Pod heslem "Přivítejte nový model Fabia" sjela v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi z linky první ŠKODA Fabia třetí generace.
Nová ŠKODA Fabia v odstínu ‚Race Blue’ byla nadšeně přivítána zaměstnanci společnosti ŠKODA AUTO. Zcela nově vyvinutá ŠKODA Fabia zaujme působivým designem, inovativními bezpečnostními, komfortními a infotainmentovými systémy, dosud běžnými u vozů vyšších tříd, a také nízkými hodnotami spotřeby. Na trh přijde nový model v listopadu.
„Zahájení výroby nové generace modelu ŠKODA Fabia je dalším milníkem naší modelové a produktové ofenzívy,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast výroby Michael Oeljeklaus. „Je to vždy velký okamžik, když z linky sjede první exemplář nově vyvinutého modelu. To platí obzvláště pro novou Fabii, neboť tento skvělý vůz je důležitým pilířem Růstové strategie značky ŠKODA. Po pečlivé a intenzivní přípravě náš tým z výzkumu a vývoje vytvořil vůz, který ve svém segmentu nastaví nová měřítka,“ dodává Oeljeklaus.
Pro zahájení výroby nové generace modelu ŠKODA Fabia prošel mladoboleslavský závod rozsáhlými úpravami a modernizací. Práce byly dokončeny o celozávodní dovolené, která skončila v polovině srpna. Podílely se na nich stovky expertů ze 40 firem specializovaných na výrobní techniku a technologie.
Nová ŠKODA Fabia nabízí ve všech směrech ‚jednoduše více auta’ než je běžné. Jako první sériový model ukazuje třetí generace modelu Fabia vývoj designu značky ŠKODA směrem k expresivnějšímu, emocionálnějšímu designovému jazyku. Pro novou generaci jsou charakteristické vyvážené proporce, krystalické tvary a ostré linie. Nový model ŠKODA Fabia bude možné vně i uvnitř všestranně individualizovat podle přání zákazníků tak, jako nikdy předtím.
Navíc platí: malý vůz, špičková technika. Z vozů vyšších tříd získala nová ŠKODA Fabia inovativní bezpečnostní, komfortní a infotainmentové systémy. Poprvé je ve voze značky ŠKODA možno automobil jednoduchým způsobem propojit s chytrým telefonem pomocí rozhraní MirrorLink™. Nová měřítka stanovuje také zcela nová paleta motorů, díky níž je třetí generace řady Fabia k životnímu prostředí historicky nejšetrnějším modelem této řady. V porovnání s předchozí generací klesla spotřeba až o 17 procent.
Tisková zpráva: Škoda Auto
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.