Muzeum Aventure Peugeot vzdává na výstavě Rétromobile, která se koná od 5. do 9. února 2014, hold sportovním kupé značky Peugeot, které jsou odjakživa považovány za velké přednosti značky. Především jde o model Peugeot RCZ R, malé sportovní kupé 172 R Grand Sport z roku 1926 a pochopitelně model 205 GTi, který letos slaví 30 let.
Peugeot slaví třicetiny modelu 205 GTi
Řada Peugeot 205, která byla uvedena v roce 1983, se 16. února 1984 rozrostla o model 205 GTi, legendární třídveřový vůz s motorem o objemu 1580 cm3 a výkonem 105 koní. V březnu se na trhu objevilo 200 kusů s motorem Turbo 16 o výkonu 200 koní a pohonem všech 4 kol. Tato sportovní verze byla vyrobena za účelem získání homologace ve skupině B a účasti v mistrovství světa v rallye. V roce 1984 se vůz zúčastnil pěti závodů, z nichž tři vyhrál. Díky verzi Turbo 16 získali Ari Vatanen, Timo Salonen a Juha Kankkunen v letech 1985 a 1986 na mistrovství světa v rallye tituly v Poháru pilotů a v Poháru konstruktérů a v letech 1987 a 1988 zvítězili v rallye Paříž – Dakar. Peugeot 205 GTi se vyráběl do roku 1994, prodalo se ho téměř 300 000 kusů.
Muzeum Aventure Peugeot představuje na výstavě Rétromobile třináct vozů a jeden skútr
Místo vedle ostatních perel značky zaujme ultrasportovní kupé RCZ R, které bylo odhaleno na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a ve světové premiéře se představilo na loňském frankfurtském autosalonu. RCZ R s výkonem 270 koní je nejvýkonnějším sériovým modelem v historii značky. Odkazuje na malý sportovní vůz z roku 1926 Peugeot 172 R Grand Sport. Tato velmi vzácná verze z kategorie malých vozů typu Quadrilette se ve své době zúčastnila sportovních soutěží a poté byla zařazena do sbírek muzea Aventure Peugeot v Sochaux.
Muzeum s přispěním v něm sdružených klubů dále vystavuje:
kabriolet 402 Darl’mat z roku 1938, vůz 402 B se stahovací střechou z roku 1939, kabriolet 203 Worblaufen z roku 1951, kupé 403 spécial René Bernard z roku 1956, kabriolet se vstřikovacím motorem 404 z roku 1962, kupé 504 z roku 1970, kabriolet 304 S z roku 1975, model 104 ZS 80 HP z roku 1982, model 604 STi z roku1983, vůz 205 GTi z roku 1984 a skútr Peugeot S57 B z roku 1955. Výstavu doplňuje retrospektiva řady modelů v měřítku 1:43.
A konečně CAAPY (Collection de l’Aventure Automobile à Poissy – Sbírka Muzea Aventure Automobile v Poissy) vystavuje model Simca Comète Monte Carlo z roku 1955.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?