Zhruba 200 příznivců historických i současných vozů značky Škoda se tento týden sešlo v rakouském Hollabrunnu.
Na programu setkání je rallye v okolí Hollabrunnu, prohlídky vozů, prováděné odborníky ze společnosti Škoda Auto a přehlídka vozů všech účastníků na náměstí v centru města. V rámci pestrého doprovodného programu si mohou fanoušci mezi sebou nebo i s experty popovídat o své vášni pro vozy značky Škoda. Mezinárodní setkání se koná od 12. do 19. července. „Na Škoda Tour se z celé Evropy sjedou lidé, které spojuje nadšení pro modely značky Škoda. Jsme rádi, že přijelo tolik fanoušků,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.
Program nabízí řadu aktivit: na úvod lákala rallye, konaná v duchu motta „Krajem vína a lesů“ (Weinviertel & Waldviertel) všechny účastníky na projížďku po okolí Hollabrunnu. Škoda jako technický odborný partner i letos nabízí bezplatné prohlídky vozů. Navíc proběhne i soutěž o nejhezčí automobil, oceněni budou i nejmladší a nejstarší účastník a účastník, který musel vážit nejdelší cestu. Kromě toho se budou fanoušci ve svých vozech moci účastnit i spanilé jízdy po Hollabrunnu, která se koná ve středu. Na programu jsou í výlety do okolních měst.
„V letošním roce přijelo zhruba 200 účastníků se 120 automobily – od veteránů, jako je Škoda Popular přes modely Škoda Felicia až po dnešní vozy, jako jsou Škoda Rapid Spaceback nebo nová Škoda Octavia RS. Škoda Tour je tedy důkazem toho, že láska k vozům Škoda spojuje všechny – bez ohledu na věk či národnost. „Tím, že setkání je putovní, mohou příznivci značky poznat nejkrásnější regiony Evropy,“ říká předseda Automotoklubu Škoda Mladá Boleslav Josef Pálka.
Škoda Tour se koná jednou ročně; vždy jeden rok v České republice a v následujících dvou letech v zahraničí. Od roku 1994 akci pořádá Automotoklub Škoda Mladá Boleslav ve spolupráci s mezinárodním výborem Škoda Tour a ve spolupráci s jednotlivými národními Škoda kluby.
zdroj: Škoda AutoModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?