Čestný Zlatý volant, nejprestižnější evropské ocenění v oblasti automobilového průmyslu, získal letos Peter Schreyer, šéfdesignér Hyundai Motor Group.
Čestný Zlatý volant, nejprestižnější evropské ocenění v oblasti automobilového průmyslu, získal letos Peter Schreyer, šéfdesignér Hyundai Motor Group.
Bavorský rodák je teprve druhým designérem, jemuž bylo prestižní ocenění s více než třicetiletou tradicí uděleno. Zařadil se tedy po bok takových osobností, jako jsou Michael Schumacher a Lewis Hamilton.
Vítěze Čestného Zlatého volantu vybrali tradičně zástupci časopisů Bild am Sonntag a AutoBild a vydavatelství Axel Springer. Peter Schreyer, který převzal začátkem roku 2013 celkovou zodpovědnost za design produktů Hyundai Motor Group, k prestižní ceně uvedl: „Je to pro mne osobně velké vyznamenání a uznání pro naše týmy designérů po celém světě. Celková odpovědnost za design celé skupiny Hyundai Motor Group pro mě znamená vzrušující výzvu.“ V exkluzivním klubu laureátů Čestného Zlatého volantu, jímž se nyní Schreyer stal, figurují kromě zmíněných legendárních jezdců závodů F1 např. Ferdinand Piëch, předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen (2012), Alan Mulally, generální ředitel Ford Motor Company (2011), a Norbert Reithofer, generální ředitel BMW (2010).
Peter Schreyer vystudoval mnichovskou Univerzitu aplikovaných věd a londýnskou Royal College of Art, která mu udělila v roce 2007 čestný doktorát. Před příchodem do Hyundai Motor Group navrhl například design průkopnických modelů, jako byly Audi TT a Volkswagen New Beetle.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.