Škoda Auto posiluje spolupráci se středními a vysokými školami technického zaměření. Těžištěm je poskytování vozů pro technické vzdělávání.
Jen od roku 2009 předala mladoboleslavská automobilka vzdělávacím zařízením v České republice více než 300 vozů značky Škoda Vozy jsou využívány pro potřeby vzdělávání budoucích automechaniků, techniků a inženýrů.
Škoda Auto se angažuje v mnoha oblastech, aby nadchla mladé lidi pro technické profese a bojovala tak proti nedostatku odborníků v oboru,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast HR management „Za tímto účelem mimo jiné intenzivně spolupracujeme s českými středními a vysokými školami. Společným jmenovatelem všech těchto opatření je ještě silnější provázanost teorie a praxe. Poskytnutí vozů pro potřeby technického vzdělávání je přitom důležitou součástí,“ dodává Wojnar.
Škoda Auto v současné době intenzivně spolupracuje s 19 středními školami a středními odbornými učilišti ve Středočeském, Královéhradeckém a Libereckém kraji a s jedenácti dalšími školami, které jsou zapojeny do projektu ŠKODA-BOSCH-SCANIA. Před několika měsíci automobilka spolupráci s těmito zařízeními ještě rozšířila. Studentům v technických oborech nabízí možnosti odborné praxe, vyučujícím odborné semináře a školám poskytuje bezplatně učební pomůcky a technické vybavení pro výuku. V loňském roce možnosti odborné praxe ve Škoda Auto využilo 170 studentů ze spolupracujících středních škol.
Vedle externí spolupráce sází Škoda Auto při podpoře technických oborů také na vlastní Střední odborné učiliště strojírenské, které patří k nejmodernějším vzdělávacím zařízením v České republice. Automobilka ho provozuje ve svém sídle v Mladé Boleslavi již od roku 1927. Odborné vzdělávání zde dosud získalo téměř 21 500 žákyň a žáků. V současné době se tu na své povolání připravuje téměř 1 000 budoucích specialistů. Obory studia jsou zaměřené primárně na strojírenství, elektrotechniku a logistiku. Po vyučení dostávají všichni absolventi nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto.
Škoda Auto do vzdělávání mladých lidí dále investuje. Jen za letošní rok vynaloží automobilka 45 milionů Kč na nové technické vybavení a renovaci firemního učiliště. Do roku 2018 jsou plánovány další milionové investice. Vedle středoškolského vzdělávání zintenzivňuje automobilka také svou spolupráci s vysokými školami. Studentům téměř všech oborů nabízí Škoda Auto možnost nasbírat již během studia cenné praktické zkušenosti. V loňském roce zde absolvovalo praxi nebo vypracovalo svou závěrečnou práci téměř 1000 českých i zahraničních studentů. Mimořádně oblíbený je Škoda Trainee program, který je určený absolventům magisterského stupně studia především technických a ekonomických vysokých škol. Škoda Trainee program startuje dvakrát do roka (vždy k začátku dubna a září) a ročně ho absolvuje 30 mladých talentů.
Investice automobilky do technického vzdělávání mladých lidí se vyplácejí: atraktivita společnosti Škoda Auto jako zaměstnavatele neustále roste. Podle aktuálních výsledků průzkumů České studentské unie a společnosti Universum chtějí studenti technických oborů po absolvování studia nejraději pracovat ve společnosti Škoda Auto.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?