Tým TOYOTA Racing navázal na svůj úspěšný vstup do závodní sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA dalším vítězstvím ve druhém závodu letošního roku, kterým byl bezesporu napínavý podnik 6h Spa-Francorchamps.
Na první příčce se umístila jezdecká sestava Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi. Tito piloti tak potvrdili své vedení v žebříčku pilotů světového šampionátu a zaznamenali již třetí vítězství v řadě s vozem č. 8.
Závodní tým TOYOTA Racing rovněž posílil svoji pozici v bodování poháru konstruktérů světového šampionátu, neboť TS040 HYBRID č. 7 s jezdeckou sestavou Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima dojel v atraktivním závodu na třetí pozici.
Nicolas s vozem č. 8 vyjel z druhé pozice na startovním roštu a toto umístění si držel, zatímco Stéphane s vozem č. 7 ihned po startu několikrát změnil umístění a nakonec jel jako čtvrtý, tedy na pozici, ze které startoval.
Dvojice pilotů odjela se svými vozy pouze jediný stint (závodní fázi). Poté Kazuki převzal volant vozu č. 7 a Sébastien usedl do vozu č. 8, přičemž oba měnili pneumatiky.
Sébastien se pustil do boje o první místo a po další zastávce v boxech se ujal vedení a začal si zvětšovat náskok. Kazuki se mezitím začal probojovávat na pódiové umístění a tlačit na vůz jedoucí na druhém místě.
Měnila se i strategie přezouvání. U obou vozů bylo v plánu odjet s jedním obutím dva stinty, aby se zkrátily časové prodlevy v boxech, ale nakonec se tým rozhodl přezout při každé zastávce v boxech.
Nedlouho po polovině závodu se Kazuki vyměnil s Alexem, zatímco Sébastien předal volant Anthonymu, jenž brzy poté vylepšil nejrychlejší čas na kolo v závodu a vytvořil si bezpečný odstup na špici závodu.
Alex byl uprostřed souboje o druhé místo v cíli, ale jeho snahy částečně mařil špatný výhled z vozu kvůli oleji na čelním skle. Znečištění skla způsobil jiný vůz na trati. Tento problém se vyřešil při další zastávce v boxech, kde se volantu ujal Stéphane a pokračoval v dalším stíhání, zatímco Nicolas poté usedl do vedoucího vozu č. 8.
Po poslední zastávce v boxech kvůli tankování paliva následoval atraktivní dojezd – Nicolas dojel na vítězné pozici s náskokem 1 min. 13,926 s, zatímco bronzový Stéphane zaostával za druhým v pořadí o pouhých 6,935 s.
Třetím podnikem letošní sezóny bude legendární závod 24h Le Mans, jenž začíná oficiálním testovacím dnem 1. června a samotný závod se pak koná o dva týdny později.
Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu: „Jsem hrdý na dnešní usilovné nasazení celého týmu. Je radost vidět tým TOYOTA Racing na první pozici v bodování poháru konstruktérů světového šampionátu, což nás také ohromně motivuje před nadcházejícím podnikem v Le Mans. Bylo příjemné vidět tu dnes tolik fanoušků a myslím si, že jsme jim nabídli atraktivní podívanou. Pro tým i piloty to bylo hodně náročné, protože k dosažení nejlepšího výsledku ze sebe musíme vydat absolutní maximum; takže chválím úplně všechny za jejich výkon. Nyní nás čeká náročné období příprav na Le Mans. Již jsme několikrát viděli, že Le Mans je jedinečný závod a leccos se může přihodit. Budeme připraveni a vytvoříme si nejlepší možné podmínky.“
TS040 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)
Závod: 3. místo, 171 kol, 7 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 2 min 2,089 s
Alex Wurz: „Byl to zajímavý závod. Škoda, že jsme opět nedojeli na prvních dvou místech v cíli; bylo to hodně těsné, ale kvůli několika maličkostem se to nepovedlo. Pro mne osobně byl tento závod dost bohatý na události. Nebylo to snadné, nešlo to úplně po másle. Občas jsme měli správné tempo, ale obecně byl náš vůz hodně neklidný, a tak jsme nemohli tlačit na pilu tolik, jako náš sesterský vůz. Nicméně jsme získali body, takže jako tým jsme upevnili naše vedení ve světovém šampionátu, a to je skvělé.“
Stéphane Sarrazin: „Dojezd na prvním a třetím místě je skvělý týmový výsledek a navazuje to na náš skvělý rozjezd v letošní sezóně. Kolegové s vozem č. 8 byli neuvěřitelně rychlí; odvedli báječnou práci. My jsme usilovně hledali správné vyvážení a trochu bojovali s přetáčivostí. Nemohli jsme z vozu dostat úplné maximum. Snažil jsem se tlačit a občas jsem se dostal hodně blízko, ale prioritou bylo získat body a na druhou pozici se nám nedařilo dostat. Nyní se musíme připravit na Le Mans, kde se může přihodit cokoli.“
Kazuki Nakajima: „Tým odvedl skvělou práci a dva vozy na stupních vítězů jsou hezká odměna. Takže jsem šťastný za celý tým, který opravdu tvrdě pracoval na tom, aby nám připravil konkurenceschopný vůz. Možná jsme mohli dojet druzí, ale dnes jsme prostě neměli dost výkonu. V průběhu mé štace jsme měli snahu odjet dvě štace s jedním obutím, což dělaly i ostatní vozy kolem nás. Bylo to trochu riskantní a cítil jsem horší záběr; jízda pak byla trochu ožehavější. Nyní se již koncentrujeme na další závod, který je pro nás mimořádný.“
TS040 HYBRID vůz č. 8 (Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sébastien Buemi)
Závod: 1. místo, 171 kol, 7 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 2 min 1,327 s
Anthony Davidson: „V letošní sezóně je to vůbec poprvé, co jsem ve vedení světového šampionátu. Bylo fantastické zvítězit opět zde, na jednom z domovských závodů našeho týmu, s báječnou podporou kolegů z Kolína nad Rýnem. Sébastien odvedl hodně těžkou práci v náročné prostřední části závodu, takže když jsem já usedal za volant, bylo již z velké části rozhodnuto. Je skvělé, že jsme opět měli na stupních vítězů dva vozy. Nyní musíme zaměřit pozornost na velký podnik, který nás čeká v červnu. Jsem si naprosto jistý naší technikou i týmovým zázemím; mám pocit, že zažíváme ten největší rozkvět ve správný okamžik.“
Nicolas Lapierre: „Pro celý tým je to skvělý výsledek. Od počátku víkendu se nám vše dařilo; v kvalifikaci jsme získali maximum a během závodu jsme si zachovali chladnou hlavu. Byla to těsná bitva s Porsche. Vedení jsme se ujali během zastávky v boxech, takže chci moc poděkovat mechanikům. Sébastien a Anthony jeli velmi dobře, a tak jsme dokázali zvětšit náskok. V závěru jsme to měli lépe pod kontrolou, takže stačilo bezpečně dojet až do odmávnutí. Přesvědčili jsme se zde, že naše nastavení vozu pro závod v Le Mans funguje správně a že hybridní systém pohonu je velmi výkonný. S výsledkem jsme ohromně spokojení; je to ta nejlepší příprava na Le Mans.“
Sébastien Buemi: „Za dnešní závod jsem ohromně rád. Je to naše třetí vítězství v řadě po vítězném dojezdu na konci sezóny 2013 v Bahrajnu a poté nedávno tuto sezónu v Silverstone. Závod to byl těžký. Když jsem naskočil do vozu, začal jsem se dotahovat na vedoucího jezdce a když se nám podařilo dostat do vedení, museli jsme se snažit vytvořit si odstup. Jsme letos lépe připraveni než v loňském roce, takže si počkejme, jak se to nakonec vyvine.“
O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:
Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Vozy TOYOTA
byly nasazeny již v 15 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo ve čtyřech různých ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) s týmem TOYOTA Racing a svým prvním hybridním vozem kategorie LMP1, modelem TS030 HYBRID. Tento vůz úspěšně absolvoval dvě závodní sezóny, během nichž zvítězil v pěti závodech. Vůz navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťovala konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 Le Mans. TMG nyní kromě účasti v motoristických soutěžích působí i jako poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy skupiny TOYOTA.
Zdroj: Tisková zpráva Toyota
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).