Hyundai v České republice v roce 2013 i přes propad trhu posílil. Automobilka vykazuje meziroční nárůst téměř ve všech třídách osobních vozů, a to jak za období celého roku, kdy posílila o více než 7 %, tak za prosinec 2013, kdy např. v segmentu malých vozů rostla bezmála dvojnásobně a v nižší střední třídě téměř o 75 %. Hyundai si tak upevnil pozici druhé nejprodávanější značky na trhu a nejdynamičtějšího českého výrobce.
Zatímco tuzemský prodej osobních aut v období leden – prosinec 2013 poklesl o 5,3 % (164 736 vozů), Hyundai s meziročním nárůstem 7,1 % ovládl desetinu trhu a prodal 16 239 vozů. V prosinci 2013 narostl Hyundai meziročně o 50 % a jeho podíl na trhu činil 12,4 %. „Nejúspěšnějšími modely z hlediska růstu prodejů byly Hyundai i20 v segmentu B a i30 v nižší střední třídě. Model ix35 byl zase nejprodávanějším ve své kategorii sportovních užitkových vozů,“ říká Miloš Adámek, Senior PR manager společnosti.
Čeští řidiči si oblíbili praktický i20 a elegantní i30
V segmentu B, tedy malých vozů, se v období leden – prosinec 2013 prodalo 3 609 modelů Hyundai i20, což znamená meziroční nárůst o 22, 8 %. Samotný prosinec, kdy se prodalo 199 modelů i20, však znamenal nárůst o celých 91, 3 % oproti témuž měsíci roku 2012. V nižší střední třídě si skvěle vedl i30, tedy stejný model, který český výrobce nasadil v úspěšné podzimní kampani nazvané Hyundai se srovnání nebojí, v níž mohli zákazníci detailně porovnat jeho kvality s vozy Škoda Octavia. „Modelu Hyundai i30 se za celý rok 2013 prodalo 5045 vozů a meziročně jeho prodeje vzrostly o 3,2 %. V prosinci však díky 847 prodaným autům činil meziroční nárůst dokonce 72 procent“ uvedl Miloš Adámek.
Střední třída a SUV - nárůst o 50 %
O celou polovinu narostly meziročně prodeje vozů Hyundai i40 v segmentu střední třídy. Automobilka loni prodala 992 modelů i40, což je o 57, 7 % více vozů než za stejné období roku 2012. Pouze za prosinec to bylo 137 vozů, což znamená meziroční nárůst o 42, 2 %. Ve třídě rodinných vozů (segment MPV – B) činil celoroční podíl Hyundai ix20 třetinu trhu, meziroční nárůst byl 12,7 % a celkový objem 3780 prodaných vozů. Jen v prosinci se téhož modelu prodalo 321 kusů, což činí 35, 4 % podílu na trhu a meziroční nárůst o 49, 3 %. Ve třídě nižších středních SUV v loňském roce kraloval Hyundai ix35, kterého se prodalo 2075 vozů a podíl se rovnal 15, 3 % trhu, což činí z tohoto modelu nejprodávanější auto své kategorie. Tuto pozici potvrdil ix35 i v prosinci, kdy se prodalo 184 vozů tohoto modelu.
Rostly také prodeje vozů Hyundai firmám
Kromě prodejů vozů Hyundai pro privátní klientelu se zvýšil také zájem o fleetová auta této značky. „Jen v prosinci 2013 narostl prodej vozů firmám bezmála o šedesát procent,“ upřesňuje Miloš Adámek. „Celkově si firemní zákazníci v loňském roce koupili 7495 vozů značky Hyundai, což znamená meziroční nárůst o více než 18 procent.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.