Šest klasických automobilů ze své 119leté historie posílá letos ŠKODA na trať Oldtimer Bohemia Rally.
Účastí tří atraktivních variant legendárního vozu ŠKODA 1000 MB slaví ŠKODA 50. narozeniny tohoto modelu. Na startu však bude také Laurin & Klement 110 z roku 1925 a dvě elegantní cestovní limuzíny ze třicátých let: ŠKODA 645 a ŠKODA Superb 3000 OHV.
Pro společnost ŠKODA AUTO je tato jízda téměř domácím podnikem, protože start a cíl jsou v Mladé Boleslavi, ve městě automobilů značky ŠKODA. Automobilka navíc podporuje akci z pozice oficiálního partnera a poskytne pořadatelům a účastníkům zázemí ve ŠKODA Muzeu a ve Vzdělávacím centru ŠKODA AUTO Na Karmeli.
„Oldtimer Bohemia Rally je opravdovým vrcholem kalendáře automobilových akcí v naší zemi,“ říká Michal Velebný, vedoucí restaurátorské dílny ŠKODA Muzea. „Těší nás, že můžeme domácímu publiku ukázat šest fantastických veteránů ze sbírek značky ŠKODA.“ Diváci se mohou těšit hned na tři atraktivní varianty legendárního modelu ŠKODA 1000 MB. „Embéčko“ letos oslavilo padesátiny, jako první vůz ŠKODA s motorem vzadu, pohonem zadních kol a samonosnou karoserií je tento vůz milníkem ve 119leté historii značky ŠKODA a skutečným prodejním hitem: celkem bylo vyrobeno zhruba 443.000 vozů.
Připomínkou nejprodávanější verze modelu 1000 MB je modrá ŠKODA 1000 MB z roku 1966, pro který jsou charakteristické větší otvory v zadních blatnících. Nákladně restaurovaný vůz je od roku 2012 součástí sbírky ŠKODA Muzea. Vzácným exemplářem je dvoudveřový typ ŠKODA 1100 MBX, který bude rovněž zastoupen ve startovním poli české veteránské rally. V letech 1967 až 1969 vyrobila ŠKODA celkem 1.114 těchto vozů. Trio jubilantů doplňuje závodní model ŠKODA 1000 MB Rally, tedy 1000 MB se sportovními úpravami. Vůz, nastupující na start, je sériovým modelem z roku 1967, který byl po 20 letech běžného provozu přestavěn pro dálkové jízdy. Tento exemplář se mimo jiné účastnil závodu Londýn-Sydney (1993) a dálkové jízdy Panama-Aljaška (1997).
Jedním z nejvzácnějších a nejstarších vozů ve startovním poli je Laurin & Klement 110 z roku 1925. V letech 1925 až 1929 bylo vyrobeno 2.985 automobilů řady 110, na trať Oldtimer Bohemia Rally vyrazí model z první série, identifikovatelný podle loga L&K. Od roku 1926 nesl vůz L&K 110 navíc i logo ŠKODA. V červnu 1925 totiž došlo k fúzi firmy L&K se Škodovými závody v Plzni, které byly už tehdy největším českým průmyslovým podnikem.
Dva další vozy reprezentují luxus a pohodlí začátku a konce třicátých let. Model ŠKODA 645 se vyráběl v letech 1929 až 1934 a celkem vzniklo 758 těchto vozů. Při české veteránské jízdě představí automobilka exemplář, vyrobený v srpnu 1930, poháněný šestiválcovým motorem se zdvihovým objemem 2.492 cm³ o výkonu 45 koňských sil. Přímo majestátním vozem je ŠKODA Superb 3000 OHV z roku 1939. Před druhou světovou válkou z linky sjelo pouze 113 těchto automobilů. Šestiválcový motor o objemu 3137 cm³ dává výkon 85 k.
Oldtimer Bohemia Rally se koná od 5. do 8. června, letos již popáté. Soutěže, která se jede na principu pravidelnosti, se zúčastní celkem 76 historických vozů, které po krásné české krajině ujedou zhruba 450 kilometrů. Oldtimer Bohemia Rally je jedinou českou veteránskou soutěží, která probíhá pod patronací mezinárodní veteránské federace ‚Fédération Internationale des Véhicules Anciens’, zkráceně FIVA.
zdroj: Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.