Malý model Volkswagenu je od začátku dubna nabízen zákazníkům v Česku formou předprodeje. Je to důsledek "doby hájení" Škody Citigo.
První kusy modelu up! se na našich silnicích objeví počátkem června. O trojčatech up!, Citigo a Mii toho bylo napsáno již mnoho. Leckdo může namítat, že se trojčata vyráběná v továrně Volkswagenu v Bratislavě se odlišují jen designem světel a několika drobnostmi. Nicméně vzhled Volkswagenu je z trojčat nejpovedenější (pozn. redaktora), což je dáno tím že Citigo a Mii vznikly až z konceptu typu up!
Technické specifikace trojice "prcků" se neliší, na výběr je dvoudveřová i čtyřdveřová verze. O pohon se starají zážehové tříválce objemu 1,0 litru o výkonu 60 a 75 koní. Převodovku lze volit vždy pětistupňovou, automatizovanou či manuální.
Rozhodování zákazníků váhajících mezi up! a Citigo (Mii se u nás zatím nenabízí) ovlivní faktor prodejní ceny. Citigo startuje na 179 900 Kč, up! kontruje cenou 192 900 Kč (+ 13 tisíc Kč). Příplatek za dvojici dveří navíc do up! činí 10 tisíc Kč (stejně jako u Citigo). Zájemce o automatizovanou převodovku si připlatí 15 tisíc Kč.
Základní výbava Take up! nabídne ABS, 4 airbagy nebo výškově stavitelný volant. Střední specifikace Move up! přihodí navíc ESP, dálkově ovládané centrální zamykání a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Špičková verze High up! výbavu navyšuje o autorádio přehrávající MP3, klimatizaci, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla, patnáctipalcové elektrony a elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Za 6200 Kč si lze přiobjednat systém nouzového brzdění a za 6900 Kč i přenosný navigační a informační systém.
Na domácím německém trhu se up! již koncem loňského roku dostal na špičku prodejů malých vozů. Stejná situace nastala i po vstupu nejmenší škodovky na našem domácím trhu. Segmentu malých vozů doposud kralovala kolínská trojčata (Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo). Významným hráčem byla i Kia Picanto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.