Monacký občan Daniel Elena, devítinásobný držitel titulu mistra světa v rally, který získal jako spolujezdec Sébastiena Loeba, se zúčastní 5. rallye Monte-Carlo „Zero Emission – No Noise“ za volantem vozu Citroën C-Zéro.
Závod bez emisí CO2, bez hluku, ale také bez okázalosti! Na programu jsou jízdy ve stanoveném čas a stanovenou rychlostí a jízda zručnosti na pomezí moře a hor.
Daniel Elena, který má na svém kontu 9 titulů mistra světa v rally, které získal po boku Sébastien Loeba, z toho 7 vítězství v rallye Monte-Carlo, přesedá za volant! V loňském roce se zúčastnil 14. rally Monte-Carlo nových energií ve voze Citroën DS5 Hybrid4, tento rok se objeví za volantem vozu Citroën C-Zéro, s nímž se staví na start 5. rally Monte-Carlo „Zero Emissions – No Noise“.
Tato rally, určená elektromobilům, zahrnuje několik zkoušek TSD, u kterých je důležité projet určenou trať ve stanoveném čase a stanovenou rychlostí. První „Turbie – Peille“ (11,06 km) probíhá v pátek 21. března na křivolakých silnicích v lesích u městečka Peillon. Další zkoušky se konají v sobotu 22. března: „Peille-Sainte Agnès“ (8,01 km), „Roquebrune Cap Martin – Gorbio“ (7,35 km) a „Sainte Agnès - La Turbin“ (15,95 km), celý závod skončí jízdou zručnosti v monackém přístavu.
Pro Citroën C-Zéro platí slogan „Nulová spotřeba, nulové emise CO2, nulový hluk!“ Vůz má usnadnit jízdy po městě: vůz je malý, rychle se nabíjí a jeho dojezd stačí pro pokrytí každodenních potřeb, a to vše v tichu, v němž zapomenete na hluk města. Prostě vůz plný technologií a kreativity, který již dnes splňuje výzvy zítřka!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?