Škoda Yeti nyní v Číně sjíždí z linky ve verzi speciálně upravené pro čínský trh. Krátce po zahájení výroby evropského modelu v českém závodě značky Škoda v Kvasinách se nyní ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen, dlouholetým partnerem společnosti Škoda, rozběhla výroba také v Číně.
Vedle větších rozměrů disponuje zdejší verze modelu Yeti také volitelným rezervním kolem, umístěným na pátých dveřích. Se zahájením výroby je tak česká automobilka na čínském trhu, v silně rostoucím segmentu kompaktních SUV, zastoupena lokálně vyráběným vozem. Nový Yeti byl na čínský trh uveden v listopadu.
„Zahájení výroby modelu Škoda Yeti je dalším milníkem našeho růstu v Číně,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto, Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Poprvé jsme v Říši Středu v důležitém segmentu kompaktních SUV zastoupeni lokálně vyráběným modelem. S modelem Yeti a s naší atraktivní modelovou paletou napíšeme v Číně další kapitolu úspěšné historie značky Škoda v Číně,“ dodává Vahland.
Škoda Yeti je jedním z nejatraktivnějších a současně nejúspěšnějších kompaktních SUV na světě. Před několika týdny Škoda poprvé představila kompletně přepracovaný model Yetipro evropský trh. Poprvé je kompaktní české SUV nabízeno ve dvou variantách: jako elegantní a stylová Škoda Yeti do města a jak dobrodružněji laděná Škoda Yeti Outdoor do lehkého terénu. Oba varianty budou v nabídce i v Číně. Tam nový Yeti, s o šest centimetrů prodlouženým rozvorem, zároveň vyhoví potřebám čínských zákazníků, kteří požadují více místa na zadních sedadlech. Vedle klasických limuzín se v Číně jako vozy s řidičem stále více prosazují i SUV. Volitelně se montuje náhradní kolo na páté dveře zvenku.
Škoda Yeti přesvědčí vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnici i mimo zpevněné komunikace. K tomu je nutno připočíst i aktuální design značky Škoda s výraznou přídí, novou zádí a rozšířenou nabídkou kol. V interiéru najdeme nové trojramenné volanty, nové látky a vzory potahů sedadel a nové dekorační lišty na palubní desce. Pokud jde o technické novinky, zaujme SUV značky Škoda řadou inovací: Yeti může být například vybaven parkovací kamerou. Kromě ní vůz disponuje řadou atraktivních ‚Simply Clever’ řešení, v nabídce jsou nové kombinace motorů a převodovek.
Yeti je po modelech Octavia, Fabia, Superb a Rapid již pátým modelem značky Škoda, který vyrábí čínský partner SVW. V roce 2014 přibude ještě nová generace modelu Škoda Octavia a nový vůz Rapid Spaceback. Od zahájení prodeje před šesti lety byl v čínských závodech společnosti SVW vyroben více než jeden milion vozů značky Škoda. Na celkovém počtu deseti milionů vozů, vyrobených společnosti SVW od roku 1983, se tak značka Škoda podílí zhruba deseti procenty.
Od roku 2010 je Čína největším trhem značky Škoda. V roce 2012 dosáhla značka nového prodejního rekordu v podobě 235.700 vozů, dodaných čínským zákazníkům. V dosavadním průběhu roku 2013 se pro vůz značky Škoda rozhodlo 199.200 čínských zákazníků (leden až říjen 2013). To představuje zhruba čtvrtinu celkových prodejů značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.