Malý model Volkswagenu je od začátku dubna nabízen zákazníkům v Česku formou předprodeje. Je to důsledek "doby hájení" Škody Citigo.
První kusy modelu up! se na našich silnicích objeví počátkem června. O trojčatech up!, Citigo a Mii toho bylo napsáno již mnoho. Leckdo může namítat, že se trojčata vyráběná v továrně Volkswagenu v Bratislavě se odlišují jen designem světel a několika drobnostmi. Nicméně vzhled Volkswagenu je z trojčat nejpovedenější (pozn. redaktora), což je dáno tím že Citigo a Mii vznikly až z konceptu typu up!
Technické specifikace trojice "prcků" se neliší, na výběr je dvoudveřová i čtyřdveřová verze. O pohon se starají zážehové tříválce objemu 1,0 litru o výkonu 60 a 75 koní. Převodovku lze volit vždy pětistupňovou, automatizovanou či manuální.
Rozhodování zákazníků váhajících mezi up! a Citigo (Mii se u nás zatím nenabízí) ovlivní faktor prodejní ceny. Citigo startuje na 179 900 Kč, up! kontruje cenou 192 900 Kč (+ 13 tisíc Kč). Příplatek za dvojici dveří navíc do up! činí 10 tisíc Kč (stejně jako u Citigo). Zájemce o automatizovanou převodovku si připlatí 15 tisíc Kč.
Základní výbava Take up! nabídne ABS, 4 airbagy nebo výškově stavitelný volant. Střední specifikace Move up! přihodí navíc ESP, dálkově ovládané centrální zamykání a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Špičková verze High up! výbavu navyšuje o autorádio přehrávající MP3, klimatizaci, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla, patnáctipalcové elektrony a elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Za 6200 Kč si lze přiobjednat systém nouzového brzdění a za 6900 Kč i přenosný navigační a informační systém.
Na domácím německém trhu se up! již koncem loňského roku dostal na špičku prodejů malých vozů. Stejná situace nastala i po vstupu nejmenší škodovky na našem domácím trhu. Segmentu malých vozů doposud kralovala kolínská trojčata (Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo). Významným hráčem byla i Kia Picanto.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?