Škoda Yeti nyní v Číně sjíždí z linky ve verzi speciálně upravené pro čínský trh. Krátce po zahájení výroby evropského modelu v českém závodě značky Škoda v Kvasinách se nyní ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen, dlouholetým partnerem společnosti Škoda, rozběhla výroba také v Číně.
Vedle větších rozměrů disponuje zdejší verze modelu Yeti také volitelným rezervním kolem, umístěným na pátých dveřích. Se zahájením výroby je tak česká automobilka na čínském trhu, v silně rostoucím segmentu kompaktních SUV, zastoupena lokálně vyráběným vozem. Nový Yeti byl na čínský trh uveden v listopadu.
„Zahájení výroby modelu Škoda Yeti je dalším milníkem našeho růstu v Číně,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto, Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Poprvé jsme v Říši Středu v důležitém segmentu kompaktních SUV zastoupeni lokálně vyráběným modelem. S modelem Yeti a s naší atraktivní modelovou paletou napíšeme v Číně další kapitolu úspěšné historie značky Škoda v Číně,“ dodává Vahland.
Škoda Yeti je jedním z nejatraktivnějších a současně nejúspěšnějších kompaktních SUV na světě. Před několika týdny Škoda poprvé představila kompletně přepracovaný model Yetipro evropský trh. Poprvé je kompaktní české SUV nabízeno ve dvou variantách: jako elegantní a stylová Škoda Yeti do města a jak dobrodružněji laděná Škoda Yeti Outdoor do lehkého terénu. Oba varianty budou v nabídce i v Číně. Tam nový Yeti, s o šest centimetrů prodlouženým rozvorem, zároveň vyhoví potřebám čínských zákazníků, kteří požadují více místa na zadních sedadlech. Vedle klasických limuzín se v Číně jako vozy s řidičem stále více prosazují i SUV. Volitelně se montuje náhradní kolo na páté dveře zvenku.
Škoda Yeti přesvědčí vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnici i mimo zpevněné komunikace. K tomu je nutno připočíst i aktuální design značky Škoda s výraznou přídí, novou zádí a rozšířenou nabídkou kol. V interiéru najdeme nové trojramenné volanty, nové látky a vzory potahů sedadel a nové dekorační lišty na palubní desce. Pokud jde o technické novinky, zaujme SUV značky Škoda řadou inovací: Yeti může být například vybaven parkovací kamerou. Kromě ní vůz disponuje řadou atraktivních ‚Simply Clever’ řešení, v nabídce jsou nové kombinace motorů a převodovek.
Yeti je po modelech Octavia, Fabia, Superb a Rapid již pátým modelem značky Škoda, který vyrábí čínský partner SVW. V roce 2014 přibude ještě nová generace modelu Škoda Octavia a nový vůz Rapid Spaceback. Od zahájení prodeje před šesti lety byl v čínských závodech společnosti SVW vyroben více než jeden milion vozů značky Škoda. Na celkovém počtu deseti milionů vozů, vyrobených společnosti SVW od roku 1983, se tak značka Škoda podílí zhruba deseti procenty.
Od roku 2010 je Čína největším trhem značky Škoda. V roce 2012 dosáhla značka nového prodejního rekordu v podobě 235.700 vozů, dodaných čínským zákazníkům. V dosavadním průběhu roku 2013 se pro vůz značky Škoda rozhodlo 199.200 čínských zákazníků (leden až říjen 2013). To představuje zhruba čtvrtinu celkových prodejů značky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?