„Zahájení výroby nového provedení modelu Škoda Yeti je významným milníkem našeho rozvoje v Rusku,“ říká Miroslav Kroupa, Regionální ředitel Škoda Auto pro Rusko a SNS. „Jako třetí nejsilnější trh na světě a druhý největší v Evropě je ruský trh důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA. Kompaktní SUV mají v Rusku velký význam. S první nabídkou dvou atraktivních variant máme v tomto segmentu skvělou pozici. S novým provedením modelu Yeti a naší novou a atraktivní modelovou paletou chceme v Rusku dále zvyšovat prodeje,“ dodává Kroupa.
Kompletně přepracovaná Škoda Yeti v sobě nese výrazné designové a technické novinky. V obou variantách nabízí vůz skvělé jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Výrazný je nový design značky s mohutnou přídí, přepracovanou zádí a rozšířenou nabídkou kol. Interiér zaujme novými trojramennými volanty, novými látkami a vzory potahů sedaček a novými dekoračními lištami na palubní desce. Vůz navíc přichází i s řadou technických inovací, volitelně i s parkovací kamerou. K tomu je nutno přičíst i řadu ‚Simply Clever’ řešení a atraktivní kombinace motorů a převodovek.
Výroba modelu Yeti v Nižním Novgorodu zahrnuje plnou produkci vozu v režimu CKD (Completely Knocked Down) – tedy včetně provozů svařovny, lakovny a montáže. Škoda Yeti byla v listopadu 2012 prvním modelem značky Škoda, který v tomto režimu v Nižním Novgorodu začala Škoda vyrábět ve spolupráci s Volkswagen Group Rus a GAZ Group. Od poloviny roku 2013 zde v režimu CKD sjíždí z linky také nové Octavie. Do lokální výroby investovali partneři v závodě i v provozech lokálních dodavatelů zhruba
300 milionů euro do nových zařízení a rozsáhlé modernizace. Pro výrobní personál bylo také otevřeno tréninkové centrum. V rámci Růstové strategie chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva ve 119leté historii podniku běží na plné obrátky. Jen v uplynulém roce představila Škoda osm nových nebo zcela přepracovaných modelů. V roce 2014 vstupuje produktová a designová ofenzíva do další fáze. Vzestup značky podtrhuje spektakulární designová studie „Škoda VisionC“, která počátkem března oslaví svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě.
S pokračováním modelové ofenzívy chce Škoda nadále růst i v Rusku. Vedle závodu v Nižním Novgorodu běží v Rusku výroba vozů české značky také v závodě Volkswagen v Kaluze. Tam se v současné době vyrábí model Fabia, od jara roku 2014 bude v Kaluze navíc zahájena také výroba modelu Rapid.
V roce 2013 dodala automobilka ruským zákazníkům 87 500 vozů, z toho 13 600 vozů modelu Škoda Yeti. Kompaktní SUV je tak po modelech Octavia a Fabia třetím nejsilnějším modelem značky Škoda v Rusku.