V autosalonech Hyundai se od začátku září objevily také vozy značky Škoda. Jedná se o akci korejské značky, která tak chce poukázat na rozdíly v ceně a výbavě jednotlivých vozů.
Za Octavii dostane prodejce 15 tisíc Kč, s Rapidem 40 tisíc KčPřímo v autosalonech Hyundai je tak k porovnání Škoda Octavia a někde i Rapid. Podle toho také centrála jednotlivým dealerům poskytuje finanční příspěvky – 15 tisíc korun za vystavenou Octavii a 10 tisíc pokud k ní prodejce přidá i Rapid. Sporným bodem srovnání je ale to, že často neodpovídají výbavy jednotlivých vozů – Škody jsou často jen v jedné, třeba základní výbavě.Nové Škody obvykle pochází z půjčoven, případně z autobazarů. Značka se nebojí ani vtipných sloganů na adresu konkurenčního českého výrobce. Baví se třeba škrabkou a větším kufrem –„Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?“, případně jsou k vidění i další slogany.K akci se z 69 prodejců Hyundai připojila asi polovina – pro porovnání Škoda má 268 prodejních míst. Vozy Škody budou k vidění u dealerů Hyundai asi do konce září.Akce se spíš obrací proti HyundaiŠkoda si však nenechala situaci líbit a začala zapojeným autosalonům Hyundai zasílat nabídky ke spolupráci. Nakolik je nabídka myšlena vážně, není úplně jasné.Z pohledu Hyundai se jedná o velmi odvážnou akci, která mohla vyústit velmi pozitivně, ale i negativně. I oslovení odborníci se domnívají, že se celá věc obrátila spíše proti korejské automobilce, než aby jí prospěla. Jestli se však prodeje sníží nebo zvýší, bude jasné až za pár týdnů. Za prvních 7 měsíců prodal Hyundai v České republice 9 350 vozů a Škoda 28 070.Zatím je tedy situace podobná známému přísloví, že když se dva perou, třetí se směje. Konkurence obou značek pohlíží na celý spor spíše pobaveně. Bude však zajímavé sledovat, jestli se k podobné akci neodhodlají v budoucnu i další automobilky nebo české autobazary, především ty velké, jako je třeba Auto ESA.Opačnou akci v tuto chvíli Škoda nechystá, pokud by se však k ní odhodlala, spíše by prý volila pro vystavení některé německé značky. Pokud by šlo o VW, lze díky stejnému nadnárodnímu koncernu usuzovat, že pokud by se už zákazník rozhodl pro konkurenci, zas taková ztráta by to pro automobilku nebyla.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.