Podnik PSA Sochaux oznamuje, že od 2. června 2014 spouští třísměnný provoz, aby bylo možné uspokojit poptávku po novém Peugeotu 308, který získal cenu „Auto roku 2014“ (Car of The Year), a zajistit zahájení prodeje vozu 308 SW.
Při této příležitosti bude vytvořeno 600 nových pracovních míst, přes agentury bude přijato 450 dočasných pracovníků. Zbytek pokryjí stávající zaměstnanci převedení z jiných divizí podniku.
Nový Peugeot 308, jehož prodej byl zahájen na podzim roku 2013, již registruje 60 000 objednávek. Vzhledem k prestižnímu ocenění „Auto roku 2014“, které vůz získal, a chystanému zahájení prodeje vozu 308 SW, zvýší továrna v Sochaux kapacitu výroby.
Vedení továrny proto dnes po zasedání podnikového výboru oznámilo zřízení noční směny u montážní linky vozu 308.
Tato směna, která se rozjede 2. června, bude vyrábět 26 vozů za hodinu, za den se tedy vyrobí o 180 vozů Peugeot 308 víc.
Celková kapacita výroby továrny vzroste na 1563 vozů denně.
Kromě toho absolvuje přibližně stovka dělníků odborné školení, díky němuž vzroste jejich kvalifikace. Tým tvořící třetí, noční směnu bude vytvořen na dobu minimálně šesti měsíců. Tato doba může být v závislosti na poptávce prodloužena.
Příslušné komise pro bezpečnost, hygienu a ochranu zdraví při práci se sejdou 31. března – 1. dubna, aby společně posoudily dopady na organizaci práce, bezpečnost a pracovní podmínky.
Na konci dubna obohatí nabídku modelu Peugeot 308 nová verze, kterou je elegantní a prostorné kombi 308 SW. To přebírá veškeré vlastnosti hatchbacku, pokud jde o design, účinnost a kvalitu a k nim přidává prostornost a jeden z největších zavazadlových prostorů v segmentu o objemu 660 litrů.
K devíti motorům, s nimiž je vůz nabízen od uvedení (4 benzínové a 5 dieselových, s velmi nízkou spotřebou a emisemi CO2) přibude zcela nový tříválcový benzínový motor turbo PureTech 1.2 e-THP o výkonu 130 koní a tři motory BlueHDi včetně nové verze 1.6 BlueHDi 120 koní s emisemi pouze 82 g CO2/km (pro 308 hatchback), což je v tomto segmentu rekord.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?