Hyundai v České republice v roce 2013 i přes propad trhu posílil. Automobilka vykazuje meziroční nárůst téměř ve všech třídách osobních vozů, a to jak za období celého roku, kdy posílila o více než 7 %, tak za prosinec 2013, kdy např. v segmentu malých vozů rostla bezmála dvojnásobně a v nižší střední třídě téměř o 75 %. Hyundai si tak upevnil pozici druhé nejprodávanější značky na trhu a nejdynamičtějšího českého výrobce.
Zatímco tuzemský prodej osobních aut v období leden – prosinec 2013 poklesl o 5,3 % (164 736 vozů), Hyundai s meziročním nárůstem 7,1 % ovládl desetinu trhu a prodal 16 239 vozů. V prosinci 2013 narostl Hyundai meziročně o 50 % a jeho podíl na trhu činil 12,4 %. „Nejúspěšnějšími modely z hlediska růstu prodejů byly Hyundai i20 v segmentu B a i30 v nižší střední třídě. Model ix35 byl zase nejprodávanějším ve své kategorii sportovních užitkových vozů,“ říká Miloš Adámek, Senior PR manager společnosti.
Čeští řidiči si oblíbili praktický i20 a elegantní i30
V segmentu B, tedy malých vozů, se v období leden – prosinec 2013 prodalo 3 609 modelů Hyundai i20, což znamená meziroční nárůst o 22, 8 %. Samotný prosinec, kdy se prodalo 199 modelů i20, však znamenal nárůst o celých 91, 3 % oproti témuž měsíci roku 2012. V nižší střední třídě si skvěle vedl i30, tedy stejný model, který český výrobce nasadil v úspěšné podzimní kampani nazvané Hyundai se srovnání nebojí, v níž mohli zákazníci detailně porovnat jeho kvality s vozy Škoda Octavia. „Modelu Hyundai i30 se za celý rok 2013 prodalo 5045 vozů a meziročně jeho prodeje vzrostly o 3,2 %. V prosinci však díky 847 prodaným autům činil meziroční nárůst dokonce 72 procent“ uvedl Miloš Adámek.
Střední třída a SUV - nárůst o 50 %
O celou polovinu narostly meziročně prodeje vozů Hyundai i40 v segmentu střední třídy. Automobilka loni prodala 992 modelů i40, což je o 57, 7 % více vozů než za stejné období roku 2012. Pouze za prosinec to bylo 137 vozů, což znamená meziroční nárůst o 42, 2 %. Ve třídě rodinných vozů (segment MPV – B) činil celoroční podíl Hyundai ix20 třetinu trhu, meziroční nárůst byl 12,7 % a celkový objem 3780 prodaných vozů. Jen v prosinci se téhož modelu prodalo 321 kusů, což činí 35, 4 % podílu na trhu a meziroční nárůst o 49, 3 %. Ve třídě nižších středních SUV v loňském roce kraloval Hyundai ix35, kterého se prodalo 2075 vozů a podíl se rovnal 15, 3 % trhu, což činí z tohoto modelu nejprodávanější auto své kategorie. Tuto pozici potvrdil ix35 i v prosinci, kdy se prodalo 184 vozů tohoto modelu.
Rostly také prodeje vozů Hyundai firmám
Kromě prodejů vozů Hyundai pro privátní klientelu se zvýšil také zájem o fleetová auta této značky. „Jen v prosinci 2013 narostl prodej vozů firmám bezmála o šedesát procent,“ upřesňuje Miloš Adámek. „Celkově si firemní zákazníci v loňském roce koupili 7495 vozů značky Hyundai, což znamená meziroční nárůst o více než 18 procent.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?