Ačkoliv ze všech stran přichází neradostné zprávy o stavu české ekonomiky, jeden z jejích největších tahounů na tom není tak špatně. Červen byl pro Škodu nejlepším červnem v celé její historii a dokonce se stal s 87 400 dodanými vozy druhým nejúspěšnějším měsícem automobilky vůbec.
Automobilka navýšila svůj podíl o dvě desetiny procenta
Ačkoliv je poslední uplynulý měsíc skvělým výsledkem výrobce, celkový výsledek za půlrok už tak skvěle nevypadá. Za celé pololetí 2013 bylo zákazníkům na celém světě dodáno 464 600 vozů, což představuje pokles o 5,8 % oproti prvnímu pololetí roku 2012. Není to však způsobeno jen nezájmem o auta, ale spíše náběhem nové generace vozů Škoda Octavia a Superb.
Navzdory těžkým globálním podmínkám na automobilovém trhu počítá Škoda s dalším nárůstem svého podílu na trhu, který navýšila oproti minulému roku, kdy činil 3,9 %, na 4,1 %. Nárůst podílu i přes pokles počtu dodaných vozů lze vysvětlit tím, že jiní výrobci zaznamenali propady ještě vyšší.Osm nových nebo přepracovaných „škodovek“ v roce 2013
Celosvětově nejvíce prodávaným modelem je Octavia, které se prodalo po celém světě za první pololetí 181 200 kusů. Lze očekávat, že o Octavii bude zájem jen stoupat. Podle prvních testů je nová generace velmi povedená, což dokazuje i studie EurotaxGlass, která Škodu Octavii Combi označila jako auto s největší předpokládanou zůstatkovou hodnotou po třech letech provozu.
Všechna uvedená čísla jsou samozřejmě jen oficiální prodeje výrobce a je dobré nezapomínat při těchto počtech i na autobazary. Při uvedení nové generace se totiž stává, že starší generace výrazně zlevní a začne se mnohem více objevovat v autobazarech, kde se tedy brzy dá očekávat mnoho zánovních ojetých Octavií, Fabií a Superbů. Všechny totiž tento nebo následující rok automobilka omladí v nové generaci.
Zvláště nová Fabie by mohla pořádně rozčeřit vody českého automobilového trhu. Ale na to si musíme počkat až do jara 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.