Atraktivní čtyřdveřový e-up! pro každodenní cestování s nulovými emisemi je k dispozici již za 599 900 Kč včetně DPH a paketu nevšedních zákaznických služeb.
„Volkswagen přináší elektrickou mobilitu i na český trh. První vlaštovkou je model e-up!, který je dokonalým ztělesněním filozofie Think Blue. Přestože je elektromobil e-up! schopen ujet s plně nabitým akumulátorem až 160 kilometrů, garantujeme našim zákazníkům mobilitu bez omezení nevšedně pojatými poprodejními službami,“ říká Petr Janeba, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.
V ceně nového elektromobilu Volkswagen e-up! za 599 900 Kč včetně DPH jsou totiž kromě standardních záruk zahrnuty dodatečné služby, které zákazníkovi zajišťují mobilitu i nad rámec dojezdu modelu e-up!. Dojde-li na cestě k vybití akumulátoru, postará se Volkswagen o odtah vozu k nejbližší nabíjecí stanici - bezplatně až třikrát za rok během prvních dvou let od data prodeje. Na delší cesty si může zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu na 10 dní ročně.
Mimořádně hospodárný a zároveň dynamický elektrický pohon modelu e-up! zaručuje potěšení z jízdy s nulovými emisemi. K nevšednímu komfortu přispívá velmi tichý chod elektromotoru o výkonu 60 kW i snadné ovládání vozu dvěma pedály bez nutnosti řadit. E-up! je díky tomu jako stvořený pro každodenní provoz ve městě a jeho okolí. Dojezd 160 kilometrů je pro tento druh mobility více než dostatečný. Součástí sériové výbavy jsou samozřejmě všechny potřebné nabíjecí kabely. Palubní počítač poskytuje řidiči důležité provozní informace včetně aktuální a průměrné spotřeby energie, stupně rekuperace, zbývajícího dojezdu a úrovně nabití akumulátoru.
Výhradně čtyřdveřový Volkswagen e-up!, nabízený s šesti barvami laku karoserie, se pohybuje ulicemi téměř neslyšně, avšak jeho vzhledu si nelze nevšimnout. Elektricky poháněný vůz se od konvenčních verzí odlišuje mimo jiné obloukem diod LED pro denní svícení, oblými tvary zadních světlometů a charakteristickou modrou barvou v logu VW a na dalších detailech exteriéru. Modré ozdobné prvky zvyšují rovněž atraktivitu interiéru. Nacházejí se například na kůží obšitém volantu, řadící páce a páce ruční brzdy, na prošívaných sedadlech a na textilních koberečkách.
Sériová výbava modelu Volkswagen e-up! zahrnuje například klimatizaci Climatronic, palubní počítač, tempomat, parkovací senzory Parkpilot, vyhřívané sklo čelního okna, vyhřívaná přední sedadla, informační a navigační systém maps+more v kombinaci s rádiem RCD 215 a mobilními informačními službami CarNet. Od konce letošního roku bude na přání k dispozici aplikace CarNet e-Remote, s níž bude uživatel moci například zahájit a ukončit proces nabíjení prostřednictvím svého mobilního telefonu. Na jeho displeji přitom může sledovat úroveň nabití a jí odpovídající dojezd i zbývající dobu nabíjení.
Nový Volkswagen e-up! budou na českém trhu oficiálně nabízet a prodávat výhradně „autorizovaní prodejci elektromobilů značky Volkswagen“, jimiž jsou společnosti Auto Jarov a Porsche Brno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.