Modely Škoda Citigo a Yeti vyhrály renomovanou německou anketu již podruhé za sebou. › Čtenáři časopisu Auto Zeitung zvolili model Škoda Superb za nejlepší model vyšší střední třídy mezi importovanými vozy. › Škoda je v soutěži Auto Trophy již počtvrté nejúspěšnější importovanou značkou.
V letošní čtenářské anketě renomovaného německého odborného magazínu Auto Zeitung získala Škoda hned tři prvenství a stala se tak importérem s nejvyšším počtem vítězství. Hlasování se zúčastnilo celkem 103 074 čtenářek a čtenářů – a jejich volba byla jednoznačná: Škoda Citigo, Yeti a Superb jsou nejlepšími vozy ve svých kategoriích.
Sériový úspěch: V anketě Auto Trophy 2013 čtenářů časopisu Auto Zeitung se hned tři modely české automobilky umístily na předních místech. Tím se Škoda po letech 2007, 2008 a 2011 již počtvrté stala nejúspěšnější importovanou značkou. Ve dvou dalších ročnících ankety Auto Trophy se značka s okřídleným šípem ve znaku dělila o toto ocenění s jinými automobilkami.
„Trojitý úspěch v soutěži Auto Trophy nás velice těší. Velice dobrý výsledek modelů Škoda Citigo, Yeti a Superb dokazuje, že čtenáři časopisu Auto Zeitung jsou přesvědčeni o vynikajícím poměru ceny a užitné hodnoty, vysoké kvalitě, nadprůměrné nabídce prostoru a užitečnosti mnoha Simply Clever detailů modelů značky Škoda,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland u příležitosti udílení cen. „To, že modely Citigo a Yeti obhájily své loňské prvenství, dokazuje kvalitu vozů značky Škoda.“
Mezi importovanými vozy kategorie ‚CityCars‘ zvítězil model Citigo již podruhé za sebou. Nejmenší model značky Škoda se s velkým náskokem prosadil před konkurenčními vozy. Více než 28 procent čtenářů hlasovalo pro tento univerzální městský vůz, v němž se snoubí vysoká funkčnost, moderní technologie, dostatek místa a příkladná bezpečnost s atraktivním designem. Vstupní model tradiční české automobilky je k dispozici ve třídveřovém a pětidveřovém provedení. Pozornost při udílení ceny v Meilenwerku v Düsseldorfu vzbudilo také setkání s modelem Yeti. Kompaktní SUV značky Škoda taktéž podruhé za sebou zvítězilo, model Yeti je s 17,8 procenty hlasů nejlepším vozem ve své třídě.
I při vyhlašování vítězů v kategorii importovaných vozů vyšší střední třídy jsme slyšeli: ‚Vítězem se stává…ŠKODA‘. S 26,2 procenty hlasů získala toto prestižní ocenění Škoda Superb. Tato na jaře důkladně osvěžená vlajková loď značky Škoda přesvědčila elegantním a suverénním designem, mimořádně účinnými motory, vynikající nabídkou prostoru a pro značku Škoda typickou vysokou kvalitou. Již v minulém roce se Superb v soutěži Auto Trophy umístil v první trojce.
Anketa Auto Trophy, každoročně pořádaná německým odborným magazínem Auto Zeitung, patří mezi nejvýznamnější čtenářské ankety svého druhu v německy mluvících zemích. V jednotlivých kategoriích se vyhlašují celkoví vítězové a vítězové mezi importovanými vozy. V letošním roce mohli účastníci hlasovat pro své favority ve 13 různých kategoriích, od ‚CityCars‘ až po třídu ‚Supersport‘. Přehled doplňují ještě tři kategorie ‚Cenově nejvýhodnější auto‘, ‚Elektromobily‘ a ‚Nejlepší reklama‘.importovanými vozy v kategorii ‚SUV do 30 000 Euro‘. Čtenáři časopisu Auto Zeitungkorunovali model Yeti s jasným náskokem a 17,8 procenty hlasů nejlepším vozem ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.