Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů SDA a Sdružením automobilového průmyslu AutoSAP ukončily slavnostním večerem 20. ročník ankety Auto roku v České republice 2014.
Během něho byl oznámen nejen držitel titulu „Auto roku 2014 v České republice“, který vzešel z hlasování odborné novinářské poroty, ale i oficiální výsledky hlasování veřejnosti při anketě, které probíhalo až do posledního dne loňského roku.
Nominované vozy byly rozděleny do pěti kategorií a 35tis. hlasujících v nich určilo vítěze. V kategorii „Sportovní vozy“ zvítězil vůz SUBARU BRZ. Po zahraničních oceněních je to další výrazný úspěch Subaru BRZ i na lokálním trhu, a zároveň historicky první úspěch značky za 20-ti letou historii ankety. BRZ se tedy nyní pyšní i českým oceněním „Vítěz kategorie v hlasování veřejnosti při anketě Auto roku 2014 v České republice“.
„Ocenění pro model BRZ od české veřejnosti je pro nás velmi milou zprávou. Považme, že díky přísnějším alokacím jsme se s vozem na náš trh dostali až v druhé vlně, s téměř ročním zpožděním, kdy celý rok 2012 BRZ získávalo po světě jedno ocenění za druhým. A přesto na něj veřejnost myslela a vůz získal na oblibě.
Ostatně se nám podařilo i prodat 20 aut.“, říká Petr Neuman, ředitel dovozce SUBARU ČR a s úsměvem dodává: „Je to trošku paradoxní, že první model, který přinesl takové ocenění v celé dvacetileté historii ankety naší značce Subaru – známé hlavně pro svůj vyspělý pohon všech 4 kol Symmetrical AWD – je vlastně „jen“ dvoukolka – zadohrab. Nesmíme ale zapomenout poděkovat všem fanouškům a sympatizantům značky Subaru v České republice za hlas v této významné anketě a další náklonnost“.
Subaru BRZ
Model Subaru BRZ byl odhalen v listopadu 2011 ve světové premiéře na Tokijském autosalonu, v březnu 2012 se představil evropským novinářům a veřejnosti na Ženevském autosalonu, do české republiky se dostal na jaře 2013. Sportovní vůz Subaru vyvinutý podle koncepce „čistá radost z jízdního chování“ je lehké kupé s uspořádáním 2+2 a pohonem zadních kol, poháněné nejnovějším a nejpokrokovějším motorem Boxer od Subaru.
[Hlavní technické specifikace]
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 240 x 1 775 x 1 285
Typ motoru: Plochý motor 2,0 l s protiběžnými písty, sekvenční
vícebodové přímé (D4-S) i nepřímé vstřikování paliva, 200k
Typ převodovky: 6 MT i 6AT
Hnací ústrojí: Podélně uložená převodovka, pohon zadních kol, samosvorný zadní diferenciál
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.