Škoda Yeti nyní v Číně sjíždí z linky ve verzi speciálně upravené pro čínský trh. Krátce po zahájení výroby evropského modelu v českém závodě značky Škoda v Kvasinách se nyní ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen, dlouholetým partnerem společnosti Škoda, rozběhla výroba také v Číně.
Vedle větších rozměrů disponuje zdejší verze modelu Yeti také volitelným rezervním kolem, umístěným na pátých dveřích. Se zahájením výroby je tak česká automobilka na čínském trhu, v silně rostoucím segmentu kompaktních SUV, zastoupena lokálně vyráběným vozem. Nový Yeti byl na čínský trh uveden v listopadu.
„Zahájení výroby modelu Škoda Yeti je dalším milníkem našeho růstu v Číně,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto, Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Poprvé jsme v Říši Středu v důležitém segmentu kompaktních SUV zastoupeni lokálně vyráběným modelem. S modelem Yeti a s naší atraktivní modelovou paletou napíšeme v Číně další kapitolu úspěšné historie značky Škoda v Číně,“ dodává Vahland.
Škoda Yeti je jedním z nejatraktivnějších a současně nejúspěšnějších kompaktních SUV na světě. Před několika týdny Škoda poprvé představila kompletně přepracovaný model Yetipro evropský trh. Poprvé je kompaktní české SUV nabízeno ve dvou variantách: jako elegantní a stylová Škoda Yeti do města a jak dobrodružněji laděná Škoda Yeti Outdoor do lehkého terénu. Oba varianty budou v nabídce i v Číně. Tam nový Yeti, s o šest centimetrů prodlouženým rozvorem, zároveň vyhoví potřebám čínských zákazníků, kteří požadují více místa na zadních sedadlech. Vedle klasických limuzín se v Číně jako vozy s řidičem stále více prosazují i SUV. Volitelně se montuje náhradní kolo na páté dveře zvenku.
Škoda Yeti přesvědčí vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnici i mimo zpevněné komunikace. K tomu je nutno připočíst i aktuální design značky Škoda s výraznou přídí, novou zádí a rozšířenou nabídkou kol. V interiéru najdeme nové trojramenné volanty, nové látky a vzory potahů sedadel a nové dekorační lišty na palubní desce. Pokud jde o technické novinky, zaujme SUV značky Škoda řadou inovací: Yeti může být například vybaven parkovací kamerou. Kromě ní vůz disponuje řadou atraktivních ‚Simply Clever’ řešení, v nabídce jsou nové kombinace motorů a převodovek.
Yeti je po modelech Octavia, Fabia, Superb a Rapid již pátým modelem značky Škoda, který vyrábí čínský partner SVW. V roce 2014 přibude ještě nová generace modelu Škoda Octavia a nový vůz Rapid Spaceback. Od zahájení prodeje před šesti lety byl v čínských závodech společnosti SVW vyroben více než jeden milion vozů značky Škoda. Na celkovém počtu deseti milionů vozů, vyrobených společnosti SVW od roku 1983, se tak značka Škoda podílí zhruba deseti procenty.
Od roku 2010 je Čína největším trhem značky Škoda. V roce 2012 dosáhla značka nového prodejního rekordu v podobě 235.700 vozů, dodaných čínským zákazníkům. V dosavadním průběhu roku 2013 se pro vůz značky Škoda rozhodlo 199.200 čínských zákazníků (leden až říjen 2013). To představuje zhruba čtvrtinu celkových prodejů značky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.