Zhruba 200 příznivců historických i současných vozů značky Škoda se tento týden sešlo v rakouském Hollabrunnu.
Na programu setkání je rallye v okolí Hollabrunnu, prohlídky vozů, prováděné odborníky ze společnosti Škoda Auto a přehlídka vozů všech účastníků na náměstí v centru města. V rámci pestrého doprovodného programu si mohou fanoušci mezi sebou nebo i s experty popovídat o své vášni pro vozy značky Škoda. Mezinárodní setkání se koná od 12. do 19. července. „Na Škoda Tour se z celé Evropy sjedou lidé, které spojuje nadšení pro modely značky Škoda. Jsme rádi, že přijelo tolik fanoušků,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.
Program nabízí řadu aktivit: na úvod lákala rallye, konaná v duchu motta „Krajem vína a lesů“ (Weinviertel & Waldviertel) všechny účastníky na projížďku po okolí Hollabrunnu. Škoda jako technický odborný partner i letos nabízí bezplatné prohlídky vozů. Navíc proběhne i soutěž o nejhezčí automobil, oceněni budou i nejmladší a nejstarší účastník a účastník, který musel vážit nejdelší cestu. Kromě toho se budou fanoušci ve svých vozech moci účastnit i spanilé jízdy po Hollabrunnu, která se koná ve středu. Na programu jsou í výlety do okolních měst.
„V letošním roce přijelo zhruba 200 účastníků se 120 automobily – od veteránů, jako je Škoda Popular přes modely Škoda Felicia až po dnešní vozy, jako jsou Škoda Rapid Spaceback nebo nová Škoda Octavia RS. Škoda Tour je tedy důkazem toho, že láska k vozům Škoda spojuje všechny – bez ohledu na věk či národnost. „Tím, že setkání je putovní, mohou příznivci značky poznat nejkrásnější regiony Evropy,“ říká předseda Automotoklubu Škoda Mladá Boleslav Josef Pálka.
Škoda Tour se koná jednou ročně; vždy jeden rok v České republice a v následujících dvou letech v zahraničí. Od roku 1994 akci pořádá Automotoklub Škoda Mladá Boleslav ve spolupráci s mezinárodním výborem Škoda Tour a ve spolupráci s jednotlivými národními Škoda kluby.
zdroj: Škoda Auto
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?