Celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrostly v květnu o 15,2 procenta na 91 200 vozů (květen 2013: 79 100). Tím automobilka dosáhla nejlepšího květnového výsledku v historii podniku a roste již devátý měsíc v řadě.
Hnacím motorem růstu byly prodeje v západní a střední Evropě, v obou případech se čtvrtinovým přírůstkem. V Číně dodala značka svým zákazníkům o 10,8 procenta více vozů než v květnu minulého roku. Nečekaně rychle dobývá srdce zákazníků nová ŠKODA Octavia, která v západní Evropě zaznamenala přírůstek ve výši 76 procent. V nejbližší době bude nová Octavia uvedena i na čínský trh.
„Dosavadní úspěšný průběh roku 2014 měl pokračování i v květnu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast prodeje a marketingu. „ŠKODA se nachází uprostřed největší modelové ofenzívy v celé své historii. Čísla dokazují, jak pozitivně jsou naše nové vozy zákazníky přijímány. Dále zvyšujeme tempo a do roku 2016 představíme každých šest měsíců nový nebo kompletně přepracovaný model,“ dodává Eichhorn.
Svou prodejní premiéru oslavuje v těchto dnech nová ŠKODA Octavia G-TEC, první Octavia poháněná zemním plynem. Nová ŠKODA Octavia Scout se na trhu objeví v srpnu. Značka navíc rozšiřuje i úspěšnou rodinu vozů v provedení Monte Carlo o tři nové vozy - ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Na čínský trh brzy vstoupí nová ŠKODA Octavia.
Vysokých přírůstků dosáhla značka ŠKODA v květnu v západní Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 25,2 procenta na 37 900 vozů (květen 2013: 30 300) – současně vzrostl také tržní podíl značky v tomto regionu o 20,4 procenta na 3,57 procent. ŠKODA roste na téměř všech západoevropských trzích. V Německu vzrostly dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům o 26,7 procenta na 13 800 vozů. ŠKODA tím opět potvrdila pozici jasné jedničky mezi zahraničními výrobci na svém největším evropském trhu. Ve Velké Británii zaznamenala automobilka nárůst o 28,5 procenta na 6 800 prodaných vozů.
Taktéž dvouciferným tempem rostla značka ŠKODA ve Francii (1 800 vozů; plus 21,1 procenta), ve Španělsku (1 800 vozů; plus 39 procent), ve Švýcarsku (1 600 vozů; plus 33 procent), v Belgii (1 700 vozů; plus 22,2 procenta), v Nizozemsku (1 500 vozů; plus 51,9 procenta), v Dánsku (1 500 vozů; plus 14,7 procenta), v Itálii (1 300 vozů; plus 12,7 procenta), ve Finsku (1 000 vozů; plus 28,4 procenta), v Norsku (700 vozů; plus 69,2 procenta), v Portugalsku (300 vozů; plus 49,7 procenta) a v Řecku (300 vozů; plus 48,5 procenta).
Ve východní Evropě dosáhla ŠKODA v květnu 10 400 dodávek vozů zákazníkům, po 10 900 vozech dodaných v květnu 2013. V Rusku dodala značka 7 600 vozů (květen 2013: 7 600). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Rumunsku (700 vozů; plus 38,8 procenta), Srbsku (500 vozů; plus 62,3 procenta) a v Pobaltí (500 vozů; plus 35,1 procenta).
O čtvrtinu rostla značka ŠKODA v květnu ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 25,3 procenta na 13 200 vozů (květen 2013: 10 600). Na domácím trhu v České republice si ŠKODA polepšila o 13,3 procenta na 5 800 vozů (květen 2013: 5 100). V Chorvatsku značka své prodeje zvýšila téměř na šestinásobek – dodala zde 700 vozů. V Polsku dosáhla ŠKODA růstu o 30,6 procenta na 4 000 vozů (květen 2013: 3 100). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka také v Maďarsku (800 vozů; plus 41,9 procenta) a ve Slovinsku (500 vozů; plus 50,5 procenta).
Čína byla v květnu opět nejsilnějším trhem značky ŠKODA. 23 200 vozů dodaných zákazníkům představuje nárůst o 10,8 procenta v porovnání s květnem 2013 (21 000). V Indii dodala ŠKODA v květnu svým zákazníkům 900 vozů (květen 2013: 1 800).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v květnu 2014 (v kusech, členěno dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):
ŠKODA Octavia (32.800; +12,0 %)
ŠKODA Fabia (14.700; -22,4 %)
ŠKODA Superb (8.200; -5,2 %)
ŠKODA Yeti (9.700; +26,4 %)
ŠKODA Roomster (2.500; -20,3 %)
ŠKODA Rapid (19.500; +158,8 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.900; -3,3 %)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.