V autosalonech Hyundai se od začátku září objevily také vozy značky Škoda. Jedná se o akci korejské značky, která tak chce poukázat na rozdíly v ceně a výbavě jednotlivých vozů.
Za Octavii dostane prodejce 15 tisíc Kč, s Rapidem 40 tisíc KčPřímo v autosalonech Hyundai je tak k porovnání Škoda Octavia a někde i Rapid. Podle toho také centrála jednotlivým dealerům poskytuje finanční příspěvky – 15 tisíc korun za vystavenou Octavii a 10 tisíc pokud k ní prodejce přidá i Rapid. Sporným bodem srovnání je ale to, že často neodpovídají výbavy jednotlivých vozů – Škody jsou často jen v jedné, třeba základní výbavě.Nové Škody obvykle pochází z půjčoven, případně z autobazarů. Značka se nebojí ani vtipných sloganů na adresu konkurenčního českého výrobce. Baví se třeba škrabkou a větším kufrem –„Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?“, případně jsou k vidění i další slogany.K akci se z 69 prodejců Hyundai připojila asi polovina – pro porovnání Škoda má 268 prodejních míst. Vozy Škody budou k vidění u dealerů Hyundai asi do konce září.Akce se spíš obrací proti HyundaiŠkoda si však nenechala situaci líbit a začala zapojeným autosalonům Hyundai zasílat nabídky ke spolupráci. Nakolik je nabídka myšlena vážně, není úplně jasné.Z pohledu Hyundai se jedná o velmi odvážnou akci, která mohla vyústit velmi pozitivně, ale i negativně. I oslovení odborníci se domnívají, že se celá věc obrátila spíše proti korejské automobilce, než aby jí prospěla. Jestli se však prodeje sníží nebo zvýší, bude jasné až za pár týdnů. Za prvních 7 měsíců prodal Hyundai v České republice 9 350 vozů a Škoda 28 070.Zatím je tedy situace podobná známému přísloví, že když se dva perou, třetí se směje. Konkurence obou značek pohlíží na celý spor spíše pobaveně. Bude však zajímavé sledovat, jestli se k podobné akci neodhodlají v budoucnu i další automobilky nebo české autobazary, především ty velké, jako je třeba Auto ESA.Opačnou akci v tuto chvíli Škoda nechystá, pokud by se však k ní odhodlala, spíše by prý volila pro vystavení některé německé značky. Pokud by šlo o VW, lze díky stejnému nadnárodnímu koncernu usuzovat, že pokud by se už zákazník rozhodl pro konkurenci, zas taková ztráta by to pro automobilku nebyla.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.