ŠKODA je silná jako nikdy před tím. S moderním pohonem všech kol nabízí vozy mladoboleslavské automobilky optimální jízdní vlastnosti a bezpečnost v nejrůznějších situacích.
Současná paleta vozů 4x4 značky
ŠKODA AUTO aktuálně nabízí pět modelů 4×4: Octavia Combi 4×4, Yeti 4×4, Yeti Outdoor 4×4, Superb 4×4 a Superb Combi 4×4. Značka ŠKODA tak v příslušných segmentech disponuje nejmladší a nejširší nabídkou modelů s pohonem všech kol v Evropě. Na konci srpna 2014 začne prodej nového vozu Octavia Scout, který byl představen na letošním autosalonu v Ženevě. Tím se nabídka „čtyřkolek“ značky ŠKODA rozšíří na šest modelů.
„Naše paleta 4×4 je nejsilnější v historii značky,“ říká předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Tím ŠKODA prokazuje svou kompetenci jako výrobce vozů s pohonem všech kol pro rodinu, reprezentaci i volný čas. Od roku 2008 jsme objem prodejů ‚čtyřkolek‘ ztrojnásobili a jejich podíl v rámci relevantních modelových řad vzrostl na více než 20 %. Tím naše moderní paleta modelů 4×4 významně přispívá k dalšímu růstu společnosti.“
Od roku 1999, kdy se ŠKODA AUTO stala úspěšným hráčem v segmentu 4×4, do roku 2013 dodala mladoboleslavská značka zákazníkům na celém světě přibližně 386 400 automobilů s pohonem všech kol. Mezi lety 2008 a 2013 česká značka ztrojnásobila své roční prodeje „čtyřkolek“ na 60 100 vozů. Od ledna do dubna 2014 pak dodala firma zákazníkům na celém světě dalších 24 400 vozů ŠKODA s pohonem všech kol. Z pohledu celkových čísel je nejprodávanější modelovou řadou značky ŠKODA v provedení 4×4 Octavia (od roku 1999 do dubna 2014: 219 900 vozů). Silnou dvojkou je Yeti (od roku 1999 do dubna 2014: 144 400 vozů), následovaný nejvyšší řadou Superb (od roku 2008 do dubna 2014: 46 500 vozů).
Inteligentní pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex Vozy značky ŠKODA disponují nejmodernějšími verzemi pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex. Ty pracují inteligentně, přesně a mimořádně rychle díky elektronicky řízené mezinápravové lamelové spojce, která dovoluje flexibilně a plynule distribuovat tok točivého momentu mezi přední a zadní nápravou.
Ztráta trakce je téměř vyloučena, řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro zadní kola na základě aktuálních jízdních podmínek. Například při brzdění motorem nebo plynulé jízdě po dálnici je poháněna primárně přední náprava. V konečném důsledku tak systém 4×4 ve vozech ŠKODA šetří palivo.
ŠKODA Octavia Combi 4×4: Třída sama pro sebe mezi „čtyřkolkami“
V polovině roku 2013 byla uvedena na trh třetí generace modelu Octavia Combi 4×4 a ihned upoutala pozornost vyváženými jízdními vlastnostmi. Nabídka motorů obsahuje dva naftové agregáty (1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW) a jeden benzinový motor (1,8 TSI/132 kW). Jejich spotřeba je v průměru o 14 % nižší, než u obdobných jednotek předchozí generace.
ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4: Ještě lepší vlajková loď
V segmentu manažerských vozů s pohonem všech kol oslovují náročné zákazníky modely ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4. Od roku 2008 (Superb 4×4), resp. od r. 2009 (Superb Combi 4×4) se pro „čtyřkolkovou“ variantu vlajkové lodi značky ŠKODA rozhodlo přibližně 46 500 zákazníků. V polovině roku 2013 prošly vozy ŠKODA Superb a Superb Combi modernizací. Ta se odrazila nejen ve svěžejším designu, ale třeba také v optimalizované spotřebě. Atraktivnější je též nabízená technika. Agregát 2,0 TDI/125 kW je od modernizace možno získat v žádané kombinaci pohonu všech kol s automatickou převodovkou DSG. Celkem je tak systém pohonu 4×4 u vozů Superb k dispozici pro dvě benzinové a dvě naftové motorizace.
ŠKODA Yeti a Yeti Outdoor: Dvě nové designové varianty
Od konce roku 2013 je ŠKODA Yeti nově k dispozici ve dvou designových variantách. Elegantní ŠKODA Yeti míří do ulic měst, zatímco dobrodružně laděný Yeti Outdoor přímo vyzývá k výletům mimo zpevněné cesty. Systém pohonu všech kol lze u obou modelů Yeti kombinovat se čtyřmi motorizacemi: 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TDI/81 kW, 2,0 TDI/103 kW a 2,0 TDI/125 kW. Nejsilnější naftový agregát, který je s pohonem všech kol dodáván standardně, je možno od modernizace objednat také v kombinaci s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG.
zdroj: Škoda Auto
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.