Škoda Yeti sjíždí z linky v ruském Nižním Novgorodu. Poprvé je kompaktní SUV Yeti k dostání ve dvou variantách: jako elegantní Škoda Yeti do města a jako dobrodružně laděná Škoda Yeti Outdoor do terénu. Výroba probíhá v partnerství s Volkswagen Group Rus a ruskou automobilkou GAZ Group
„Zahájení výroby nového provedení modelu Škoda Yeti je významným milníkem našeho rozvoje v Rusku,“ říká Miroslav Kroupa, Regionální ředitel Škoda Auto pro Rusko a SNS. „Jako třetí nejsilnější trh na světě a druhý největší v Evropě je ruský trh důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA. Kompaktní SUV mají v Rusku velký význam. S první nabídkou dvou atraktivních variant máme v tomto segmentu skvělou pozici. S novým provedením modelu Yeti a naší novou a atraktivní modelovou paletou chceme v Rusku dále zvyšovat prodeje,“ dodává Kroupa.
Kompletně přepracovaná Škoda Yeti v sobě nese výrazné designové a technické novinky. V obou variantách nabízí vůz skvělé jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Výrazný je nový design značky s mohutnou přídí, přepracovanou zádí a rozšířenou nabídkou kol. Interiér zaujme novými trojramennými volanty, novými látkami a vzory potahů sedaček a novými dekoračními lištami na palubní desce. Vůz navíc přichází i s řadou technických inovací, volitelně i s parkovací kamerou. K tomu je nutno přičíst i řadu ‚Simply Clever’ řešení a atraktivní kombinace motorů a převodovek.
Výroba modelu Yeti v Nižním Novgorodu zahrnuje plnou produkci vozu v režimu CKD (Completely Knocked Down) – tedy včetně provozů svařovny, lakovny a montáže. Škoda Yeti byla v listopadu 2012 prvním modelem značky Škoda, který v tomto režimu v Nižním Novgorodu začala Škoda vyrábět ve spolupráci s Volkswagen Group Rus a GAZ Group. Od poloviny roku 2013 zde v režimu CKD sjíždí z linky také nové Octavie. Do lokální výroby investovali partneři v závodě i v provozech lokálních dodavatelů zhruba
300 milionů euro do nových zařízení a rozsáhlé modernizace. Pro výrobní personál bylo také otevřeno tréninkové centrum. V rámci Růstové strategie chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva ve 119leté historii podniku běží na plné obrátky. Jen v uplynulém roce představila Škoda osm nových nebo zcela přepracovaných modelů. V roce 2014 vstupuje produktová a designová ofenzíva do další fáze. Vzestup značky podtrhuje spektakulární designová studie „Škoda VisionC“, která počátkem března oslaví svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě.
S pokračováním modelové ofenzívy chce Škoda nadále růst i v Rusku. Vedle závodu v Nižním Novgorodu běží v Rusku výroba vozů české značky také v závodě Volkswagen v Kaluze. Tam se v současné době vyrábí model Fabia, od jara roku 2014 bude v Kaluze navíc zahájena také výroba modelu Rapid.
V roce 2013 dodala automobilka ruským zákazníkům 87 500 vozů, z toho 13 600 vozů modelu Škoda Yeti. Kompaktní SUV je tak po modelech Octavia a Fabia třetím nejsilnějším modelem značky Škoda v Rusku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.