Nový Golf Sportsvan byl nezávislou evropskou organizací pro ochranu spotřebitele Euro NCAP vyznamenán nejvyšším pětihvězdičkovým hodnocením. Golf Sportsvan patří mezi nejbezpečnější automobily na světě díky prvotřídní bezpečnostní výbavě s robustní strukturou karoserie, mimořádně účinnou soustavou bezpečnostních pásů, sedadel a airbagů a inovativními asistenčními systémy.
Euro NCAP (New Car Assessment Programme = evropský program pro hodnocení nových vozů) je již mnoho let považován za důležité měřítko bezpečnosti vozidel. Celkové pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti nového modelu Golf Sportsvan vzešlo ze čtyř dílčích hodnocení v oblastech ochrany dospělých cestujících a dětí, ochrany chodců a nabídky bezpečnostních asistenčních systémů.
Golf Sportsvan obdržel 87 procent z maximálního počtu bodů v komplexních testech bezpečnosti dospělých cestujících, mezi něž patří kromě čelního nárazu do hliníkové bariéry rychlostí 64 km/h s 40% přesazením také boční náraz (rychlostí 50 km/h do dveří řidiče) a boční náraz do stožáru (rychlostí 29 km/h). Golf Sportsvan si skvěle vedl také v důležité oblasti ochrany dětí, v níž nasbíral 85 procent všech dosažitelných bodů.
Součástí hodnocení Euro NCAP jsou také elektronicky řízené bezpečnostní a asistenční systémy, které zabraňují nehodám, resp. výrazně snižují intenzitu nárazu. Golf Sportsvan nabízí nejvyšší úroveň bezpečnosti a sériově je vybaven elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC (Electronic Stability System) včetně ABS s brzdovým asistentem, elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+, multikolizní brzdou, sledováním tlaku vzduchu v pneumatikách, funkcí pro stabilizaci soupravy s přívěsem, úchyty ISOFIX pro připevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu s možností deaktivace airbagu spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, bočními airbagy a systémem hlavových airbagů pro cestující na sedadlech vpředu a vzadu.
Volkswagen kromě toho pro Golf Sportsvan nabízí na přání četné asistenční systémy, které dále zvyšují úroveň bezpečnosti. Mezi ně patří adaptivní tempomat ACC a systém sledování okolí vozidla „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, systém preventivní ochrany cestujících a asistenti dálkových světel Light Assist a Dynamic Light Assist.
Rozsáhlou nabídku inovativních systémů pro model Golf Sportsvan završuje v modelové řadě Golf poprvé použitý asistent pro sledování slepého úhlu s prevencí kolize při vyjíždění z parkovacího místa, který upozorňuje řidiče na vozidla ve slepém úhlu a při couvání z parkovacího místa rozpoznává účastníky silničního provozu, kteří se přibližují k vozidlu z obou stran.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.