Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že na 84. mezinárodním autosalonu ve švýcarské Ženevě představí ve světové premiéře studii „SUBARU VIZIV 2 CONCEPT".
FHI kromě toho plánuje evropskou premiéru nového modelu Subaru WRX STI a také vystavení závodního speciálu pro vytrvalostní 24 hodinový závod na Nürburgringu, který je vyvinutý právě z nového WRX STI. Tisková konference Subaru se uskuteční 4. března v 10:45 hodin.
Výstavě je věnována i speciální stránka na Subaru Global Site - http://www.subaru-global.com/2014geneva.html . Tato stránka bude obsahovat informace týkající se aktualizace na ženevském autosalonu, včetně fotografií "SUBARU VIZIV 2 CONCEPT".
♦ SUBARU VIZIV 2 CONCEPT
Studie „SUBARU VIZIV 2 CONCEPT“ následuje směr vytyčený svými předchůdci "VIZIV CONCEPT" (představený na loňském autosalonu v Ženevě) a "VIZIV EVOLUTION CONCEPT" (odhalený na Tokyo Motor Show 2013). Jedná se o koncept crossoveru budoucí generace, zhmotňujícího filozofii značky, kterou je „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“ a taktéž vyjadřuje směřování a budoucí představy z oblasti inovací. Název „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace).
♦ Zcela nové WRX STI
Zcela nové WRX STI je nejvyšším stupněm v modelové řadě WRX a mělo by být jejím zástupcem na evropském kontinentu. Při vývoji nového WRX STI byly testovací verze podrobeny zkouškám a extrémům za různých jízdních podmínek hned v několika zemích, aby se dále mohlo pracovat na zdokonalení jízdních vlastností. Celkově byly výkony podvozku, karoserie a dalších oblastí optimalizovány a jemně laděny, aby dále sjednoceny využívaly co nejvíce z kapacity vozidla a sportovního výkonu plynoucího z technologií Subaru AWD.
♦ Nová závodní varianta WRX STI pro vytrvalostní závod 24 hodin Nürburgring 2014
Účast Subaru na vytrvalostním závodě Nürburgring 24 Hour Race (19 – 22. června v Německu) bude pokračovat již sedmým rokem. FHI a Subaru Tecnica International Inc (STI)* opět posílily svou spolupráci k vytvoření nového a více konkurenceschopného závodního auta, založeného na novém WRX STI. Nürburgring 24 hodin Race vyžaduje nejen výkon a rychlost, ale i stabilitu. A že jsou produkty Subaru v tomto klání schopné obstát na výtečnou chce Subaru vyjádřit svou snahou o v pořadí již třetí vítězství ve své třídě a navázat tak na předchozí úspěch z roku 2012
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.