Výrobní ředitel Denis Martin a ředitel pro výzkum a vývoj PSA Peugeot Citroën Gilles Le Borane dnes při příležitosti zasedání podnikové rady v podniku v Rennes-La Janais oznámili, že do podniku bude směřovat investice určená na výrobu nového automobilu.
Tato investice ve výši 90 milionů Euro bude určená na výrobu vozu segmentu C pro značku Peugeot. Nový vůz nahradí současný Peugeot 5008.
Výroba bude využívat platformu EMP2, do jejíhož vývoje bylo investováno 630 milionů Euro. Výroba v Rennes bude zahájena v polovině roku 2016, na evropský i světový trh se vůz dostane na konci roku 2016.
Předpokládaný objem výroby dosáhne počínaje rokem 2017 celkem 70 000 kusů ročně, díky čemuž stoupne výroba v podniku na více než 100 000 vozů ročně.
Denis Martin při této příležitosti prohlásil: „Mám obrovskou radost, že mohu dnes potvrdit přidělení nového vozu do Rennes, což Philippe Varin přislíbil v listopadu 2012. Skupina se v rámci své nové sociální smlouvy pevně zavázala především k přidělování výroby nových vozů do francouzských továren. Přinášíme důkaz toho, že své závazky plníme.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?