Ve středu 22. ledna 2014 opustil výrobní linky továrny Française de Mécanique, která je pobočkou skupiny PSA Peugeot Citroën, dvoumiliontý benzínový motor EP.
Motor s číslem 2 000 000 bude dodán do továrny v Sochaux, kde bude namontován do vozu Peugeot 308.
Tato kategorie benzínových motorů se ve verzích 1.4 a 1.6 l s nejsilnějším výkonem 200 k používá u většiny vozů Peugeot a Citroën. Nedávno představená dodatečná verze s výkonem 270 k je určena pro Peugeot RCZ-R.
Výroba tohoto benzínového motoru, který skupina PSA Peugeot Citroën vyvinula společně se skupinou BMW, byla zahájena v roce 2006.
Verze 1.6 l získala sedm let po sobě ocenění „International engine of the year award“ (Mezinárodní motor roku).
Benzínových motorů EP se každý den vyrobí 1 280. Vedle toho se denně vyrobí 900 sad dílů (plášťů, válců, hlav válců, ojnic a klikových hřídelí), které jsou expedovány do továrny BMW v Hams-Hall (Velká Británie), kde jsou po smontování využívané ve vozech Mini.
V továrně Française de Mécanique pracuje téměř 3 050 zaměstnanců, z nichž 800 se podílí na výrobě motoru EP. Společně s Trémery jde o dvě továrny na výrobu motorů, které tvoří evropskou výrobní základnu skupiny PSA Peugeot Citroën.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?