Před několika dny dorazily do centrálního skladu Peugeot v České republice první „česky komunikující“ automobily. Jedná se o vozy Peugeot 308.
Peugeot 308, nositel titulu „Auto roku 2014“, je průkopníkem nových technologií a jedním z nejprodávanějších vozů značky Peugeot v České republice. Je proto přirozené, aby právě tento model zahájil éru česky komunikujících vozů.
Není ovšem jediným modelem, který zvládá češtinu. Už nyní se začínají vyrábět nové vozy, např. Peugeot 508, 3008, 5008 aj., jejichž palubní systémy včetně navigace komunikují česky. Postupně se tato inovace projeví v celé modelové řadě, například v červenci letošního roku se u vozů Peugeot 208 a 2008 objeví druhá generace dotykové obrazovky umožňující používání českého jazyka.
Prvním modelem značky, který bude už od svého uvedení na trh používat češtinu, je nový Peugeot 308 SW. Ten se začne prodávat na českém trhu od 1. června letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.