Škoda Yeti sjíždí z linky v ruském Nižním Novgorodu. Poprvé je kompaktní SUV Yeti k dostání ve dvou variantách: jako elegantní Škoda Yeti do města a jako dobrodružně laděná Škoda Yeti Outdoor do terénu. Výroba probíhá v partnerství s Volkswagen Group Rus a ruskou automobilkou GAZ Group
„Zahájení výroby nového provedení modelu Škoda Yeti je významným milníkem našeho rozvoje v Rusku,“ říká Miroslav Kroupa, Regionální ředitel Škoda Auto pro Rusko a SNS. „Jako třetí nejsilnější trh na světě a druhý největší v Evropě je ruský trh důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA. Kompaktní SUV mají v Rusku velký význam. S první nabídkou dvou atraktivních variant máme v tomto segmentu skvělou pozici. S novým provedením modelu Yeti a naší novou a atraktivní modelovou paletou chceme v Rusku dále zvyšovat prodeje,“ dodává Kroupa.
Kompletně přepracovaná Škoda Yeti v sobě nese výrazné designové a technické novinky. V obou variantách nabízí vůz skvělé jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Výrazný je nový design značky s mohutnou přídí, přepracovanou zádí a rozšířenou nabídkou kol. Interiér zaujme novými trojramennými volanty, novými látkami a vzory potahů sedaček a novými dekoračními lištami na palubní desce. Vůz navíc přichází i s řadou technických inovací, volitelně i s parkovací kamerou. K tomu je nutno přičíst i řadu ‚Simply Clever’ řešení a atraktivní kombinace motorů a převodovek.
Výroba modelu Yeti v Nižním Novgorodu zahrnuje plnou produkci vozu v režimu CKD (Completely Knocked Down) – tedy včetně provozů svařovny, lakovny a montáže. Škoda Yeti byla v listopadu 2012 prvním modelem značky Škoda, který v tomto režimu v Nižním Novgorodu začala Škoda vyrábět ve spolupráci s Volkswagen Group Rus a GAZ Group. Od poloviny roku 2013 zde v režimu CKD sjíždí z linky také nové Octavie. Do lokální výroby investovali partneři v závodě i v provozech lokálních dodavatelů zhruba
300 milionů euro do nových zařízení a rozsáhlé modernizace. Pro výrobní personál bylo také otevřeno tréninkové centrum. V rámci Růstové strategie chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva ve 119leté historii podniku běží na plné obrátky. Jen v uplynulém roce představila Škoda osm nových nebo zcela přepracovaných modelů. V roce 2014 vstupuje produktová a designová ofenzíva do další fáze. Vzestup značky podtrhuje spektakulární designová studie „Škoda VisionC“, která počátkem března oslaví svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě.
S pokračováním modelové ofenzívy chce Škoda nadále růst i v Rusku. Vedle závodu v Nižním Novgorodu běží v Rusku výroba vozů české značky také v závodě Volkswagen v Kaluze. Tam se v současné době vyrábí model Fabia, od jara roku 2014 bude v Kaluze navíc zahájena také výroba modelu Rapid.
V roce 2013 dodala automobilka ruským zákazníkům 87 500 vozů, z toho 13 600 vozů modelu Škoda Yeti. Kompaktní SUV je tak po modelech Octavia a Fabia třetím nejsilnějším modelem značky Škoda v Rusku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?