Malý model Volkswagenu je od začátku dubna nabízen zákazníkům v Česku formou předprodeje. Je to důsledek "doby hájení" Škody Citigo.
První kusy modelu up! se na našich silnicích objeví počátkem června. O trojčatech up!, Citigo a Mii toho bylo napsáno již mnoho. Leckdo může namítat, že se trojčata vyráběná v továrně Volkswagenu v Bratislavě se odlišují jen designem světel a několika drobnostmi. Nicméně vzhled Volkswagenu je z trojčat nejpovedenější (pozn. redaktora), což je dáno tím že Citigo a Mii vznikly až z konceptu typu up!
Technické specifikace trojice "prcků" se neliší, na výběr je dvoudveřová i čtyřdveřová verze. O pohon se starají zážehové tříválce objemu 1,0 litru o výkonu 60 a 75 koní. Převodovku lze volit vždy pětistupňovou, automatizovanou či manuální.
Rozhodování zákazníků váhajících mezi up! a Citigo (Mii se u nás zatím nenabízí) ovlivní faktor prodejní ceny. Citigo startuje na 179 900 Kč, up! kontruje cenou 192 900 Kč (+ 13 tisíc Kč). Příplatek za dvojici dveří navíc do up! činí 10 tisíc Kč (stejně jako u Citigo). Zájemce o automatizovanou převodovku si připlatí 15 tisíc Kč.
Základní výbava Take up! nabídne ABS, 4 airbagy nebo výškově stavitelný volant. Střední specifikace Move up! přihodí navíc ESP, dálkově ovládané centrální zamykání a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Špičková verze High up! výbavu navyšuje o autorádio přehrávající MP3, klimatizaci, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla, patnáctipalcové elektrony a elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Za 6200 Kč si lze přiobjednat systém nouzového brzdění a za 6900 Kč i přenosný navigační a informační systém.
Na domácím německém trhu se up! již koncem loňského roku dostal na špičku prodejů malých vozů. Stejná situace nastala i po vstupu nejmenší škodovky na našem domácím trhu. Segmentu malých vozů doposud kralovala kolínská trojčata (Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo). Významným hráčem byla i Kia Picanto.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.