Hyundai v České republice v roce 2013 i přes propad trhu posílil. Automobilka vykazuje meziroční nárůst téměř ve všech třídách osobních vozů, a to jak za období celého roku, kdy posílila o více než 7 %, tak za prosinec 2013, kdy např. v segmentu malých vozů rostla bezmála dvojnásobně a v nižší střední třídě téměř o 75 %. Hyundai si tak upevnil pozici druhé nejprodávanější značky na trhu a nejdynamičtějšího českého výrobce.
Zatímco tuzemský prodej osobních aut v období leden – prosinec 2013 poklesl o 5,3 % (164 736 vozů), Hyundai s meziročním nárůstem 7,1 % ovládl desetinu trhu a prodal 16 239 vozů. V prosinci 2013 narostl Hyundai meziročně o 50 % a jeho podíl na trhu činil 12,4 %. „Nejúspěšnějšími modely z hlediska růstu prodejů byly Hyundai i20 v segmentu B a i30 v nižší střední třídě. Model ix35 byl zase nejprodávanějším ve své kategorii sportovních užitkových vozů,“ říká Miloš Adámek, Senior PR manager společnosti.
Čeští řidiči si oblíbili praktický i20 a elegantní i30
V segmentu B, tedy malých vozů, se v období leden – prosinec 2013 prodalo 3 609 modelů Hyundai i20, což znamená meziroční nárůst o 22, 8 %. Samotný prosinec, kdy se prodalo 199 modelů i20, však znamenal nárůst o celých 91, 3 % oproti témuž měsíci roku 2012. V nižší střední třídě si skvěle vedl i30, tedy stejný model, který český výrobce nasadil v úspěšné podzimní kampani nazvané Hyundai se srovnání nebojí, v níž mohli zákazníci detailně porovnat jeho kvality s vozy Škoda Octavia. „Modelu Hyundai i30 se za celý rok 2013 prodalo 5045 vozů a meziročně jeho prodeje vzrostly o 3,2 %. V prosinci však díky 847 prodaným autům činil meziroční nárůst dokonce 72 procent“ uvedl Miloš Adámek.
Střední třída a SUV - nárůst o 50 %
O celou polovinu narostly meziročně prodeje vozů Hyundai i40 v segmentu střední třídy. Automobilka loni prodala 992 modelů i40, což je o 57, 7 % více vozů než za stejné období roku 2012. Pouze za prosinec to bylo 137 vozů, což znamená meziroční nárůst o 42, 2 %. Ve třídě rodinných vozů (segment MPV – B) činil celoroční podíl Hyundai ix20 třetinu trhu, meziroční nárůst byl 12,7 % a celkový objem 3780 prodaných vozů. Jen v prosinci se téhož modelu prodalo 321 kusů, což činí 35, 4 % podílu na trhu a meziroční nárůst o 49, 3 %. Ve třídě nižších středních SUV v loňském roce kraloval Hyundai ix35, kterého se prodalo 2075 vozů a podíl se rovnal 15, 3 % trhu, což činí z tohoto modelu nejprodávanější auto své kategorie. Tuto pozici potvrdil ix35 i v prosinci, kdy se prodalo 184 vozů tohoto modelu.
Rostly také prodeje vozů Hyundai firmám
Kromě prodejů vozů Hyundai pro privátní klientelu se zvýšil také zájem o fleetová auta této značky. „Jen v prosinci 2013 narostl prodej vozů firmám bezmála o šedesát procent,“ upřesňuje Miloš Adámek. „Celkově si firemní zákazníci v loňském roce koupili 7495 vozů značky Hyundai, což znamená meziroční nárůst o více než 18 procent.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.