SEAT modernizuje a zatraktivňuje svou nabídku pro modelový rok 2015. Největší změny se odehrály v celé řadě Leon, která s novou sezonou přechází na motory s emisní normou EU6.
Paleta motorů byla zároveň rozšířena o nové verze. Ibiza se může pochlubit stabilizačním systémem ESP v sériové výbavě u všech verzí a výhodnou nabídkou akčních paketů COPA a COPA PLUS. SEAT pro všechny modely Leon, Ibiza, Altea a Alhambra přichystal navíc atraktivní zvýhodnění včetně cashbacku při financování SEAT Finance od ŠkoFINu. Leon, bestseller značky SEAT, vstupuje do nového modelového roku 2015 s mnoha významnými změnami pod kapotou, které souvisí s přechodem na emisní normu EU6.
U zážehových motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI získají zákazníci kromě čistějších emisí jako bonus navíc také zvýšení výkonu z dosavadních 77 kW/105 k (1.2 TSI), resp. 90 kW/122 k (1.4 TSI) na 81 kW/110 k, resp. 92 kW/125 k, a to při shodné spotřebě paliva.
Úplnou novinkou pro všechny tři karosářské verze Leonu (třídveřové kupé SC, 5dveřový hatchback a kombi ST) je zážehový čtyřválec 1.4 TSI ACT s inovativním systémem vypínání válců při nízkém zatížení motoru. Tato jednotka je vyladěna na nejvyšší výkon 110 kW/150 k a dodává se v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG.
V porovnání s dosavadní jednotkou 1.4 TSI o výkonu 103 kW/140 k je vyššího výkonu dosaženo při průměrné spotřebě paliva, která klesla v nejpříznivějším případě z 5,2 na 4,7 l/100 km. Po dynamické stránce přitom Leon s tímto motorem uspokojí i velmi náročné řidiče: zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 215 km/h.
Ještě více dynamiky a dokonce také nižší spotřebu nabízí nový turbodiesel 2.0 TDI CR o výkonu 135 kW/184 k, nabízený rovněž s oběma druhy převodovek, mechanickou nebo dvouspojkovou DSG. Průměrná spotřeba paliva se v tomto případě pohybuje mezi 4,2 až 4,7 l/100 km, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne tento Leon za 7,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je až 228 km/h.
Větší výběr mají od modelového roku 2015 také zájemci o všestranné kombi Leon ST s pohonem všech kol 4WD. Kromě dosavadního motoru 1.6 TDI si mohou alternativně zvolit také dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k, který je zdrojem ještě suverénnější jízdní dynamiky při stále velmi příznivé spotřebě paliva, která se v průměru ustálí na hodnotě 4,8 l/100 km.
Zákazníci, kteří se při pořízení modelu Leon rozhodnou pro financování SEAT Finance od společnosti ŠkoFIN, mohou využít cenové zvýhodnění ve výši až 64 000 Kč u pětidveřového modelu, resp. 60 000 Kč u kombi Leon ST.
Velmi atraktivní podmínky čekají v modelovém roce 2015 také na zájemce o populární Ibizu, která je stejně jako Leon i nadále nabízena ve třech karosářských variantách (SC, 5dv., ST). Sériová výbava všech variant zahrnuje nově stabilizační systém ESP. Vstupní model lze pořídit již za 230 900 Kč včetně DPH při platbě v hotovosti. Při financování SEAT Finance od ŠkoFINu přichází na řadu sleva ve výši 30 000 Kč (tzv. cashback). Kromě toho mohou zákazníci ušetřit až 29 400 Kč volbou akčního paketu COPA, a to při jakékoli formě úhrady kupní ceny.
Pro stupeň výbavy Reference stojí akční paket COPA 20 000 Kč a zákazník za tuto částku získá klimatizaci, 15“ hliníková litá kola, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Ibiza 1.2 TSI Reference má klimatizaci již v sériové výbavě, takže paket COPA pro tuto verzi vyjde na pouhých 16 000 Kč.
Sériová výbava Ibizy Style může být za 23 500 Kč rozšířena o paket COPA PLUS, který obsahuje automatickou klimatizaci, 16“ hliníková litá kola, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, funkci Coming home, dešťový senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, světelný senzor, mlhovky, tempomat a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.
Beze změn v oblasti konstrukce a výbavy vstupují do modelového roku 2015 víceúčelové modely Altea a Alhambra. Pro Alteu jsou k dispozici akční pakety COPA, COPA PLUS a Comfort se zvýhodněním až 19 000 Kč, zatímco s akčními pakety COPA a COPA PLUS pro Alhambru ušetří zákazník až 53 000 Kč. V obou případech platí cenový bonus i při platbě v hotovosti. Při financování SEAT Finance od ŠkoFINu se pořizovací cena vozu snižuje o dalších 30 000 Kč (cashback).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?