Již počtvrté startují vozy značky ŠKODA na Kitzbüheler Alpenrallye. S vozy ŠKODA Felicia a ŠKODA 1000 MB Rallye na start nastupují atraktivní klasické vozy české značky. Město pod Hahnenkammem očekává 187 účastníků. 27. Alpenrallye se koná od 29. do 31. května.
Kitzbüheler Alpenrallye není jen jednou z veteránských akcí s nejdelší tradicí, patří také k veteránským rally vedoucím krásnou krajinou. „Alpenrallye ukazuje fascinaci historickými automobily. ŠKODA v letošním roce představuje dva absolutně vrcholné a mimořádně emocionální modely z naší 119leté historie,“ říká Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea.
V případě vozu ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1967 na trať vyjede skutečný rallyový klasik značky ŠKODA. Soutěžní vůz se od sériového modelu ŠKODA 1000 MB lišil především dodatečnou světelnou rampou a dalšími sportovními úpravami. Pro sportovní nasazení byl mimo jiné upraven motor, vůz je vybaven sportovními sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Vůz, který v Kitzbühelu nastoupí na start, se v minulosti zúčastnil řady závodů, mimo jiné i prestižní dálkové jízdy Londýn-Mexiko v roce 1995. Vůz ŠKODA 1000 MB Rallye pohání čtyřválcový motor o objemu 1.300 cm³ s karburátorem Weber, uložený vzadu. Motor podává výkon 90 koňských sil, maximální rychlost činí až 170 km/h.
Tyrkysově zelený kabriolet ŠKODA Felicia z roku 1961 se před překrásnými alpskými panoramaty mohl blýsknout už ve dvou předchozích ročnících. Se svými elegantními tvary karoserie, výraznými zadními křidélky a nápadnou barvou je tento otevřený vůz strhujícím představitelem vozů značky ŠKODA ze šedesátých let. Vůz je součástí mladoboleslavské podnikové sbírky historických vozů a patří mezi nejoblíbenější ‚štamgasty’ renomovaných veteránských soutěží. Kabriolet, který se vyráběl v letech 1959 až 1964, se mezi sběrateli těší stále větší oblibě. Pod kapotou pracuje čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm3s maximálním výkonem 50 koňských sil. Nejvyšší rychlost činí 130 km/h.
ŠKODA se soutěže Kitzbüheler Alpenrallye účastní již počtvrté. V letošním roce se jí mohou poprvé zúčastnit vozy do roku výroby 1985, na start se postaví celkem 187 automobilových rarit ze sedmi desetiletí. Vedle nové hranice roku výroby je další změnou i atraktivnější program. Do všech etap se teď startuje ve 30sekundovém intervalu, na programu jsou i nové zkoušky.
Na účastníky čeká zhruba 600 km dlouhá, nově vytýčená trať. Začíná se prologem ve čtvrtek dopoledne (29. května 2014). Absolutním vrcholem bude v pátek (30. května 2014) výjezd po vysokohorské silnici Großglockner-Alpenstraße až na vyhlídku Fuscher Törl v nadmořské výšce 2.407 m. V sobotu (31. května 2014) povede další tyrolská etapa jezdce údolím Innu na speciální zkoušku ve středověkém městě Rattenberg. Vyvrcholením a závěrem rally bude v sobotu odpoledne příjezd do cíle v centru Kitzbühelu před zraky tisíců nadšených diváků.
zdroj: Škoda Auto
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).