Společnost Toyota Motor Czech (TMCZ) oznámila vítěze národního kola dětské umělecké soutěže Toyota Dream Car Art 2014.
V každé ze tří věkových kategorií byly vyhlášeny 5ti člennou odbornou porotou 3 nejlepší dětské práce. Porotě předsedal prezident společnosti Toyota Motor Czech pan Shingo Kato.
Národní kolo mezinárodní dětské umělecké soutěže bylo vypsáno pro období od prosince 2013 do konce února 2014. V tomto období obdržela TMCZ poštou či sběrem u všech autorizovaných partnerů Toyota (dle pravidel soutěže) umělecké práce od více jak 250 mladých výtvarníků.
Nejlepší práce byly zvoleny nezávislou 5ti člennou porotou, které předsedal prezident společnosti Toyota Motor Czech pan Shingo Kato. Soutěž byla rozdělena do třech nově zvolených věkových kategorií – do 8 let, 8-11 let a 12-15 let a v každé byly vyhodnoceny 3 nejlepší výtvarné práce, které měly vztah k budoucímu automobilismu.
“Letošní ročník soutěže Toyota Dream Car Art Contest byl opět nesmírně obtížný pro výběr těch nejlepších prací zejména proto, že jsme obdrželi více jak 250 dětských obrázků, což nás mile překvapilo. Stejně jako v loňském roce, hýřilo národní kolo rozličným grafickým ztvárněním dětských snů o automobilech budoucnosti. České děti mají opravdu bezmeznou fantazii a naše soutěž jim dává možnost své sny dále přenášet formou namalovaného obrázku. Vážíme si sdílení všech těchto zaslaných dětských příběhů.
Právě proto bych chtěl nejprve poděkovat všem malým výtvarníkům, kteří se naší soutěže zúčastnili a dále popřát hodně štěstí finalistům českého národního kola na mezinárodní soutěži v Japonsku, kam byly jejich práce již doručeny. Soutěž je v ČR stále více populární i díky loňské účasti našeho úspěšného reprezentanta Marka Tučka na světovém finále“, řekl po zveřejnění volby národního kola předseda odborné poroty a prezident společnosti Toyota Motor Czech pan Shingo Kato.
Tato soutěž, jako součást celosvětových společenských aktivit Toyoty, je otevřena pro děti z mnoha zemí a regionů a koná se od roku 2004. V České republice se letos jedná o třetí ročník. Cílem soutěže je vytvořit příležitost pro děti, které malují obrázky svého „auta snů“ v rámci tématu „Váš sen - auto budoucnosti“. Tím se rozvíjí jejich zájem o automobily, ale děti také pochopí, že mít sen je nejen zábavné, ale také důležité.
Slavnostní vyhlášení vítězů a finalistů národního kola soutěže proběhlo dne 25. dubna 2014 v prostorách společnosti Toyota Motor Czech.
Teritoriální rozsah soutěže v letošním roce překročil rámec Asie a expanduje i do Severní, Střední a Jižní Ameriky; Evropy, Afriky, Oceánie a na Střední Východ. Dětské výtvarné práce všech finalistů z národních kol soutěže již byly zaslány do celosvětové soutěže, která se bude konat v Japonsku od května do srpna 2014. Ze světových vítězů zlaté, stříbrné a bronzové ceny bude následně vybrán vítěz Ceny prezidenta Toyota Motor Corporation pana Akio Toyody. Ocenění výtvarníci světového finále obdrží pozvánky, aby se zúčastnili slavnostního ceremoniálu udílení cen. Slavnostní vyhlášení se bude konat v srpnu 2014 v Japonsku.
Vítězové národního kola soutěže Toyota Dream Car Art Contest 2014:
KATEGORIE do 8 let: Anisu DELGEROVÁ – práce s názvem Podmořské auto
KATEGORIE 8 -11 let: Tomáš VALOŠEK – práce s názvem Sen Toyota – stroj času
KATEGORIE 12 -15 let: Petr NIEMCZYK – práce s názvem Automobil na Zeměkouli, Zeměkoule v automobilu
Zdroj: ToyotaMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.