Úspěšný začátek roku pro společnost Škoda Auto: Počet dodávek zákazníkům v lednu vzrostl o 16,5 procenta na 80 900 vozů (leden 2013: 69 500 vozů). V Evropě vzrostly prodeje české automobilky opět dvojciferným tempem na 48 200 vozů. Na největším trhu značky, v Číně, zvýšila Škoda své prodeje o 27,3 procenta na 27 500 vozů a dosáhla dalšího prodejního rekordu. S nárůstem o 40,2 procenta v západní Evropě se nová Škoda Octavia i v novém roce ukázala být trefou do černého.
Úspěšný začátek roku pro společnost Škoda Auto: Počet dodávek zákazníkům v lednu vzrostl o 16,5 procenta na 80 900 vozů (leden 2013: 69 500 vozů). V Evropě vzrostly prodeje české automobilky opět dvojciferným tempem na 48 200 vozů. Na největším trhu značky, v Číně, zvýšila Škoda své prodeje o 27,3 procenta na 27 500 vozů a dosáhla dalšího prodejního rekordu. S nárůstem o 40,2 procenta v západní Evropě se nová Škoda Octavia i v novém roce ukázala být trefou do černého.
„Byl to velice dobrý start do roku 2014,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto, zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „S nárůstem o 16,5 procenta a s nejlepším lednovým výsledkem v historii jsme působivě potvrdili vysokou výkonnost druhého pololetí 2013. Naše modelová ofenzíva se na trzích vyplácí stále více. Úspěšný začátek roku a dostatek objednávek nás naplňují optimistickým očekáváním, že v letošním roce bude náš růst i nadále pokračovat,“ dodává Eichhorn.
Po rekordním modelovém roce 2013 s osmi novými nebo přepracovanými vozy značky Škoda je i rok 2014 zcela ve znamení Růstové strategie Škoda. „Designová a modelová ofenzíva přichází do dalšího kola,“ říká Eichhorn. Na významu nabývá design vozů značky Škoda. Na letošním ženevském autosalonu počátkem března představí Škoda spektakulární designovou studii „Škoda VisionC“. Studie pětidveřového kupé ukazuje emocionální náboj a sílu značky a je úvodem do dalšího evolučního kroku designu značky Škoda.
V dobré kondici se Škoda v lednu představila v západní Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 13,4 procenta na 30 100 vozů (leden 2013: 26 500). V Německu, na svém druhém největším trhu, zvýšila ŠKODA své prodeje o 6,7 procenta na 9 500 vozů a
upevnila si tak pozici nejsilnější zahraniční značky. Špičkového výsledku dosáhla česká automobilka ve Velké Británii s nárůstem o jednu čtvrtinu (25,3 procenta) na 5 400 vozů. Dvouciferným tempem rostla Škoda v Irsku (1 600 vozů; plus 31,0 procenta), ve Francii (1 600 vozů; plus 10,1 procenta), v Itálii (1 300 vozů; plus 20,5 procenta), ve Finsku (1 200 vozů; plus 80 procent), ve Španělsku (1 100 vozů; plus 79 procenta), v Dánsku (1 100 vozů; plus 40,0 procenta), v Nizozemí (900 vozů; plus 54,7 procenta), v Norsku (600 vozů; plus 44,4 procenta) a v Portugalsku (200 vozů; plus 54,2 procenta). Škoda Media Services: http://media.skoda-auto.com, media@skoda-auto.cz Škoda Auto a.s., Tř. V. Klementa 869, 293 60 Mladá Boleslav, Czech Republic Tisková zpráva, Strana 2 z 3
Ve východní Evropě zvýšila Škoda v lednu dodávky zákazníkům o 11,1 procenta na 6 900 vozů (leden 2013: 6 200). V Rusku, na třetím největším trhu značky Škoda, si značka polepšila o 2,6 procenta na 4 700 vozů. Tam bude na jaře letošního roku na trh uveden model Škoda Rapid. Mohutného růstu dosáhla Škoda také v Srbsku (200 vozů; plus 77,5 procenta), Rumunsku (300 vozů; plus 19,4 procenta) a v Pobaltí (300 vozů; plus 8,5 procenta).
Skvělý vstup do nového roku zažila značka Škoda ve střední Evropě. Počet dodávek zákazníkům vzrostl v lednu o 26,0 procenta na 11 200 vozů (leden 2013: 8 900). Na domácím českém trhu si automobilka polepšila dokonce o 27,8 procenta, dodala zde 4 700 vozů, téměř o 1 000 vozů více než v lednu 2013. Značného nárůstu dosáhla Škoda také v Polsku (4 300 vozů; plus 33,0 procenta), ve Slovinsku (400 vozů; plus 56,6 procenta) a v Chorvatsku (200 vozů; 44,7 procenta).
Na svém největším trhu, v Číně, dosáhla značka Škoda v lednu nejlepšího měsíčního výsledku v historii a rostla o 27,3 procenta. Celkem dodala značka čínským zákazníkům 27 500 vozů (leden 2013: 21 600 vozů), více, než kdykoli předtím. V Indii dosáhla česká automobilka v lednu 1 600 dodávek zákazníkům (leden 2013: 2 400; -32,5 procenta).
Dodávky značky Škoda zákazníkům v lednu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):
Škoda Octavia (34.400; +14,5 %)
Škoda Fabia (12.900; -18,6 %)
Škoda Superb (7.400; -13,6 %)
Škoda Yeti (5.400; -2,3 %)
Škoda Roomster (2.300; +19,4 %)
Škoda Rapid (15.800; +286,7 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 2.800; -21,3 %)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.