16 mladých talentů firemního odborného učiliště ŠKODA AUTO staví svůj vůz snů: sportovní kabriolet ŠKODA CitiJet. Veřejnosti se tento dynamický dvoumístný vůz představí koncem května na 33. srazu GTI u jezera Wörthersee (28. až 31. května).
Od listopadu 2013 pracují dvě dívky a čtrnáct mladých mužů na svém velice osobním projektu. Žáci firemního odborného učiliště mohou ukázat svou kreativitu. Podporuje je při tom šéfdesigner značky ŠKODA Jozef Kabaň se svým týmem. V současné době probíhají dokončovací práce a koncem května se pak ŠKODA CitiJet představí návštěvníkům srazu GTI.
Tento učňovský projekt je ve společnosti ŠKODA AUTO realizován poprvé. Jeho cílem je posílit kreativitu a odbornost žáků tím, že do vozu promítnou své nadšení a své vlastní nápady. „Je skvělé sledovat, s jakým nasazením a vášní se naši žáci pustili do práce,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast HR management. „ŠKODA CitiJet je unikátní designová studie plná emocí, která při své premiéře u jezera Wörthersee jistě přitáhne pozornost návštěvníků.“
ŠKODA CitiJet je dynamicky a expresivně pojatý městský kabriolet na bázi modelu ŠKODA Citigo. Exteriér zaujme metalickým lakem v kombinaci modré a bílé a sportovními, modře lakovanými šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Působivý je také ručně vyrobený zadní spoiler a výfuk s dvojitou koncovkou. Pod kapotou vozu pracuje benzinový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k).
Sportovní vnitřní výbava vychází z interiéru akčního modelu ŠKODA Citigo SPORT. Patří sem červenou nití obšitý, kůží potažený tříramenný volant, stejně jako kůží potažená rukojeť ruční brzdy a hlavice řadicí páky. Potahy sedadel a vkládané koberce jsou provedeny ve sportovním designu. Přístrojová deska dostane originální bílo-červené provedení. Navíc bude ve voze nainstalován speciální soundsystém o výkonu 300 Wattů a modré LED-osvětlení reagující na zvuk.
Učňovským projektem domácí automobilka potvrzuje vysokou úroveň svého odborného vzdělávání. Ve ŠKODA AUTO Středním odborném učilišti strojírenském absolvují žáci tří- nebo čtyřleté vzdělání v technických oborech, zakončené výučním listem nebo maturitou. V současné době učiliště nabízí 13 učebních a studijních oborů, nejoblíbenější z nich jsou tříleté obory automechanik, autoelektrikář a elektrikář. Ze čtyřletých oborů je zájem zejména o obor průmyslový logistik. Učiliště nabízí také nástavbové a dálkové studium.
Vzděláváním mladých lidí přebírá automobilka a Odbory KOVO MB už po dlouhá léta také společenskou odpovědnost. Jen v loňském roce nastoupilo na firemní učiliště 280 mladých lidí. Studium je bezplatné. Práce, vykonaná v rámci výuky, je navíc finančně ohodnocená. Po ukončení studia dostanou všichni žáci a žákyně nabídku pracovního místa ve společnosti ŠKODA AUTO.
Domácí automobilka provozuje v Mladé Boleslavi své vlastní učiliště již od roku 1927 a od té doby se zde vyučilo zhruba 21 500 žáků. V současné době se tu na svou budoucí profesi připravuje téměř 1 000 žákyň a žáků.
Zdroj: Škoda AutoMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.