Se zcela novými nebo modernizovanými modely, atraktivními mimořádnými edicemi a doplňky pro aktuální modelovou paletu zvyšuje značka Škoda na konci roku 2013 tempo. Na trh před několika dny přišla nová Škoda Rapid Spaceback. Objednat lze také důkladně modernizovaný model Yeti, který svou prodejní premiéru oslaví počátkem roku 2014. Řada novinek je od nynějška v nabídce také pro modely Citigo, Fabia, Roomster, Rapid a Octavia.
S osmi novými nebo zcela přepracovanými modely je rok 2013 pro značku ŠKODA rokem nových modelů. Navíc česká automobilka dále zhodnocuje svou aktuální paletu v rámci pravidelné modelové péče. Dva roky po zahájení Růstové strategie 2018 je modelová paleta značky ŠKODA atraktivnější a rozsáhlejší než kdykoli předtím. Podnik je v nejlepší formě, aby dosáhl svého cíle, tedy dodávat v budoucnu zákazníkům minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
Od začátku října je na trhu nová ŠKODA Rapid Spaceback – první kompaktní hatchback české automobilky. Kompaktní vůz nejen pro mladé zákazníky, který je k dispozici se čtyřmi benzínovými a dvěma naftovými motory, přesvědčí svěžím designem a všemi tradičními přednostmi vozů značky ŠKODA. Od listopadu 2013 je Rapid Spaceback v nabídce navíc i se základní vznětovou pohonnou jednotkou 1,6 TDI o výkonu 66 kW v mimořádně úsporné verzi GreenLine. Emise CO2 modelu Rapid Spaceback GreenLine činí pouze 99 g/km, kombinovaná spotřeba činí 3,8 l/100 km. ŠKODA Rapid Spaceback GreenLine je vybaven systémem start-stop, rekuperací brzdné energie a pneumatikami se sníženým valivým odporem. Další úspory přináší například speciální zakrytování mřížky chladiče, zakryté otvory pro vstup vzduchu, ozdobné kryty kol a volitelný zadní spojler, optimalizující aerodynamický odpor vozu.
S uvedením nového modelu ŠKODA Rapid Spaceback se celé řady novinek dočká také ŠKODA Rapid. Rapid nyní získá elektromechanický posilovač řízení, označovaný zkratkou C-EPS (Column-Electric Power Steering). Výhody: lepší ovladatelnost, nižší hmotnost a menší nároky na prostor. ŠKODA navíc výrazně vylepšila interiér modelu Rapid: V nabídce je nový tříramenný volant v pěti různých variantách. Výbavové verze ‚Ambition' a ‚Elegance' dostaly nové potahové látky sedadel a nové dekory přístrojové desky ve čtyřech designových provedeních. Rádio ‚Swing' má nový přední panel, rádio ‚Blues' zase hodnotněji působící ovladače s chromovaným dekorem. Stejně jako ŠKODA Rapid Spaceback existuje i Rapid v mimořádně úsporné verzi GreenLine. V kombinaci s motorem 1,6 TDI/66 kW dosahuje ŠKODA Rapid GreenLine emisí CO2 ve výši 99 g/km a odpovídající spotřeby 3,8 l/100 km.
Že se sportovní charakter a šetrnost k životnímu prostředí vzájemně nevylučují, dokazuje nová ŠKODA Octavia svými čtyřmi v letošním roce představenými variantami – od modelu Octavia až po dravou verzi Octavia RS. Mimořádně atraktivní bude od listopadu výbavový paket ŠKODA Octavia RS Challenge. Sportovní vzhled podtrhují atraktivní prvky exteriéru: K modelu Octavia RS nabízený paket ‚Black Package' zahrnuje černě lakovaná zpětná zrcátka a mřížku chladiče; u verze Combi je navíc černě lakovaný střešní nosič. Sportovní vzhled zvýrazňují černá 18palcová hliníková kola ‚Gemini'. Octavia RS Challenge je sériově vybavena volbou jízdního profilu ‚Performance Mode Selection', pomocí níž si řidič může stiskem tlačítka zvolit nastavení několika parametrů. Komfort zvyšuje multifukční volant s tlačítky pro ovládání audiosoustavy a telefonu. V nabídce je navíc kožený paket pro volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy, kůže je prošita červeným stehem. Na barevném displeji ‚Maxi DOT' jsou nyní také digitální stopky. Atraktivním detailem je nástupní lista s označením modelu Challenge .
Od listopadu bude nová ŠKODA Octavia k dispozici také ve verzi GreenLine, mimořádně šetrné k životnímu prostředí. Model ŠKODA Octavia GreenLine, který byl teprve nedávno představen na autosalonu ve Frankfurtu, pohání vznětový 1,6 TDI o výkonu 81 kW. Vůz emituje pouze 87 g CO2/km, odpovídající normované spotřebě pouhých 3,3 l/100 km.
Objednávat je možno také výrazně přepracovaný model ŠKODA Yeti. Počátkem roku 2014 bude model oficiálně uveden na český trh, zákazníci však mohou již nyní modernizované vozy objednávat. Yeti bude poprvé k dispozici ve dvou variantách: jako elegantní a stylová ŠKODA Yeti do města a pro dobrodružství vyladěná ŠKODA Yeti Outdoor. V obou variantách zaujme Yeti zcela novou přídí a zádí, novými koly z lehkých slitin, svěžím interiérem, novými ‚Simply Clever' nápady, rozšířenou nabídkou kombinací motorů a převodovek, maximální funkčností a novými technickými detaily. Moderizovaná ŠKODA Yeti je opět v nabídce také v ekologické verzi GreenLine. ŠKODA Yeti 1,6 TDI/77 kW GreenLine se spokojí s pouhými 4,6 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km. Špičkovou verzí modernizovaného SUV značky ŠKODA je Yeti L&K. Tento vůz přesvědčí mimo jiné exkluzivní koženou výbavou, dvoubarevnými 17palcovými koly z lehkých slitin, bixenonovými světlomety a kvalitním audiosystémem.
Svěží prvky interiéru získává i ŠKODA Citigo: Oblíbený městský vůz bude od listopadu v nabídce výlučně s novými atraktivními tříramennými volanty, volitelně také s věncem obšitým kůží. Další novinka: Radiosystém ‚Funky' je nyní k dispozici s funkcí DAB (‚Digital Audio Broadcasting'), umožňující příjem digitálně přenášených stanic. ŠKODA Citigo byla představena koncem roku 2011 jako první minivůz české automobilky. Nabízí se ve třídveřové a pětidveřové verzi. V nabídce je také varianta, poháněná zemním plynem, a akční model SPORT. Se zhruba 66.100 prodanými vozy (stav ke 30. září 2013) od uvedení na trh je Citigo na trhu mimořádně úspěšné.
Stejně jako u modelu Citigo budou i modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Roomster vybaveny výhradně tříramennými volanty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.