ŠKODA AUTO vyrábí nové tříválcové benzinové motory

ar5, 31. května 2014, 04:00 Google+

ŠKODA vyrábí ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi nové tříválcové benzinové motory. Agregát 1,0 MPI řady EA 211 je vyráběn ve dvou výkonových stupních (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotností, spotřebou a nízkými emisemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„V minulých letech jsme v Mladé Boleslavi podstatně rozšířili kapacity pro výrobu vozů. Nyní se na vyšší počty připravujeme i ve výrobě motorů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Zahájení výroby tříválcového motoru MPI řady EA 211 je důležitým milníkem naší výroby agregátů v České republice a dokladem výkonnosti našich zaměstnanců,“ dodává Oeljeklaus.

Modelová řada motorů EA 211 koncernu Volkswagen zahrnuje tří a čtyřválcové benzinové motory ve čtyřech objemových variantách od 1,0 do 1,6 litru. Benzinové motory 1,2 a 1,4 TSI řady EA 211 vyrábí ŠKODA už od konce roku 2012. Nyní rozšiřuje závod v Mladé Boleslavi tuto výrobu o agregát 1,0 MPI. Zkratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budou používat malé a kompaktní vozy značek ŠKODA, SEAT a Volkswagen. 

Nový tříválcový motor zaujme svými nízkými hodnotami spotřeby, emisí a také nízkou hmotností. Navíc je motor 1,0 MPI díky svému širokému spektru využitelných otáček a zatížení spolehlivý, robustní a mimořádně dynamický už při nízkých otáčkách. To jsou vlastnosti, které přináší mnoho výhod zejména v městském provozu. Motor splňuje přísnou emisní normu EU 6 a je k dispozici ve dvou výkonových variantách: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). 

Zahájením výroby motoru 1,0 MPI podtrhuje ŠKODA opět svou vysokou kompetenci ve vývoji a výrobě agregátů. Vedle motorů TSI a MPI řady EA 211 se ve ŠKODA AUTO už od roku 2001 vyrábějí agregáty 1,2 HTP řady EA 111. Počátkem května vyrobila ŠKODA AUTO třímiliontý motor 1,2 HTP. V oblasti výroby komponentů se ŠKODA dále soustředí na produkci převodovek. V Mladé Boleslavi společnost vyrábí převodovky řad MQ 200 a MQ/SQ 100. V závodě Vrchlabí probíhá výroba automatické dvouspojkové převodovky DQ 200. 

V příštích letech chce ŠKODA svou kompetenci pro výrobu motorů a agregátů dále rozšiřovat. Za tímto účelem automobilka v současnosti buduje centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku v Česaně u Mladé Boleslavi. Jen do tohoto projektu  investuje ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů eur. V současné době je to největší investice do vývoje v České republice.

Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi už v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku věnoval výrobě jízdních kol, vybavili jeho zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem: vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon těchto jednostopých vozidel se tehdy vyráběly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil. 

Milníky výroby motorů značky ŠKODA pro koncern Volkswagen: 

1997 -

› ŠKODA dodává do koncernu Volkswagen první motor: benzínový agregát o 

objemu 1,0 l a výkonu 37 kW (50 k). 

2001 -

› Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA 111) 

2009 -

› Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA 111) 

2012 -

› Slavnostní zahájení výstavby nového centra pro testování agregátů v Česaně 

› Zahájení výroby nových motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211) 

2014 -

› Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA 211) 

› Výroba jubilejního třímiliontého motoru 1,2 HTP 

› Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA 211) 

Vytisknout

Diskuze: ŠKODA AUTO vyrábí nové tříválcové benzinové motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Amarok „Power“ s 5000W zvukovou aparaturou - anotační foto

Volkswagen Amarok „Power“ s 5000W zvukovou aparaturou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud