V důsledku nečekaně výrazného nárůstu českého automobilového trhu klesl v březnu značce Peugeot tržní podíl na 4,28 %, nicméně počet prodaných vozů se ve srovnání s loňskem zvýšil, a to o téměř 10%. Pozici nejprodávanějšího modelu Peugeot získal letos už podruhé model 208 a se 132 vozy zaznamenal druhý nejlepší výsledek ve své dvouleté historii na českém trhu.
Letos v březnu zaznamenala značka Peugeot oproti loňskému roku pokles tržního podílu, ovšem přesto má důvod ke spokojenosti. S počtem 756 registrovaných vozů Peugeot splnila stanovené cíle a o téměř 10 %, čili 67 vozů přesáhla výsledek loňského března.
Také prodej za první čtvrtletí roku 2014, který dosahuje 2034 vozů, je výrazně lepší než za stejné období loňského roku. Letošní přírůstek v prodejích činí 153 vozů, což představuje 8,1 %.
Dalším důvodem ke spokojenosti je nárůst klientských objednávek nových vozů. Ty přesahují o 338 vozů, tedy 12,5 % počet objednávek roku 2013.
Peugeot 208 letos už podruhé obsadil pozici nejprodávanějšího vozu značky Peugeot v České republice. Se 132 v březnu registrovanými vozy navíc zaznamenal druhý nejlepší měsíční prodej ve své 24 měsíců trvající historii na českém trhu. Na pomyslném trůnu tak následuje své úspěšné předchůdce Peugeot 206 a 207 a přidává se k většině evropských zemí, kde populární „dvěstěosmička“ prodejům značky Peugeot jednoznačně kraluje.
Druhým nejprodávanějším modelem Peugeot na českém trhu je užitkový model Boxer se 100 registrovanými vozy a třetím MPV 5008 s 87 vozy.
Pozitivní vývoj panuje i na jiných evropských trzích a zejména na tom pro Peugeot nejvýznamnějším, tedy francouzském. Zde značka posiluje a první trimestr letošního roku je z hlediska prodejů pro Peugeot ve Francii dokonce nejlepší za poslední tři roky. Tři modely značky – 208, 2008 a 308 – se dostaly do první desítky nejprodávanějších osobních vozů ve Francii. Na konci dubna zde navíc bude uvedena verze 308 SW, což umožní nositeli titulu „Auto roku 2014“ poskočit z osmé příčky zmíněné desítky ještě výše. Na českém trhu bude Peugeot 308 SW v prodeji od 1. června 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.