Audi veřejnosti představilo nový model S3 Cabriolet

ar5, 20. února 2014, 07:10 Google+

Audi představuje S3 Cabriolet, dynamický čtyřmístný kabriolet, který nemá ve svém segmentu konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Jeho motor 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) a maximální točivý moment 380 N.m, avšak v kombinaci s převodovkou S tronic spotřebuje průměrně pouhých 7,1 litru paliva na 100 kilometrů. Samozřejmě i S3 Cabriolet používá trvalý pohon všech kol quattro – nezbytný předpoklad pro optimální trakci a jízdní dynamiku za všech provozních podmínek. Profil modelu Audi S3 Cabriolet, který se objeví u českých prodejců Audi koncem léta, završuje důsledně lehká konstrukce a velmi sportovní podvozek.

Audi S3 Cabriolet ukazuje už na první pohled sportovní figuru. Při rozvoru 2,60 metru má délku 4,43 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,39 metru. Protažená karoserie se vyznačuje elegantně vyváženými proporcemi, zatímco boky jsou definovány precizními liniemi a svalnatě klenutými plochami.

Otevřený čtyřmístný kabriolet má elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechu. Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku, hliníku a vysokopevnostní oceli. Vrstva účinné izolační pěny uvnitř střechy snižuje hladinu vnitřního hluku. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Aktivní ochranný systém pro případ převrácení chrání cestující v případě nehody.

Dynamický potenciál čtyřmístného kabrioletu naznačuje mnoho stylistických prvků. Maska chladiče Singleframe v chromovaném rámečku má platinově šedou mřížku a dvojité příčky s hliníkovou povrchovou úpravou. Otvory pro přívod vzduchu jsou vymezeny výraznými hranami, rozděleny dvojitými žebry a vyplněny voštinovou mřížkou. Příď a záď zdobí loga S3. Mezi 12 nabízenými barvami karoserie naleznou zákazníci exkluzivní odstíny černá Panther s krystalickým efektem a modrá Sepang s perleťovým efektem.

Profil vozu je definován hliníkovými lištami na rámu čelního okna a spodní hraně bočních oken, dále kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a obložením bočních prahů. Zadní světlomety jsou sériově vybaveny diodami LED. Víko zavazadlového prostoru nese odtokovou Audi komunikace press@audi.cz www.audi-mediaservices.com

hranu s funkcí spoileru a nárazník pod ním byl přepracován. Příčka se vzhledem hliníku a čtyři svislá žebra definují tvar platinově šedého difuzoru, který obklopuje čtyři koncovky výfukové soustavy, jež patří mezi typické prvky modelů Audi S.

Hvězdný atlet: 2.0 TFSI

Audi S3 Cabriolet je poháněno vrcholnou verzí motoru 2.0 TFSI, která poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) v rozpětí otáček 5500 až 6200 min-1 a nabízí maximální točivý moment 380 N.m od 1800 do 5500 min-1. Otevřený čtyřmístný vůz s převodovkou S tronic zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu Audi S3 Cabriolet je pouhých 1620 kilogramů. Skelet prostoru pro cestující je vyroben převážně z ultravysokopevnostních druhů oceli, kapota motoru je z hliníku.

Jednotka 2.0 TFSI, přeplňovaná výfukovým turbodmychadlem, disponuje zdvihovým objemem 1984 cm3 (vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 milimetru) a nikoho nenechá na pochybách, že je skutečně sportovním motorem. Síly, uvolňované spalováním paliva, jsou na klikový hřídel přenášeny odolnými hliníkovými písty a pevnějšími ojnicemi. Slitina hliníku a křemíku, z níž je odlita hlava válců, kombinuje vysokou tepelnou stabilitu a pevnost s minimální hmotností. Dva vyvažovací hřídele zajišťují dokonale hladký běh.

Čtyřválec nabízí díky svému dynamickému charakteru fascinující zážitky z jízdy. Je-li sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nastaven v režimu dynamic, reaguje motor na pedál plynu rychleji a převodovka S tronic zařadí do svého repertoáru přidávání meziplynu během řazení nižších převodových stupňů. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách se otvírají zvukové klapky ve výfukové soustavě.

Turbodmychadlo poskytuje plnicí tlak až 1,2 baru a výkonný mezichladič výrazně snižuje teplotu stlačovaného vzduchu. Klapky v sacím traktu cíleně uvádějí nasávaný vzduch do potřebného vířivého a krouživého pohybu. Vačkový hřídel může být vůči klikovému hřídeli natáčen až o 60 stupňů na straně sání a o 30 stupňů na straně výfuku. Navíc Audi valvelift system (AVS) ve dvou krocích mění zdvih ventilů.

Audi S3 Cabriolet s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 7,1 litru paliva na 100 kilometrů (165 gramů CO2 na kilometr). K této pozoruhodné hodnotě přispívají technologie z platformy modulárních řešení Audi pro zvyšování hospodárnosti. V této oblasti zasluhuje zvláštní zmínku doplňkové nepřímé vstřikování do sacího potrubí, které nahrazuje přímé vstřikování benzinu FSI při částečném zatížení, kdy snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic.

Motor 2.0 TFSI se může pochlubit rovněž pokrokovým řízením chladicí soustavy. Dva otočné ventily ve společném modulu regulují průtok a teplotu chladicí kapaliny. Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců, v níž obíhá chladicí kapalina. Toto řešení snižuje teplotu

výfukových plynů, což snižuje spotřebu paliva při plném zatížení. Další výhodou je rychlejší zahřátí studeného motoru na provozní teplotu. Účinnost zvyšují rovněž pláště pístu s povrchovou úpravou snižující tření, dále válečková ložiska vyvažovacích hřídelů, olejové čerpadlo, pracující podle aktuální potřeby, a systém start-stop.

Extrémně rychlý přenos hnací síly

Sériově dodávaná šestistupňová převodovka S tronic má těsně odstupňované nižší převodové stupně pro sportovní jízdu, zatímco dlouhý převodový poměr nejvyššího převodového stupně snižuje otáčky, a tím i spotřebu paliva. Řidič může ovládat extrémně rychle řadicí dvouspojkovou převodovku v automatických režimech D a S, případně převzít kontrolu do vlastních rukou prostřednictvím páky voliče v poloze pro manuální řazení nebo na přání dodávaných pádel na volantu.

Přínosnou funkcí pro hospodárnou jízdu je odpojování motoru od hnacího řetězce spojkou šestistupňové převodovky S tronic. Tato funkce je aktivní, je-li systém Audi drive select v režimu efficiency a řidič uvolní pedál plynu. Další funkcí dvouspojkové převodovky je Launch Control. Tento systém zajišťuje při rozjezdu z klidu na plný plyn přenos hnací síly motoru na vozovku s přesně definovaným prokluzem kol.

quattro – trakce a dynamika

Samozřejmě i S3 Cabriolet používá, jako typický model S, trvalý pohon všech kol quattro – dokonalý základ pro optimální trakci a jízdní dynamiku za všech provozních podmínek. Pouze Audi nabízí pro kompaktní kabriolet trvalý pohon všech kol.

Jeho charakteristickou předností je výhoda akcelerace bez prokluzování kol, jízdní dynamika, bezpečnost jízdy a směrová stabilita při jízdě přímým směrem. Výkonný kompaktní kabriolet se vyznačuje při jakémkoli jízdním stylu dynamickým a stabilním chováním, a to i za nepříznivých zimních podmínek. Na výjezdu ze zatáčky přenáší kola výkon motoru bezpečně na povrch vozovky i v situacích, kdy konkurenti se dvěma poháněnými koly musí ještě s námahou bojovat o trakci.

Srdcem pohonu quattro pro modely Audi s motorem uloženým vpředu napříč je nově vyvinutá lamelová spojka s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním. Kompaktní a robustní spojka je umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. V této poloze přispívá navzdory své relativně nízké hmotnosti k vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Ve svých útrobách skrývá sadu lamel v olejové lázni. Kovové třecí kotouče jsou uspořádány po dvojicích za sebou – vždy jeden kotouč je pevně spojen se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhý kotouč je pak připevněn k výstupnímu hřídeli do diferenciálu zadní nápravy.

Za normálních podmínek posílá spojka téměř veškerou hnací sílu na přední kola. Pokud u nich dojde ke ztrátě trakce, může spojka plynule přenést točivý moment dozadu řízeným stlačením sady lamel.

Dynamika v podání značky Audi: podvozek

Podvozek přivádí dynamické kvality modelu Audi S3 Cabriolet k dokonalosti díky pohotovým a precizní reakcím a vysoké stabilitě. Hmotnost vozu je rozložena mezi nápravy v mimořádně dobře vyváženém poměru 56:44 %, na čemž má svůj podíl dozadu skloněný motor a posunutí přední nápravy více dopředu. Obě řešení pocházejí z modulární koncernové platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Pomocný rám a naklápěcí ložiska přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku, zadní náprava je čtyřprvková.

Díky sportovnímu podvozku S je karoserie o 25 mm nižší v porovnání s modelem Audi A3 Cabriolet. U sériově dodávaného progresivního řízení je převod řízení tím strmější, čím větší je úhel natočení volantu – toto řešení dokonalým způsobem spojuje sportovní vlastnosti s komfortem. Elektromechanický posilovač progresivního řízení přizpůsobuje svůj účinek rychlosti jízdy a umožňuje funkci různých asistenčních systémů dodávaných na přání.

Audi S3 Cabriolet má ve své sériové výbavě kola 8Jx18 z lehké slitiny v designu s pěti paralelními paprsky a strojově leštěnou stříbrnou povrchovou úpravou. Pneumatiky mají rozměr 225/40 R 18. Kola jsou vyráběna z hliníkové slitiny speciálním procesem tvarování vnitřní části ráfku pod obrovským tlakem prostřednictvím tří hydraulických válců. Tato technologie snižuje hmotnost kola při zachování potřebné pevnosti a odolnosti. Audi nabízí na přání 18“ nebo 19“ kola v různém designu.

Přední kotoučové brzdy mají velký průměr 340 mm a černé – nebo na přání červené – brzdové třmeny, zdobené logy S3. Elektromechanická parkovací brzda je integrována do zadního brzdového systému. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC se prezentuje v nejnovějším evolučním stupni. Dřív, než vůz dosáhne limitu fyzikálních možností, je na vnitřním předním kole nepostřehnutelně vytvářen jemně dávkovaný brzdný moment, což zvyšuje agilitu vozidla a doplňuje činnost pohonu všech kol quattro.

Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select reguluje charakteristiku motoru, posilovače řízení a převodovky S tronic. Řidič si může zvolit režimy comfort, auto, dynamic, efficiency nebo individual. Audi drive select zahrnuje rovněž na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride.

Elegantně černý interiér

Kompletně černý interiér modelu S3 Cabriolet zaujme čistým, elegantním vzhledem. Stejně jako u každého Audi je ovládání snadné a řemeslné zpracování se vyznačuje nejvyšší úrovní kvality.

 

Vytisknout

Diskuze: Audi veřejnosti představilo nový model S3 Cabriolet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda Auto je pro studenty technických oborů jasnou volbou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud