V autosalonech Hyundai se od začátku září objevily také vozy značky Škoda. Jedná se o akci korejské značky, která tak chce poukázat na rozdíly v ceně a výbavě jednotlivých vozů.
Za Octavii dostane prodejce 15 tisíc Kč, s Rapidem 40 tisíc KčPřímo v autosalonech Hyundai je tak k porovnání Škoda Octavia a někde i Rapid. Podle toho také centrála jednotlivým dealerům poskytuje finanční příspěvky – 15 tisíc korun za vystavenou Octavii a 10 tisíc pokud k ní prodejce přidá i Rapid. Sporným bodem srovnání je ale to, že často neodpovídají výbavy jednotlivých vozů – Škody jsou často jen v jedné, třeba základní výbavě.Nové Škody obvykle pochází z půjčoven, případně z autobazarů. Značka se nebojí ani vtipných sloganů na adresu konkurenčního českého výrobce. Baví se třeba škrabkou a větším kufrem –„Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?“, případně jsou k vidění i další slogany.K akci se z 69 prodejců Hyundai připojila asi polovina – pro porovnání Škoda má 268 prodejních míst. Vozy Škody budou k vidění u dealerů Hyundai asi do konce září.Akce se spíš obrací proti HyundaiŠkoda si však nenechala situaci líbit a začala zapojeným autosalonům Hyundai zasílat nabídky ke spolupráci. Nakolik je nabídka myšlena vážně, není úplně jasné.Z pohledu Hyundai se jedná o velmi odvážnou akci, která mohla vyústit velmi pozitivně, ale i negativně. I oslovení odborníci se domnívají, že se celá věc obrátila spíše proti korejské automobilce, než aby jí prospěla. Jestli se však prodeje sníží nebo zvýší, bude jasné až za pár týdnů. Za prvních 7 měsíců prodal Hyundai v České republice 9 350 vozů a Škoda 28 070.Zatím je tedy situace podobná známému přísloví, že když se dva perou, třetí se směje. Konkurence obou značek pohlíží na celý spor spíše pobaveně. Bude však zajímavé sledovat, jestli se k podobné akci neodhodlají v budoucnu i další automobilky nebo české autobazary, především ty velké, jako je třeba Auto ESA.Opačnou akci v tuto chvíli Škoda nechystá, pokud by se však k ní odhodlala, spíše by prý volila pro vystavení některé německé značky. Pokud by šlo o VW, lze díky stejnému nadnárodnímu koncernu usuzovat, že pokud by se už zákazník rozhodl pro konkurenci, zas taková ztráta by to pro automobilku nebyla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.