V důsledku nečekaně výrazného nárůstu českého automobilového trhu klesl v březnu značce Peugeot tržní podíl na 4,28 %, nicméně počet prodaných vozů se ve srovnání s loňskem zvýšil, a to o téměř 10%. Pozici nejprodávanějšího modelu Peugeot získal letos už podruhé model 208 a se 132 vozy zaznamenal druhý nejlepší výsledek ve své dvouleté historii na českém trhu.
Letos v březnu zaznamenala značka Peugeot oproti loňskému roku pokles tržního podílu, ovšem přesto má důvod ke spokojenosti. S počtem 756 registrovaných vozů Peugeot splnila stanovené cíle a o téměř 10 %, čili 67 vozů přesáhla výsledek loňského března.
Také prodej za první čtvrtletí roku 2014, který dosahuje 2034 vozů, je výrazně lepší než za stejné období loňského roku. Letošní přírůstek v prodejích činí 153 vozů, což představuje 8,1 %.
Dalším důvodem ke spokojenosti je nárůst klientských objednávek nových vozů. Ty přesahují o 338 vozů, tedy 12,5 % počet objednávek roku 2013.
Peugeot 208 letos už podruhé obsadil pozici nejprodávanějšího vozu značky Peugeot v České republice. Se 132 v březnu registrovanými vozy navíc zaznamenal druhý nejlepší měsíční prodej ve své 24 měsíců trvající historii na českém trhu. Na pomyslném trůnu tak následuje své úspěšné předchůdce Peugeot 206 a 207 a přidává se k většině evropských zemí, kde populární „dvěstěosmička“ prodejům značky Peugeot jednoznačně kraluje.
Druhým nejprodávanějším modelem Peugeot na českém trhu je užitkový model Boxer se 100 registrovanými vozy a třetím MPV 5008 s 87 vozy.
Pozitivní vývoj panuje i na jiných evropských trzích a zejména na tom pro Peugeot nejvýznamnějším, tedy francouzském. Zde značka posiluje a první trimestr letošního roku je z hlediska prodejů pro Peugeot ve Francii dokonce nejlepší za poslední tři roky. Tři modely značky – 208, 2008 a 308 – se dostaly do první desítky nejprodávanějších osobních vozů ve Francii. Na konci dubna zde navíc bude uvedena verze 308 SW, což umožní nositeli titulu „Auto roku 2014“ poskočit z osmé příčky zmíněné desítky ještě výše. Na českém trhu bude Peugeot 308 SW v prodeji od 1. června 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.