Škoda Auto posiluje spolupráci se středními a vysokými školami technického zaměření. Těžištěm je poskytování vozů pro technické vzdělávání.
Jen od roku 2009 předala mladoboleslavská automobilka vzdělávacím zařízením v České republice více než 300 vozů značky Škoda Vozy jsou využívány pro potřeby vzdělávání budoucích automechaniků, techniků a inženýrů.
Škoda Auto se angažuje v mnoha oblastech, aby nadchla mladé lidi pro technické profese a bojovala tak proti nedostatku odborníků v oboru,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast HR management „Za tímto účelem mimo jiné intenzivně spolupracujeme s českými středními a vysokými školami. Společným jmenovatelem všech těchto opatření je ještě silnější provázanost teorie a praxe. Poskytnutí vozů pro potřeby technického vzdělávání je přitom důležitou součástí,“ dodává Wojnar.
Škoda Auto v současné době intenzivně spolupracuje s 19 středními školami a středními odbornými učilišti ve Středočeském, Královéhradeckém a Libereckém kraji a s jedenácti dalšími školami, které jsou zapojeny do projektu ŠKODA-BOSCH-SCANIA. Před několika měsíci automobilka spolupráci s těmito zařízeními ještě rozšířila. Studentům v technických oborech nabízí možnosti odborné praxe, vyučujícím odborné semináře a školám poskytuje bezplatně učební pomůcky a technické vybavení pro výuku. V loňském roce možnosti odborné praxe ve Škoda Auto využilo 170 studentů ze spolupracujících středních škol.
Vedle externí spolupráce sází Škoda Auto při podpoře technických oborů také na vlastní Střední odborné učiliště strojírenské, které patří k nejmodernějším vzdělávacím zařízením v České republice. Automobilka ho provozuje ve svém sídle v Mladé Boleslavi již od roku 1927. Odborné vzdělávání zde dosud získalo téměř 21 500 žákyň a žáků. V současné době se tu na své povolání připravuje téměř 1 000 budoucích specialistů. Obory studia jsou zaměřené primárně na strojírenství, elektrotechniku a logistiku. Po vyučení dostávají všichni absolventi nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto.
Škoda Auto do vzdělávání mladých lidí dále investuje. Jen za letošní rok vynaloží automobilka 45 milionů Kč na nové technické vybavení a renovaci firemního učiliště. Do roku 2018 jsou plánovány další milionové investice. Vedle středoškolského vzdělávání zintenzivňuje automobilka také svou spolupráci s vysokými školami. Studentům téměř všech oborů nabízí Škoda Auto možnost nasbírat již během studia cenné praktické zkušenosti. V loňském roce zde absolvovalo praxi nebo vypracovalo svou závěrečnou práci téměř 1000 českých i zahraničních studentů. Mimořádně oblíbený je Škoda Trainee program, který je určený absolventům magisterského stupně studia především technických a ekonomických vysokých škol. Škoda Trainee program startuje dvakrát do roka (vždy k začátku dubna a září) a ročně ho absolvuje 30 mladých talentů.
Investice automobilky do technického vzdělávání mladých lidí se vyplácejí: atraktivita společnosti Škoda Auto jako zaměstnavatele neustále roste. Podle aktuálních výsledků průzkumů České studentské unie a společnosti Universum chtějí studenti technických oborů po absolvování studia nejraději pracovat ve společnosti Škoda Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.