Přírodní živly už letos způsobily miliardové škody na majetku. Podepsaly se na tom nejen povodně, ale i krupobití, padající stromy a blesky. Pokud své auto proti přírodním živlům pojištěné nemáte, zjistěte, jaké možnosti pojišťovny nabízí.
Co si hradíte v rámci povinného ručeníZákladní balíček povinného ručení řeší pouze vyřízení škody, kterou svým vozidlem způsobíte. Některé pojišťovny k tomu zajišťují i odtah vozu a náhradní automobil k zapůjčení. Za další služby si připlácíte. Patří k nim právě pojištění na škody způsobené živlem, střetem se zvěří, úrazové pojištění nebo asistence na místě nehody. Za beznehodové období dnes pojišťovny dávají svým klientům bonusy. Lze tak získat až 55 % z částky, kterou jste za zabezpečení zaplatili. Pokud máte havarijní pojištění i povinné ručení a máte nehodu, zvažte, v rámci kterého pojištění je událost výhodnější řešit.Havarijní pojištění proti všem škodámTento typ ochrany kryje pouze škody na vašem autě. Patří k nim havárie, živelné události, vandalismus, odcizení a neoprávněné užití vozidla. Na jednotlivé nehody se lze zabezpečit zvlášť, nebo v rámci skupiny produktů. Pokud si chcete běžný automobil připojistit na poškození přírodním živlem, bude vás to stát cca 600 Kč/rok. Získáte tím krytí s limitem plnění 100 000 Kč a spoluúčastí 5 000 Kč. Za připojištění proti odcizení vozidla se platí stejná částka. Střet se zvěří je o cca 250 Kč levnější. Pojistit se jen na území ČR je samozřejmě levnější, než pokud chcete zajištění i v Evropě. V každé smlouvě podepisujete maximum, které pojišťovna uhradí i výši spoluúčasti. Pokud vám na auto spadne strom, počítejte s tím, že celou škodu pojišťovna neuhradí. Za 600 Kč ročně ale získáte v případě takové havárie až 100 000 Kč, což není vůbec špatné. Navíc za online sjednání můžete získat 20% slevu.Pokud jste si pojištění sjednali na začátku měsíce a za dva týdny se vám stala nehoda, nemá to na výši plnění vliv. To ale neplatí, jestliže si pojištění zajistíte až v době, když už pojistné nebezpečí působí nebo hrozí.Co dělat v případě pojistné událostiPokud se pojistíte a stane se vám nehoda, máte za povinnost ji bez průtahů co nejdříve nahlásit pojišťovně. Čím později tak učiníte, tím spíše hrozí, že pojišťovna událost nepřijme. Což je zbytečné, protože dnes v podstatě stačí zavolat nebo vyplnit online formulář ze svého počítače či mobilního telefonu. Poškozený vůz je nejlepší hned po nehodě vyfotografovat. Pomůže to šetření.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.