Volkswagen uvádí na český trh v rychlém sledu již druhý elektromobil. Nový Volkswagen e-Golf lze objednávat u obou „autorizovaných prodejců elektromobilů značky Volkswagen“, Auto Jarov a Porsche Brno. Zákazníci získají s modelem e-Golf veškeré přednosti sedmé generace legendárního Golfu v kombinaci s inovativním elektrickým pohonem, který umožňuje cestování s nulovými lokálními emisemi a minimálními provozními náklady. Elektromobil lze pořídit již za 899 900 Kč včetně DPH a paketu nevšedních zákaznických služeb.
Volkswagen e-Golf je na první pohled k nerozeznání od konvenčního Golfu. Z větší blízkosti si však každý všimne atraktivních detailů, jako jsou například diody LED pro denní svícení, které tvoří charakteristický oblouk, dále zaoblené tvary zadních světlometů a charakteristická modrá barva v logu VW a na dalších detailech exteriéru. Modré ozdobné prvky zvyšují rovněž atraktivitu interiéru, kde zdobí kůží obšitý volant a řadicí páku, čalounění sedadel a textilní koberečky.
Inovativní technika modelu e-Golf dokonale naplňuje filozofii Think Blue. Elektromotor o výkonu 85 kW / 115 k dokazuje, že radost z dynamické jízdy si lze užívat i v automobilu s nulovými lokálními emisemi. Volkswagen e-Golf zrychlí z 0 na 60 km/h téměř nehlučně za pouhých 4,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 140 km/h. S plně nabitou sadou akumulátorů má díky průměrné spotřebě energie 12,7 kWh/100 km akční rádius až 190 kilometrů. Palubní počítač s barevným multifunkčním ukazatelem poskytuje řidiči důležité provozní informace včetně aktuální a průměrné spotřeby energie, stupně rekuperace, zbývajícího dojezdu a úrovně nabití akumulátoru.
Při rychlonabíjení stejnosměrným proudem na veřejných nabíjecích stanicích je 80 % kapacity akumulátoru dosaženo za pouhých 30 minut. Nástěnná nabíječka z nabídky příslušenství pro Volkswagen e-Golf zajistí plné nabití akumulátorů přibližně za osm hodin. Z běžné domácí elektrické zásuvky trvá nabíjecí proces na 100 % kapacity přibližně třináct hodin. Součástí sériové výbavy jsou samozřejmě všechny potřebné nabíjecí kabely. Za jízdy je sada akumulátorů nabíjena rekuperací kinetické energie během setrvačné jízdy a brzdění.
Efektivitu využívání disponibilní elektrické energie může řidič ovlivnit volbou jízdního režimu ECO nebo ECO+. V módu ECO+ se sníží výkon elektromotoru a vypne se klimatizace s cílem maximalizovat dojezd. Méně dramatický kompromis mezi dojezdem, pohodlím a dynamikou představuje režim ECO, u něhož je nejvyšší rychlost snížena na 115 km/h a klimatizace pracuje se sníženým výkonem. Řidič má ovšem i v těchto režimech kdykoli k dispozici maximální dynamiku, pokud potřebuje například bezpečně předjet pomalejší vozidlo.
Čtyřdveřový e-Golf je nabízen za 899 900 Kč a jeho sériová výbava zahrnuje klimatizaci Climatronic, tempomat, palubní počítač Premium, navigační systém Discover Pro, mobilní informační služby CarNet a systém preventivní ochrany cestujících PreCrash. V ceně jsou obsaženy také dodatečné služby, které zákazníkovi zajišťují mobilitu i nad rámec dojezdu modelu e-Golf. Dojde-li na cestě k vybití akumulátoru, postará se Volkswagen o odtah vozu k nejbližší nabíjecí stanici – bezplatně až třikrát za rok během prvních dvou let od data prodeje. Na delší cesty si může zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu na 10 dní ročně.
Od konce letošního roku bude na přání k dispozici aplikace CarNet e-Remote, s níž bude uživatel moci například zahájit a ukončit proces nabíjení nebo aktivovat klimatizaci či topení prostřednictvím svého mobilního telefonu. Na jeho displeji přitom může sledovat úroveň nabití a jí odpovídající dojezd i zbývající dobu nabíjení. Příkladem dalších praktických funkcí je lokalizace zaparkovaného vozidla. Po registraci může uživatel používat aplikaci CarNet e-Remote první rok bezplatně.
Nový Volkswagen e-Golf je možné objednávat u „autorizovaných prodejců elektromobilů značky Volkswagen“, jimiž jsou společnosti Auto Jarov a Porsche Brno. Zákazníci mohou využít akce „Bonus pro zákazníka“ ve výši 30 000 Kč, pokud dají na protiúčet svůj ojetý vůz, který je mladší než 10 let a jehož majitelem je zákazník nebo jeho příbuzný v přímé linii po dobu nejméně 6 měsíců. V oblasti financování platí stejné akční nabídky jako pro Golf s konvenčním pohonem. Například Volkswagen FlexiKredit nabízí výhodu v podobě Kreditu ve výši až 30 000 Kč a prodloužené záruky na 4 roky/80 000 km zdarma.
Tisková zpráva: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.