Seat Leon ST: Kombík, který pozlobí octavii zná české ceny

ar5, 13. ledna 2014, 02:06 Google+

Nový Seat Leon ST dokazuje, že se podmanivý sportovní charakter nemusí vylučovat s výjimečnou každodenní praktičností. Třetí člen modelové řady Leon kombinuje svěží, dynamický design a precizní ovladatelnost svých sourozenců s výjimečnými užitnými vlastnostmi. ST přesvědčí, stejně jako ostatní modely Leon, rovněž excelentní úrovní zpracování a prémiovými materiály. Objem zavazadlového prostoru 587 litrů lze u kompaktního kombi s celkovou délkou 4535 mm zvětšit až na 1470 litrů sklopením opěradel zadních sedadel – to znamená, že v Leonu ST je dostatek prostoru dokonce i pro velké předměty, které přináší každodenní život.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
seat leon

seat leon | foto: Seat

Sdílejte článek

„Nikdo se už nemusí rozhodovat mezi sportovním a praktickým vozem. Nový Leon ST nabízí oboje,“ říká Jürgen Stackmann, prezident a generální ředitel společnosti Seat S.A. „Leon ST definuje svým sportovním vzhledem, překvapivě vysokou úrovní užitných vlastností a nejmodernější technikou nová měřítka ve třídě kompaktních kombi – a to za velmi férovou cenu. Nový ST je, stejně jako již nadmíru úspěšné modely Leon a Leon SC, dokonalým reprezentantem hodnot značky Seat .“

Design modelu Leon ST přebírá emocionální náboj stylu značky Seat a kombinuje jej s vysokou úrovní kvality materiálů a řemeslného zpracování. Nabídka nejmodernějších motorů je nesmírně široká, přičemž výkony motorů TDI a TSI pokrývají rozpětí od 63 kW/86 k do 132 kW/180 k. Výjimečně hospodárný je nový model 1.6 TDI Ecomotive s výkonem 81 kW/110 k a průměrnou spotřebou paliva pouhých 3,2 litru na 100 km (emise CO2: 87 g/km).

Nové kombi značky Seat nabízí stejně precizní a agilní jízdní vlastnosti jako modely Leon a Leon SC. Vedoucí postavení mezi sportovními kompaktními kombi potvrzuje nejdynamičtější varianta FR, která doplňuje výbavové linie Basis, Reference a Style.

„Nový Leon ST dokonale kombinuje DNA značky Seat s funkčností a univerzálností. Leon ST nabízí velkou radost z dynamické jízdy, díky níž si Leon již vybudoval vynikající reputaci,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti Seat S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj.

Rozsáhlou nabídku technicky vyspělých prvků výbavy na přání, mezi něž patří přední LED světlomety, rozšiřuje adaptivní tempomat ACC a adaptivní regulace podvozku DCC. Mimořádnou ovladatelnost při sportovní jízdě zaručuje rovněž na přání dodávané progresivní řízení.

Nový Seat Leon ST je vyráběn v závodě Martorell nedaleko Barcelony ve Španělsku. Od premiéry první generace Leonu v roce 1999 prodal Seat 1,2 milionu vozů této mimořádně úspěšné modelové řady.

Design – ještě výraznější

Velmi oceňovaný design modelové řady Leon byl u modelu ST ještě více zdůrazněn. I v tomto případě vytvářejí pečlivě vedené linie na bočních stěnách karoserie úchvatnou hru světla a stínu. Kombi má také stejné ostré linie a precizní hrany, z nichž vyzařuje energie a vitalita. Nové kombi vnáší do modelové řady Leon zcela novou dimenzi – dynamická silueta je elegantní a vyvolává napětí, přestože Leon ST nabízí komplexní univerzálnost pro práci, volný čas, rodinu a sport.

„Při vývoji nového Leonu ST jsme plně zachovali dynamickou esenci designu značky Seat,“ říká Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky Seat. „Střecha téměř kompletně kopíruje linii pětidveřového hatchbacku, jen je protažená o kousek dál. Zatímco rozvor zůstal stejný, o 27 centimetrů prodloužená záď karoserie umožňuje vozu nabízet objem zavazadlového prostoru pravého kombi bez kompromisů.“

Při pohledu z profilu se nový Leon ST vyznačuje harmonickými a zároveň vzrušujícími proporcemi s vyváženým poměrem výšky lakovaných (2/3) a prosklených ploch (1/3). Toto jasné rozdělení zdůrazňuje solidnost a podtrhuje kultivované tvary elegantního kombi. Mírně se zužující pás bočních oken směrem k zádi umocňuje pocit prostornosti, který lze dále podpořit na přání dodávaným panoramatickým skleněným střešním oknem. Sériově dodávané podélné střešní nosiče přispívají k jemnému napětí linie střechy.

Prodloužení zádě o 27 centimetrů do jisté míry naznačuje velkorysost zavazadlového prostoru, který se ukrývá pod zadním výklopným víkem, nízké zadní okno a svalnatá ramena umocňují dynamický charakter vozu. Ještě expresivnější vzhled přídě a zádě u varianty Leon ST FR definuje zcela nový význam pojmu sportovní kombi.

Prostor a variabilita

Navzdory jedinečnému dynamickému designu je nový Leon ST překvapivě prostorný a mimořádně všestranný. Objem zavazadlového prostoru je 587 litrů ve standardní konfiguraci a až 1470 litrů po sklopení zadních opěradel. Od verze Style je možné objednat sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu, díky němuž lze v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 2,67 metru.

ST nabízí také celou řadu prvků funkční výbavy, které výrazně vylepšují užitné vlastnosti v každodenním provozu. Opěradla zadních sedadel lze například velmi snadno sklopit přímo ze zavazadlového prostoru. Patří mezi ně také dvojitá podlaha, jež mimořádně usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel. Součástí paketu Family jsou sluneční rolety pro okna zadních dveří a sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel.

Interiér – prémiový a funkční

Zdůrazněná dynamika exteriéru plynule přechází do interiéru nového modelu Leon ST. Prostor pro řidiče a spolujezdce vpředu má přehledné a harmonické uspořádání. Všechny spínače, tlačítka a páčky jsou přesně tam, kde je řidič intuitivně očekává. Nepřehlédnutelná je široká středová konzola, orientovaná zřetelně na řidiče. Přístrojová deska je velmi elegantní a díky svému dvoubarevnému designu vzbuzuje dojem, že se trochu vznáší v prostoru.

Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky Seat, o interiéru říká: „Při navrhování světlého a elegantního interiéru jsme se řídili ergonomickými hledisky, přičemž jsme své návrhy poměřovali precizností kokpitu letadla. Řidiče Leonu ST nic zbytečně nerozptyluje, takže se může plně soustředit na řízení.“

Vysokou úroveň řemeslného zpracování v novém Leonu ST zdůrazňují ušlechtilé detaily, jako jsou velké výdechy ventilační soustavy, snadno srozumitelné ovládání klimatizace a trojrozměrné ozdobné prvky. Všechny povrchy jsou měkké na dotyk. V některých verzích je prémiová atmosféra dále vylepšena ušlechtilými ozdobnými prvky z chromu a kůže.

Velké stupnice přístrojů jsou snadno čitelné a již od stupně výbavy Reference je doplňuje sériově dodávaný informační systém řidiče. Displej je umístěn přímo v zorném poli řidiče a poskytuje informace o průměrné spotřebě paliva, dojezdu a rychlosti jízdy. V závislosti na verzi nabízí rovněž data z navigačního systému, asistenčních systémů nebo mobilního telefonu připojeného prostřednictvím Bluetooth.

Při navrhování designu nového modelu Leon ST byl velký důraz kladen na funkčnost a flexibilitu. K dispozici je více než tucet odkládacích přihrádek a schránek a k tomu pět uzavíratelných odkládacích schránek ve výplních dveří, na středové konzole a před i mezi sedadly vpředu. Přední odkládací schránka na středové konzole je extrémně prostorná. Rychle a bezpečně lze do ní uložit klíče, mobilní telefony nebo jiné předměty každodenní potřeby.

Nově vyvinutá sportovní sedadla řidiče a spolujezdce vpředu jsou v Leonu ST umístěna v nízké poloze a jsou komfortní pro osoby všech postav. Během dynamické jízdy poskytují nejlepší možné vedení a jsou velmi pohodlná při cestování na dlouhé vzdálenosti. Těchto vlastností bylo dosaženo ergonomickými tvary polštářů ze studené pěny a dalším zlepšením jejich charakteristiky odpružení a tlumení. Velký výběr prémiových tkanin, kůže a Alcantary vyhoví jakýmkoli individuálním přáním zákazníků.

Nový vývoj sériově dodávaných bočních airbagů pro řidiče a spolujezdce vpředu, které se nyní montují bez plastových pouzder, přispěl ke snížení hmotnosti. Složené airbagy jsou nyní integrovány přímo do opěradel sedadel. Úspora hmotnosti ve výši cca 25 procent se pojí s výrazným zvýšením ochrany cestujících.

Karoserie – systematicky lehká konstrukce

Extrémně nízké hodnoty spotřeby paliva jsou rovněž důsledkem systematicky lehké konstrukce. V základní verzi má Leon ST pohotovostní hmotnost pouhých 1233 kg, takže je nejlehčím kombi ve své třídě. Karoserie, která nabízí optimální bezpečnost a nejlepší možný komfort, musí být tuhá. Inteligentní struktura zaručuje zároveň nízkou hmotnost a hospodárnost provozu. Seat si proto stanovil úkol zkonstruovat pro nový Leon ST odolnou a lehkou karoserii, která splní nejvyšší požadavky ve všech ohledech.

„Systematicky lehká konstrukce je další jasnou předností nového Leonu ST. Nízká hmotnost vozidla přispívá stejnou mírou k dynamice i hospodárnosti,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti Seat S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „Extrémně tuhá struktura karoserie tvoří rovněž základ pro celkový pocit excelentní kvality.“

Vzhledem k požadavku na výborný poměr cena/výkon se museli konstruktéři zříci nákladných materiálů, jako je hořčík nebo kompozity vyztužené uhlíkovými vlákny. Místo nich nalézají ve struktuře karoserie široké uplatnění vysokopevnostní a ultravysokopevnostní oceli. Jen samotné technicky vyspělé oceli tvářené za tepla včetně tvrzení snižují hmotnost o 18 kilogramů a zároveň zvyšují tuhost skeletu prostoru pro cestující.

Surová karoserie pětidveřového Leonu je celkově o 25 kilogramů lehčí než u předchozího modelu. Také u nového Leonu ST byla systematicky lehká konstrukce realizována ve všech oblastech vozidla. Na nižší hmotnosti se proto podílí také velký počet dílů motoru, podvozku a interiéru. Celkově váží nový Leon ST jen o 45 kilogramů více než srovnatelný pětidveřový model.

Příkladem mnoha iniciativ v oblasti lehké konstrukce je zcela nová klimatizační soustava. Díky velmi účinnému systému chlazení a tichému chodu stanovuje měřítka hospodárnosti a komfortu. Vývoj se zaměřil také na ideální rozdělování vzduchu a na rychlé a rovnoměrné odmrazování skla čelního okna v mrazivém počasí. Optimalizací konstrukce a uspořádání se ušetřilo 2,7 kilogramu.

Panoramatické střešní okno

Na přání dodávané panoramatické střešní okno vytváří pocit velmi světlého a vzdušného prostoru, a to zejména pro cestující na sedadlech vzadu. Obzvláště v kombinaci se světlým lakem karoserie představuje panoramatické střešní okno díky svému velkému, černému povrchu další atraktivní stylistický prvek. Přední část skleněného střešního okna je možno posunout nad pevnou zadní část – pro otevírání a zavírání lze využít dálkového ovládání na klíčku.

Pohon – hospodárná dynamika

Leon ST přichází s rozsáhlou nabídkou motorů. Seat vysílá nové sportovní kombi do boje o zákazníky s výkonnými a úspornými motory TDI a TSI se zdvihovým objemem 1,2 až 2,0 litru. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem. Navíc byly optimalizovány pro nízké vnitřní tření a rychlé zahřátí na provozní teplotu.

„Naše motory používají nejmodernější technologie pro snižování spotřeby paliva a mají výjimečně nízké hodnoty spotřeby paliva,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti Seat S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „Důsledně realizujeme naši strategii nabízet výkon a radost z jízdy v kombinaci s optimálním využíváním přírodních zdrojů.“

Nabídka zážehových motorů je extrémně široká. Čtyřválec 1.2 TSI se dodává ve dvou výkonových variantách 63 kW/86 k a 77 kW/105 k. V obou případech činí průměrná spotřeba benzinu pouhých 5,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 119 gramů na kilometr. Motor o výkonu 77 kW se systémem start/stop a systémem rekuperace kinetické energie spotřebuje jen 4,9 litru na 100 km (emise CO2: 114 g/km).

Moderní jednotka 1.4 TSI je vyladěná na výkon 90 kW/122 k a točivý moment 200 N.m. Tento motor je sériově vybaven systémem start/stop a rekuperací kinetické energie a v kombinovaném režimu EU vyžaduje průměrně jen 5,3 litru benzinu Natural 95 na 100 kilometrů (emise CO2: 123 g/km). Řadu motorů TSI doplňuje verze 1.4 TSI s výkonem 103 kW/140 k a průměrnou spotřebou paliva 5,3 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 121 g/km).

Na vrcholu nabídky zážehových motorů stojí FR s motorem 1.8 TSI, který poskytuje nejvyšší výkon 132 kW/180 k a maximální točivý moment 250 N.m. V kombinaci s rychle řadicí převodovkou DSG má Leon ST s tímto motorem průměrnou spotřebu paliva pouhých 5,7 litru na 100 km (emise CO2: 132 g/km).

Řada turbodieselů, nabízených pro nový SEAT Leon ST, pokrývá široké rozpětí výkonu, sahající od 66 kW/90 k do 135 kW/184 k. Vstupním motorem je 1.6 TDI s výkonem 66 kW/90 k a úctyhodným točivým momentem 230 N.m. Jeho spotřeba paliva činí 4,1 litru na 100 km a emise CO2 108 g/km. Verze 1.6 TDI s výkonem 77 kW/105 k disponuje maximem točivého momentu 250 N.m. Se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 3,9 litru nafty na 100 kilometrů (emise CO2: 102 g/km).

Dalším zdrojem suverénní hnací síly je v novém modelu Leon ST vznětový čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k a točivým momentem 320 N.m. Navzdory tomu vystačí díky systému start/stop a rekuperaci kinetické energie v průměru s pouhými 4,1 litru nafty na 100 km (emise CO2: 106 g/km). Sportovní třešničkou na dortu je 2.0 TDI s výkonem 135 kW/184 k a maximálním točivým momentem 380 N.m, který se dodává exkluzivně ve výbavové linii FR a každých 100 kilometrů odebere z palivové nádrže jen 4,3 litru nafty (emise CO2: 112 g/km).

V závislosti na zvoleném motoru je hnací síla přenášena na přední kola prostřednictvím pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky. Alternativou je kompaktní a lehká dvouspojková převodovka DSG s šesti nebo sedmi převodovými stupni pro jízdu vpřed. Její řazení probíhá během milisekund a je neuvěřitelně efektivní. Některé verze DSG jsou vybaveny funkcí setrvačné jízdy, která dále snižuje spotřebu paliva v reálném provozu.

Nový Leon ST ve variantě Ecomotive je jedním z nejúspornějších vozů na současném trhu. Díky průměrné spotřebě paliva pouhých 3,2 litru na 100 kilometrů a podobně nízké hodnotě emisí CO2 jen 87 g/km má Leon ST Ecomotive neuvěřitelně nízké provozní náklady a extrémně nízké emise. Leon ST Ecomotive ovšem zároveň nabízí velmi dynamické provozní vlastnosti, což dokládá nejvyšší rychlost 197 km/h společně s výkonovými parametry zcela nového motoru 1.6 TDI s výkonem 81 kW/110 k a točivým momentem 250 N.m. Pozoruhodný teoretický dojezd 1500 kilometrů snižuje navíc počet zastávek na čerpacích stanicích kvůli doplňování paliva na absolutní minimum.

Jednotka se zdvihovým objemem 1,6 litru patří k nejnovější generaci motorů TDI s nejmodernějšími konstrukčními prvky, mezi něž patří systém čištění výfukových plynů v těsné blízkosti motoru, inovativní řízení chladicí soustavy se samostatnými chladicími okruhy pro blok a hlavu válců a mezichladič stlačovaného vzduchu integrovaný do sacího potrubí. Vnitřní tření celého motoru bylo dále optimalizováno jako klíčový faktor pro pokračující zvyšování účinnosti.

Systém start/stop, rekuperace kinetické energie, speciálně upravená šestistupňová mechanická převodovka a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem jsou hlavními činiteli, přispívajícími k nízkým hodnotám spotřeby paliva. Stejný účel plní rovněž optimalizovaná aerodynamika s mírně sníženou světlou výškou karoserie, částečně uzavřenými otvory pro přívod vzduchu na přídi, dodatečným obložením spodní části karoserie a střešním spoilerem.

Podvozek – dynamický a komfortní

Dobře vyvážený podvozek umocňuje dynamický charakter nového kombi Seat Leon ST. Odpružení vyrovnává veškeré nerovnosti povrchu, zatímco řízení reaguje přesně a citlivě s jemnou zpětnou vazbou.

Sportovní kombi používá od základu zcela nově vyvinutou koncernovou platformu MQB. Všechny motory jsou skloněny o 12° dozadu, což společně s kompaktní konstrukcí motorů umožnilo posunout přední nápravu o 40 mm dopředu. Výsledkem je relativně dlouhý rozvor a dobře vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy – to jsou faktory, které pozitivně ovlivňují komfort a sportovní jízdní vlastnosti.

Přední náprava se vzpěrami McPherson je uložena v pomocném rámu. Leon Sports Tourer reaguje rychle a precizně na povely řidiče a se suverénní stabilitou zvládne jakoukoli zatáčku a změnu směru. Nové řízení s elektromechanickým posilovačem, závislým na rychlosti jízdy, se vyznačuje sportovní a přímou charakteristikou. Zároveň významně přispívá k hospodárnosti nového modelu Seat Leon ST, protože během jízdy přímým směrem neodebírá žádnou energii. Průměr otáčení je pouhých 10,2 metru.

Nový Seat Leon ST je ve variantách poháněných motory o výkonu až 110 kW/150 k vybaven klikovou zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Výkonnější varianty používají víceprvkové zavěšení, které zachycuje podélné a příčné síly nezávisle na sobě. Tlumiče a vinuté pružiny jsou uloženy samostatně v zájmu mimořádně citlivé reakce. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS jemně přibrzďuje odlehčené vnitřní přední kolo, aby byla ovladatelnost vozu na limitu přilnavosti ještě bezpečnější a průjezd zatáčkou plynulejší. Elektronický stabilizační systém ESP byl dokonale přizpůsoben, a také brzdová soustava nového modelu Leon ST si poradí i s nejnáročnějšími podmínkami.

Seat Drive Profile s adaptivní regulací podvozku DCC a progresivním řízením

Charakter nového modelu  Leon ST ve verzi FR s výkonem 132 kW/180 k nebo 135 kW/184 k lze individuálně upravovat podle aktuální nálady a situace. Volič jízdních režimů Seat Drive Profile umožňuje řidiči měnit charakteristiku posilovače řízení, reakce motoru a převodovky DSG ve čtyřech stupních – Eco, Comfort, Sport a Individual.

Seat nabízí pro výbavovou linii FR rovněž nejnovější generaci adaptivní regulace podvozku DCC se třemi různými režimy, které lze volit prostřednictvím voliče jízdních režimů Seat Drive Profile. V režimu „Sport“ je Leon ST ještě agilnější, zatímco nastavení v režimu „Comfort“ je výrazně komfortnější. Systém DCC adaptivně ovládá ventily v tlumičích, a tím mění charakteristiku tlumení. DCC využívá rovněž vstupní signály od senzorů pohybů kol a zrychlení a provozní data z datové sběrnice CAN pro podvozkové systémy. Na základě toho se vypočítává správná tlumicí síla, která se adaptivně mění v souladu s aktuální jízdní situací. Nová generace DCC může nyní poprvé měnit tlumicí sílu při roztahování a stlačování tlumiče zcela nezávisle na sobě i během manévrů s vysokou příčnou dynamikou – to je významný přínos pro optimalizaci ovladatelnosti.

Na přání dodávaný paket Dynamic pro Leon ST FR zahrnuje kromě DCC také progresivní řízení, které při pomalé jízdě a manévrování na místě snižuje ovládací síly na volantu, zatímco při vysokých nárocích na jízdní dynamiku během jízdy po silnici plné zatáček přechází na přímější charakteristiku řízení. Řidič nemusí díky tomuto řízení tolik otáčet volantem, aby dosáhl požadovaného poloměru otáčení. Při průjezdu prudkými zatáčkami nebo při odbočování nemusí tak často přehmatávat. U progresivního řízení postačují 2,2 otáčky mezi rejdy, sériově dodávané řízení vyžaduje 2,8 otáčky. U konvenčního systému řízení je totiž použita hřebenová tyč s konstantním převodem. Nové progresivní řízení pracuje s progresivním převodem. Tím se citelně snižuje zatížení řidiče během řízení při parkování nebo manévrování. Vzhledem k přímé charakteristice řidič okamžitě zaznamená vylepšenou dynamiku na silnicích plných zatáček a při odbočování.

Hlavním technickým rozdílem mezi progresivním a sériově dodávaným řízením je variabilní převod na hřebenové tyči a výkonnější elektromotor posilovače řízení.

Seat Drive Profile v Leonu ST FR s motory 1.8 TSI/180 k a 2.0 TDI/184 k ovlivní rovněž zvuk motoru prostřednictvím generátoru sportovnějšího zvuku a vícebarevné osvětlení interiéru – v závislosti na jízdním stylu svítí diody LED ve dveřích bíle (comfort, eco a individual) nebo červeně (sport).

Asistenční systémy – spolehlivé a ostražité

Inženýři značky sestavili pro nový Leon ST pozoruhodný soubor nejmodernějších asistenčních systémů. Mezi ně patří adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist, sledování únavy a dva kamerové systémy, asistent dálkových světel a asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Dalším důležitým bezpečnostním systémem, jímž je nový Leon ST vybaven sériově, je multikolizní brzda, která v případě nehody snižuje riziko sekundárních kolizí.

Adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist

Novinkou mezi asistenčními systémy pro Leon ST je adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Radarový systém udržuje nastavenou rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla automatickým zrychlováním a brzděním v plynule jedoucí dopravě. Rychlost jízdy lze nastavit v rozsahu od 30 do 160 km/h. ACC pracuje s mechanickou převodovkou i s převodovkou DSG. U vozidel s DSG zpomaluje systém ACC za brzdícím vozidlem až do úplného zastavení.

Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City chrání posádku před kolizemi pomocí radarového senzoru, který sleduje dopravu před vozidlem. Je-li detekováno kritické riziko nárazu do vpředu jedoucího vozidla v rozsahu rychlostí od 30 do 210 km/h, upozorní asistenční systém řidiče zvukovým i vizuálním signálem a připraví brzdovou soustavu na případné brzdění. Leon tak vytvoří předpoklady, aby mohl řidič sám vyřešit svízelnou situaci.

Je-li to nutné, zahájí systém automaticky brzdění s cílem snížit nárazovou rychlost. Front Assist podporuje řidiče i během samotného brzdného manévru, protože zajišťuje – je-li to nutné – maximální brzdnou sílu. Front Assist tak významně přispívá k ochraně cestujících i vozidla.

Funkce nouzového brzdění City je systémovým rozšířením funkce Front Assist, která pracuje v městském provozu při jízdě v kolonách. Při rychlostech jízdy mezi 5 a 30 km/h dokáže na poslední chvíli před nárazem zabrzdit.

Sledování únavy

Systém, který se dodává na přání od výbavové linie Style, analyzuje charakteristické ovládání volantu a průběžně vyhodnocuje signály, jako je úhel nebo rychlost otáčení volantu. Jakmile systém sledování únavy zaznamená klesající pozornost řidiče, vydá akustický výstražný signál doplněný grafickým symbolem na displeji, který řidiči doporučí udělat si přestávku k odpočinku.

Upozornění se opakuje, pokud řidič nezastaví během následujících 15 minut. Nezávisle na tom je řidič upozorněn vždy po čtyřech hodinách nepřetržité jízdy.

Asistent dálkových světel

Kamerový systém integrovaný do paty vnitřního zpětného zrcátka umožňuje od rychlosti jízdy 60 km/h automaticky přepínat mezi dálkovými a tlumenými světly. Kamera rozpoznává vpředu jedoucí a protijedoucí vozidla a osvětlené obydlené zóny, aby bylo zajištěno, že dálková světla nebudou oslňovat ostatní účastníky silničního provozu.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu

Kamerový asistent pro jízdu v jízdním pruhu dává pokyn elektromechanickému řízení k drobným úpravám směru jízdy, pokud hrozí vyjetí z jízdního pruhu vymezeného podélnými čárami.

Technologie – inovativní řešení

Nový Leon ST přináší celou řadu inovací. Kombinuje dynamický design s nejmodernějšími technologiemi. Na přání dodávané LED světlomety jsou absolutní novinkou v kompaktní třídě, zatímco nejnovější ovládací systém Seat Easy Connect pracuje s dotykovým displejem s úhlopříčkou až 5,8 palce.

„S novým Leonem ST jsme vyvinuli kompaktní sportovní kombi, které stejnou mírou splní emocionální i racionální požadavky našich zákazníků,“ říká Dr. Matthias Rabe.

LED světlomety pro všechny osvětlovací funkce

Pro nový Leon ST jsou na přání nabízeny inovativní LED světlomety pro všechny osvětlovací funkce v kombinaci se zadními světly z LED diod. Kromě expresivního designu mají LED světlomety celou řadu dalších předností. Například osvětlují vozovku světlem s barevnou teplotou 5300 Kelvinů, které je velmi příjemné pro oči, protože se velmi podobá dennímu světlu. A co se týče hospodárnosti, spotřebují diody LED velmi málo energie – potkávací světla mají na každé straně příkon pouhých 20 W.

Osobitě tvarovaná obrysová světla a světla pro denní svícení jsou u nového modelu Seat Leon ST tvořena dvěma bílými diodami LED na každé straně. Devět žlutých diod na každé straně poskytuje světlo ukazatelům směru, které jsou rovněž integrovány do hlavního světlometu. Potkávací světlo je tvořeno šesti moduly na každé straně. Po zapnutí dálkových světel se v každém světlometu aktivují tři jasné bodové moduly a patřičným způsobem se zvýší kužel světla tlumených světel.

Inteligentní senzory brání oslňování protijedoucích řidičů. Kromě toho jsou nové přední LED světlomety zcela bezúdržbové a jejich projektovaná životnost odpovídá životnosti celého vozu. Mezi funkce předních LED světlometů patří rovněž dálniční světlo. Jakmile rychlost jízdy Leonu ST překročí 110 km/h po dobu více než 30 sekund, zvýší se mírně kužel světla, aby byla lépe osvětlena dálnice bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Seat Easy Connect – nejnovější generace informačních a zábavních systémů

Nový Seat Leon ST přichází na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Jejich základem je systém Seat Easy Connect, který umožňuje ovládat zábavné a komunikační funkce společně s celou řadou funkcí vozidla prostřednictvím dotykového displeje s úhlopříčkou až 5,8 palce. Dotykový displej, příslušná tlačítka a otočné ovládací prvky jsou umístěny v praktické poloze mezi centrálními výdechy ventilační soustavy, kde jsou snadno čitelné a dosažitelné jak pro řidiče, tak pro spolujezdce vpředu.

Seat poprvé používá dotykový displej se senzorem přiblížení (verze s úhlopříčkou 5,8“). Jakmile se prst řidiče nebo spolujezdce vpředu přiblíží k povrchu dotykového displeje, systém automaticky přepne zobrazení do ovládacího režimu. V něm jsou prvky, které lze prostřednictvím dotykového displeje aktivovat, zvýrazněny, aby bylo ještě snadnější intuitivní ovládání pomocí pohybu prstů jako u chytrého telefonu. Na druhé straně zobrazovací režim se odlišuje extrémně čistou a přehlednou prezentací. Grafické zpracování v obou režimech dokonale ladí se sportovní estetikou designu značky SEAT.

Rádio Entry (5“)

Roli základního systému plní rádio Entry s 5“ dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD a čtyřmi reproduktory. Prostřednictvím vstupů USB nebo AUX-In lze připojit vnější zařízení pro přehrávání vlastních skladeb. Trojice tlačítek, uspořádaných po obou stranách dotykového displeje, aktivuje funkce „Radio“, „Media“, „Car“, „Setup“, „Sound“ a „Mute“. Rádio Entry se dodává sériově pro výbavovou linii Reference.

Rádio Entry Plus (5“)

Výbavové linie Style a FR jsou sériově vybaveny rádiem Entry Plus s čtečkou paměťových karet SD, přehrávačem CD/MP3 a šesti reproduktory (FR: 8 reproduktorů). Propojení s přenosnými přístroji zajišťují rozhraní Bluetooth, USB nebo AUX-In. Prostřednictvím barevného 5“ dotykového displeje lze ovládat rovněž další funkce vozidla.

Media System Plus (5,8“)

Media System Plus je vybaven dotykovým displejem s úhlopříčkou 5,8“ a trojrozměrnou grafikou a na přání může mít tuner DAB pro příjem digitálního rozhlasového vysílání a hlasové ovládání. Reprodukci zvuku zajišťuje osm reproduktorů. Na každé straně dotykového displeje jsou čtyři tlačítka, která poskytují, v závislosti na výbavě, přístup k funkcím „Phone“ a „Voice“ kromě funkcí uvedených již u 5“ systému. V odkládací schránce před sedadlem spolujezdce vpředu je umístěna jednotka se vstupy pro paměťové karty SD, USB a iPod. Displej s vysokým rozlišením nabízí širokou paletu barev.

Navigační systém (5,8“)

Vrcholný systém disponuje stejnými funkcemi jako Media System Plus, ale navíc obsahuje navigační systém s hlasovým ovládáním. Informace navigačního systému o průběhu trasy jsou zobrazovány rovněž na barevném displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem, přímo v zorném úhlu řidiče.

Seat Sound System

Na přání dodávaný SEAT Sound System s výkonem 135 W a deseti reproduktory nabízí všem pěti cestujícím čistý a silný zvuk. Velký podíl na pozoruhodném zážitku z poslechu má centrální reproduktor integrovaný do přístrojové desky a velký subwoofer o výkonu 35 W v zavazadlovém prostoru.

Výbava – individuální styl

Nový Leon ST je na českém trhu k dispozici s rozsáhlou výbavou za velmi konkurenceschopné ceny začínající od 329 900 Kč (akční cena). Nabídka zahrnuje čtyři výbavové linie Basis, Reference, Style a FR.

Pro nový Seat Leon ST je nad rámec sériové výbavy k dispozici široká paleta prvků výbavy na přání pro individualizaci vozu v oblasti bezpečnosti, komfortu a sportovního charakteru. Seznam výbavy na přání zahrnuje mimo jiné LED světlomety pro všechny osvětlovací funkce, loketní opěrky vpředu, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu, senzor světla a deště, Seat Sound System a navigační systém.

Leon ST Basis

Všechny verze modeluSeat  Leon ST jsou vybaveny sedmi airbagy a elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC včetně protiblokovacího systému ABS a protiprokluzového systému ASR. Sériová výbava navíc zahrnuje elektrické ovládání oken vpředu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, světlomety pro denní svícení, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a úchyty Isofix a Top-Tether pro dětské sedačky na zadních sedadlech. Maska chladiče má chromovaný rámeček, zatímco kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě vozu. Vstupní Leon ST Basis jezdí na 15“ kolech. Dynamické linie karoserie podtrhují u verzí Leon ST Basis a Reference černé podélné střešní nosiče.

Leon ST Reference

Leon ST Reference nabízí navíc několik dalších komfortních prvků. Rozsáhlá sériová výbava je doplněna manuální klimatizací, rádiem Entry s 5“ dotykovým displejem, USB, čtečkou paměťových karet SD a 4 reproduktory, dále multifunkčním volantem, vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky a asymetricky dělenými a sklopnými zadními sedadly.

Leon ST Style

Leon ST Style nabízí přesvědčivý poměr cena/výkon. Je vybaven 16“ koly z lehké slitiny, automatickou dvouzónovou klimatizací Climatronic, rádiem Entry Plus s 5“ barevným dotykovým displejem, přehrávačem CD, vstupy USB/AUX-in, čtečkou pro paměťové karty SD, handsfree Bluetooth a 6 reproduktory, dále elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, asistentem rozjezdu do kopce, předními mlhovkami s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektricky ovládanými okny vpředu i vzadu, tempomatem, koženým multifunkčním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy v kůži, výškově nastavitelnými předními sedadly, nastavitelnou bederní opěrkou řidiče a větším počtem odkládacích prostorů v interiéru. Interiér může být černý, černý a šedý nebo béžový. Ve stejných odstínech se dodává také kožené čalounění. Další možností je čalounění Alcantarou. V obou variantách Style a FR lze opěradlo zadních sedadel sklápět ze zavazadlového prostoru. Práh zavazadlového prostoru je chráněn chromovanou lištou, zatímco podélné střešní nosiče verzí Style a FR jsou stříbrné.

Leon ST FR

Sportovní varianty vozů Seat nesou tradičně označení FR. Leon ST FR se na první pohled odlišuje 17“ koly z lehké slitiny, sportovními nárazníky, sportovním podvozkem FR, tmavými okny od B sloupku, elektricky ovládanými a sklopnými zpětnými zrcátky včetně parkovací funkce, dvojitou chromovanou koncovkou výfuku a zadními světly s diodami LED. Uvnitř vytváří sportovní atmosféru hliníkové prahové lišty s logem FR, sportovní volant FR, specifický černý interiér FR, rádio Entry Plus s 8 reproduktory, vícebarevné osvětlení interiéru, generátor ještě sportovnějšího zvuku (Sound Actor pro 1.8 TSI), sportovní sedadla vpředu čalouněná kombinací tkaniny včetně nastavitelné bederní opěrky. Prostřednictvím voliče jízdních režimů Seat Drive Profile (individuální nastavení charakteristiky řízení a reakce plynového pedálu, případně dalších funkcí vozu v závislosti na zvolené výbavě) si může řidič přizpůsobit nastavení vozidla podle panujících jízdních podmínek. Na přání dodávané čalounění interiéru zahrnuje černou kůži nebo Alcantaru.

 

Základní varianta tohoto španělského kombi stojí 329.900 Kč, kdy je Leon ST poháněn benzinovým čtyřválcem 1.2 TSI (63 kW a 160 N.m). 

 

Vytisknout

Diskuze: Seat Leon ST: Kombík, který pozlobí octavii zná české ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Kia Sorento nové generace se plně testuje ve Skandinávii - anotační foto

Kia Sorento nové generace se plně testuje ve Skandinávii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud