ŠKODA vyrábí ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi nové tříválcové benzinové motory. Agregát 1,0 MPI řady EA 211 je vyráběn ve dvou výkonových stupních (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotností, spotřebou a nízkými emisemi.
„V minulých letech jsme v Mladé Boleslavi podstatně rozšířili kapacity pro výrobu vozů. Nyní se na vyšší počty připravujeme i ve výrobě motorů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Zahájení výroby tříválcového motoru MPI řady EA 211 je důležitým milníkem naší výroby agregátů v České republice a dokladem výkonnosti našich zaměstnanců,“ dodává Oeljeklaus.
Modelová řada motorů EA 211 koncernu Volkswagen zahrnuje tří a čtyřválcové benzinové motory ve čtyřech objemových variantách od 1,0 do 1,6 litru. Benzinové motory 1,2 a 1,4 TSI řady EA 211 vyrábí ŠKODA už od konce roku 2012. Nyní rozšiřuje závod v Mladé Boleslavi tuto výrobu o agregát 1,0 MPI. Zkratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budou používat malé a kompaktní vozy značek ŠKODA, SEAT a Volkswagen.
Nový tříválcový motor zaujme svými nízkými hodnotami spotřeby, emisí a také nízkou hmotností. Navíc je motor 1,0 MPI díky svému širokému spektru využitelných otáček a zatížení spolehlivý, robustní a mimořádně dynamický už při nízkých otáčkách. To jsou vlastnosti, které přináší mnoho výhod zejména v městském provozu. Motor splňuje přísnou emisní normu EU 6 a je k dispozici ve dvou výkonových variantách: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).
Zahájením výroby motoru 1,0 MPI podtrhuje ŠKODA opět svou vysokou kompetenci ve vývoji a výrobě agregátů. Vedle motorů TSI a MPI řady EA 211 se ve ŠKODA AUTO už od roku 2001 vyrábějí agregáty 1,2 HTP řady EA 111. Počátkem května vyrobila ŠKODA AUTO třímiliontý motor 1,2 HTP. V oblasti výroby komponentů se ŠKODA dále soustředí na produkci převodovek. V Mladé Boleslavi společnost vyrábí převodovky řad MQ 200 a MQ/SQ 100. V závodě Vrchlabí probíhá výroba automatické dvouspojkové převodovky DQ 200.
V příštích letech chce ŠKODA svou kompetenci pro výrobu motorů a agregátů dále rozšiřovat. Za tímto účelem automobilka v současnosti buduje centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku v Česaně u Mladé Boleslavi. Jen do tohoto projektu investuje ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů eur. V současné době je to největší investice do vývoje v České republice.
Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi už v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku věnoval výrobě jízdních kol, vybavili jeho zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem: vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon těchto jednostopých vozidel se tehdy vyráběly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.
Milníky výroby motorů značky ŠKODA pro koncern Volkswagen:
1997 -
› ŠKODA dodává do koncernu Volkswagen první motor: benzínový agregát o
objemu 1,0 l a výkonu 37 kW (50 k).
2001 -
› Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA 111)
2009 -
› Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA 111)
2012 -
› Slavnostní zahájení výstavby nového centra pro testování agregátů v Česaně
› Zahájení výroby nových motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)
2014 -
› Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA 211)
› Výroba jubilejního třímiliontého motoru 1,2 HTP
› Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA 211)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.