V autosalonech Hyundai se od začátku září objevily také vozy značky Škoda. Jedná se o akci korejské značky, která tak chce poukázat na rozdíly v ceně a výbavě jednotlivých vozů.
Za Octavii dostane prodejce 15 tisíc Kč, s Rapidem 40 tisíc KčPřímo v autosalonech Hyundai je tak k porovnání Škoda Octavia a někde i Rapid. Podle toho také centrála jednotlivým dealerům poskytuje finanční příspěvky – 15 tisíc korun za vystavenou Octavii a 10 tisíc pokud k ní prodejce přidá i Rapid. Sporným bodem srovnání je ale to, že často neodpovídají výbavy jednotlivých vozů – Škody jsou často jen v jedné, třeba základní výbavě.Nové Škody obvykle pochází z půjčoven, případně z autobazarů. Značka se nebojí ani vtipných sloganů na adresu konkurenčního českého výrobce. Baví se třeba škrabkou a větším kufrem –„Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?“, případně jsou k vidění i další slogany.K akci se z 69 prodejců Hyundai připojila asi polovina – pro porovnání Škoda má 268 prodejních míst. Vozy Škody budou k vidění u dealerů Hyundai asi do konce září.Akce se spíš obrací proti HyundaiŠkoda si však nenechala situaci líbit a začala zapojeným autosalonům Hyundai zasílat nabídky ke spolupráci. Nakolik je nabídka myšlena vážně, není úplně jasné.Z pohledu Hyundai se jedná o velmi odvážnou akci, která mohla vyústit velmi pozitivně, ale i negativně. I oslovení odborníci se domnívají, že se celá věc obrátila spíše proti korejské automobilce, než aby jí prospěla. Jestli se však prodeje sníží nebo zvýší, bude jasné až za pár týdnů. Za prvních 7 měsíců prodal Hyundai v České republice 9 350 vozů a Škoda 28 070.Zatím je tedy situace podobná známému přísloví, že když se dva perou, třetí se směje. Konkurence obou značek pohlíží na celý spor spíše pobaveně. Bude však zajímavé sledovat, jestli se k podobné akci neodhodlají v budoucnu i další automobilky nebo české autobazary, především ty velké, jako je třeba Auto ESA.Opačnou akci v tuto chvíli Škoda nechystá, pokud by se však k ní odhodlala, spíše by prý volila pro vystavení některé německé značky. Pokud by šlo o VW, lze díky stejnému nadnárodnímu koncernu usuzovat, že pokud by se už zákazník rozhodl pro konkurenci, zas taková ztráta by to pro automobilku nebyla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?