Hyundai vystavuje ve svých autosalonech vozy Škoda

Autobazary
Autobazary, foto: Auto ESA
AutoRoad.cz 17. září 2013 18:06
Sdílej:

V autosalonech Hyundai se od začátku září objevily také vozy značky Škoda. Jedná se o akci korejské značky, která tak chce poukázat na rozdíly v ceně a výbavě jednotlivých vozů.

Za Octavii dostane prodejce 15 tisíc Kč, s Rapidem 40 tisíc KčPřímo v autosalonech Hyundai je tak k porovnání  Škoda Octavia a někde i Rapid. Podle toho také centrála jednotlivým dealerům poskytuje finanční příspěvky – 15 tisíc korun za vystavenou Octavii a 10 tisíc pokud k ní prodejce přidá i Rapid. Sporným bodem srovnání je ale to, že často neodpovídají výbavy jednotlivých vozů – Škody jsou často jen v jedné, třeba základní výbavě.Nové Škody obvykle pochází z půjčoven, případně z autobazarů. Značka se nebojí ani vtipných sloganů na adresu konkurenčního českého výrobce. Baví se třeba škrabkou a větším kufrem –„Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?“, případně jsou k vidění i další slogany.K akci se z 69 prodejců Hyundai připojila asi polovina – pro porovnání Škoda má 268 prodejních míst. Vozy Škody budou k vidění u dealerů Hyundai asi do konce září.Akce se spíš obrací proti HyundaiŠkoda si však nenechala situaci líbit a začala zapojeným autosalonům Hyundai zasílat nabídky ke spolupráci. Nakolik je nabídka myšlena vážně, není úplně jasné.Z pohledu Hyundai se jedná o velmi odvážnou akci, která mohla vyústit velmi pozitivně, ale i negativně. I oslovení odborníci se domnívají, že se celá věc obrátila spíše proti korejské automobilce, než aby jí prospěla. Jestli se však prodeje sníží nebo zvýší, bude jasné až za pár týdnů. Za prvních 7 měsíců prodal Hyundai v České republice 9 350 vozů a Škoda 28 070.Zatím je tedy situace podobná známému přísloví, že když se dva perou, třetí se směje. Konkurence obou značek pohlíží na celý spor spíše pobaveně. Bude však zajímavé sledovat, jestli se k podobné akci neodhodlají v budoucnu i další automobilky nebo české autobazary, především ty velké, jako je třeba  Auto ESA.Opačnou akci v tuto chvíli Škoda nechystá, pokud by se však k ní odhodlala, spíše by prý volila pro vystavení některé německé značky. Pokud by šlo o VW, lze díky stejnému nadnárodnímu koncernu usuzovat, že pokud by se už zákazník rozhodl pro konkurenci, zas taková ztráta by to pro automobilku nebyla.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.