Čestný Zlatý volant, nejprestižnější evropské ocenění v oblasti automobilového průmyslu, získal letos Peter Schreyer, šéfdesignér Hyundai Motor Group.
Čestný Zlatý volant, nejprestižnější evropské ocenění v oblasti automobilového průmyslu, získal letos Peter Schreyer, šéfdesignér Hyundai Motor Group.
Bavorský rodák je teprve druhým designérem, jemuž bylo prestižní ocenění s více než třicetiletou tradicí uděleno. Zařadil se tedy po bok takových osobností, jako jsou Michael Schumacher a Lewis Hamilton.
Vítěze Čestného Zlatého volantu vybrali tradičně zástupci časopisů Bild am Sonntag a AutoBild a vydavatelství Axel Springer. Peter Schreyer, který převzal začátkem roku 2013 celkovou zodpovědnost za design produktů Hyundai Motor Group, k prestižní ceně uvedl: „Je to pro mne osobně velké vyznamenání a uznání pro naše týmy designérů po celém světě. Celková odpovědnost za design celé skupiny Hyundai Motor Group pro mě znamená vzrušující výzvu.“ V exkluzivním klubu laureátů Čestného Zlatého volantu, jímž se nyní Schreyer stal, figurují kromě zmíněných legendárních jezdců závodů F1 např. Ferdinand Piëch, předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen (2012), Alan Mulally, generální ředitel Ford Motor Company (2011), a Norbert Reithofer, generální ředitel BMW (2010).
Peter Schreyer vystudoval mnichovskou Univerzitu aplikovaných věd a londýnskou Royal College of Art, která mu udělila v roce 2007 čestný doktorát. Před příchodem do Hyundai Motor Group navrhl například design průkopnických modelů, jako byly Audi TT a Volkswagen New Beetle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.