Nová Škoda Octavia bude brzy k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Světová premiéra vozu Škoda Octavia G-TEC se uskuteční začátkem března v Ženevě.
Česká automobilka tak po modelu Škoda Citigo představí svůj druhý model, poháněný zemním plynem. Ekologická forma pohonu bude k dispozici jak pro model Octavia, tak pro model Octavia Combi. „Pohon na zemní plyn je důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti Škoda Auto a nyní přichází i do naší nejprodávanější modelové řady,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje. „CNG je smysluplná technologie, neboť spojuje mobilitu šetrnou k životnímu prostředí s dostupnou cenou. S modelem Octavia G-TEC bude modelová řada Octavia ještě atraktivnější a zelenější,“ dodává Welsch.
Nová Škoda Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Motor je konstruovaný pro spalování zemního plynu (CNG = Compressed Natural Gas) a benzinu. Paket G-TEC zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.
Dojezd nového vozu Octavia G-TEC je působivý: Při provozu čistě na CNG ujede vůz až 410 km na jedno natankování. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 97 g/km. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankování obou nádrží ujede celkem až 1.330 km.
Uvedením nového modelu Škoda Octavia G-TEC vysílá ŠKODA opět výrazný signál v oblasti vývoje vozidel šetrných k životnímu prostředí. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km.
Nová Škoda Octavia G-TEC
Nová Škoda Octavia bude brzy k dispozici také s pohonem na zemní plyn. Motor 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k) je konstruovaný pro spalování zemního plynu (CNG = Compressed Natural Gas) a benzinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.