Hnacím motorem růstu byly prodeje v západní a střední Evropě, v obou případech se čtvrtinovým přírůstkem. V Číně dodala značka svým zákazníkům o 10,8 procenta více vozů než v květnu minulého roku. Nečekaně rychle dobývá srdce zákazníků nová ŠKODA Octavia, která v západní Evropě zaznamenala přírůstek ve výši 76 procent. V nejbližší době bude nová Octavia uvedena i na čínský trh.
„Dosavadní úspěšný průběh roku 2014 měl pokračování i v květnu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast prodeje a marketingu. „ŠKODA se nachází uprostřed největší modelové ofenzívy v celé své historii. Čísla dokazují, jak pozitivně jsou naše nové vozy zákazníky přijímány. Dále zvyšujeme tempo a do roku 2016 představíme každých šest měsíců nový nebo kompletně přepracovaný model,“ dodává Eichhorn.
Svou prodejní premiéru oslavuje v těchto dnech nová ŠKODA Octavia G-TEC, první Octavia poháněná zemním plynem. Nová ŠKODA Octavia Scout se na trhu objeví v srpnu. Značka navíc rozšiřuje i úspěšnou rodinu vozů v provedení Monte Carlo o tři nové vozy - ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Na čínský trh brzy vstoupí nová ŠKODA Octavia.
Vysokých přírůstků dosáhla značka ŠKODA v květnu v západní Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 25,2 procenta na 37 900 vozů (květen 2013: 30 300) – současně vzrostl také tržní podíl značky v tomto regionu o 20,4 procenta na 3,57 procent. ŠKODA roste na téměř všech západoevropských trzích. V Německu vzrostly dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům o 26,7 procenta na 13 800 vozů. ŠKODA tím opět potvrdila pozici jasné jedničky mezi zahraničními výrobci na svém největším evropském trhu. Ve Velké Británii zaznamenala automobilka nárůst o 28,5 procenta na 6 800 prodaných vozů.
Taktéž dvouciferným tempem rostla značka ŠKODA ve Francii (1 800 vozů; plus 21,1 procenta), ve Španělsku (1 800 vozů; plus 39 procent), ve Švýcarsku (1 600 vozů; plus 33 procent), v Belgii (1 700 vozů; plus 22,2 procenta), v Nizozemsku (1 500 vozů; plus 51,9 procenta), v Dánsku (1 500 vozů; plus 14,7 procenta), v Itálii (1 300 vozů; plus 12,7 procenta), ve Finsku (1 000 vozů; plus 28,4 procenta), v Norsku (700 vozů; plus 69,2 procenta), v Portugalsku (300 vozů; plus 49,7 procenta) a v Řecku (300 vozů; plus 48,5 procenta).
Ve východní Evropě dosáhla ŠKODA v květnu 10 400 dodávek vozů zákazníkům, po 10 900 vozech dodaných v květnu 2013. V Rusku dodala značka 7 600 vozů (květen 2013: 7 600). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Rumunsku (700 vozů; plus 38,8 procenta), Srbsku (500 vozů; plus 62,3 procenta) a v Pobaltí (500 vozů; plus 35,1 procenta).
O čtvrtinu rostla značka ŠKODA v květnu ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 25,3 procenta na 13 200 vozů (květen 2013: 10 600). Na domácím trhu v České republice si ŠKODA polepšila o 13,3 procenta na 5 800 vozů (květen 2013: 5 100). V Chorvatsku značka své prodeje zvýšila téměř na šestinásobek – dodala zde 700 vozů. V Polsku dosáhla ŠKODA růstu o 30,6 procenta na 4 000 vozů (květen 2013: 3 100). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka také v Maďarsku (800 vozů; plus 41,9 procenta) a ve Slovinsku (500 vozů; plus 50,5 procenta).
Čína byla v květnu opět nejsilnějším trhem značky ŠKODA. 23 200 vozů dodaných zákazníkům představuje nárůst o 10,8 procenta v porovnání s květnem 2013 (21 000). V Indii dodala ŠKODA v květnu svým zákazníkům 900 vozů (květen 2013: 1 800).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v květnu 2014 (v kusech, členěno dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):
ŠKODA Octavia (32.800; +12,0 %)
ŠKODA Fabia (14.700; -22,4 %)
ŠKODA Superb (8.200; -5,2 %)
ŠKODA Yeti (9.700; +26,4 %)
ŠKODA Roomster (2.500; -20,3 %)
ŠKODA Rapid (19.500; +158,8 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.900; -3,3 %)