Výstavní novinky Subaru na 42. tokijském autosalonu 2011

Marek Litzman, 10. listopadu 2011, 19:00 Google+

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámil složení své expozice na 42. tokijském autosalonu 2011. Výstavní exponáty budou akcentovat „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“, tedy základní hodnoty zprostředkované uživatelům vozů značky Subaru, stavějící na celosvětovém ústředním sloganu značky Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Advanced Tourer

Advanced Tourer | foto: Subaru

Sdílejte článek

Slogan „Confidence in Motion“ zhmotňuje vývojová studie SUBARU ADVANCED TOURER CONCEPT, jejímž cílem bylo vytvořit „revoluční sportovní vůz na dlouhé cesty“. Mezi exponáty se objeví i zcela nová SUBARU IMPREZA a model SUBARU BRZ. Druhý jmenovaný vůz je sportovním modelem s pohonem zadních kol, vyvíjený společně s Toyotou a poháněný plochým motorem s protiběžnými písty. Součástí expozice automobilky budou i originální technologie Subaru, stejně tak jako výsledky nejnovějšího vývoje.

 

Hlavní výstavní exponáty

SUBARU ADVANCED TOURER CONCEPT (vývojová studie)

1. Základní koncepce

Vůz stavějící na základní koncepci „revoluční sportovní vůz na dlouhé cesty“ zhmotňuje slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu) výjimečným vyvážením radosti z jízdy a nízkých dopadů na životní prostředí. Model spadající do nižší střední třídy (segment C) byl vyvinut jako sportovní kombi nové generace, poskytující výtečné jízdní schopnosti v kombinaci s užitnými vlastnostmi. Jeho rozpoznávacím znamením je pokrokový design exteriéru, pro běžná kombi netypický, a propracované užitné vlastnosti tohoto typu karoserie, stavějící na mnohaletých zkušenostech Subaru. Osvědčený sportovní pohon s plochým motorem Subaru Boxer je nyní vybaven přímým vstřikováním paliva. Toto vylepšení v kombinaci s koncepcí downsizingu automobilky Subaru a originální technologií HEV (Hybrid Electric Vehicle) umožnilo výraznou modernizaci jedinečného pohonu Symmetrical AWD. Nový koncept se tak vyznačuje ještě sportovnějšími jízdními vlastnostmi a výtečnými ekologickými parametry.

2. Design a karoserie

Ústřední slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu) nachází odraz i ve vnějším designu. Dynamický a současně líbivý vzhled je příslibem zajímavých jízdních zážitků, zatímco kabina vozu se pyšní vysokou mírou praktičnosti očekávané od kombi nižší střední třídy. Plynulá křivka na bočních plochách zdůrazňuje stylový design a evokuje myšlenky na provedení kupé. V souladu s filozofií Subaru zaměřenou na uživatele se všichni cestující mohou těšit na bezpečnou a příjemnou jízdu v pohodlném a kvalitním interiéru. K pocitu prostornosti a vzdušnosti přispívá i celoskleněná střecha. Dotyky luxusu zprostředkují nejrůznější dekory ze dřeva a kovu použité v celém interiéru. Velká obrazovka zabudovaná do volantu zpřístupňuje mapové podklady, televizní vysílání a internetové služby. Uživatel tak má informace vždy po ruce v souladu s dnešním životním stylem.

3. Mechanické součásti

 Pohonná jednotka příští generace
- Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva po downsizingu:

• Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním, uplatňující koncepci downsizingu, je jednou z ústředních technologií, která bude stát za budoucí strategií Subaru na poli pohonných jednotek. Plochý motor nové generace s protiběžnými písty se pyšní nejen svěží akcelerací a hladkým chodem, ale též dobrými ekologickými parametry. V porovnání se současným přeplňovaným agregátem je pro novou jednotku typická podstatně lepší účinnost spalování a zátah v otáčkách využitelných při každodenním ježdění. Za zlepšením stojí systém přímého vstřikování paliva, který zajišťuje přísun nezbytného množství paliva do válců vždy ve správný okamžik, a dále systém přeplňování, který do válců účinně přivádí vysoký objem vzduchu, stejně tak jako technologie downsizingu, díky které se zdvihový objem dosavadních přeplňovaných agregátů (2 500 cm3 a 2 000 cm3) snížil na 1 600 cm3.
- Bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) uzpůsobená pro vyšší točivý moment:
• Pro novou epochu navrhli konstruktéři Subaru bezestupňovou převodovku Lineartronic. Jedná se o celosvětově první podélně uloženou řetězovou převodovku CVT zabudovanou v sériově vyráběném osobním voze s pohonem AWD. Pro účely vývojové studie prodělala převodovka Lineartronic úpravy s ohledem na vyšší točivý moment přeplňovaného motoru.

- Hybridní soustava pohonu:
Při vývoji originální hybridní soustavy Subaru dbali konstruktéři na harmonické spojení s technologií Symmetrical AWD, která je další specialitou značky Subaru, čímž by atraktivita tohoto systému pohonu mohla v očích zákazníků dále stoupnout. Ve snaze o jednoduchou konstrukci a co nejnižší hmotnost byl použit jeden elektromotor.
Soustava nabízí režim elektromobilu (EV – Electric Vehicle), který zajišťuje pohon typu AWD se samotným elektromotorem, a to při rozjezdu a za jízdy nízkou rychlostí. Při zpomalování se zpětně získává kinetická energie se zapojením elektromotoru v roli generátoru.

 Technologie EyeSight
Pokrokový systém Subaru EyeSight (verze 2) na podporu řízení, úspěšně používaný od premiéry v květnu 2010, doznal dalšího vylepšení. Výrazně se zvětšil záběr dvojice kamer, a to do šířky i hloubky pole.


Délka x šířka x výška: 4 580 x 1 840 x 1 430 mm
Typ motoru: Přeplňovaný plochý motor 1,6 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
Typ převodovky: Lineartronic, uzpůsobená pro vyšší točivý moment
Systém pohonu: Symmetrical AWD s hybridním systémem
Typ akumulátorů: Lithium-iontové

 

 SUBARU IMPREZA SPORT (5dv.) / IMPREZA G4 (4dv.)

Základní koncepce
Technici Subaru revidovali a upravili veškeré aspekty základní konstrukce, začlenili nejnovější plochý motor Boxer s protiběžnými písty i nově vyvinutou bezestupňovou převodovku Lineartronic. Provedené úpravy se odrazily ve snížení celkové hmotnosti, zlepšení aerodynamiky i valivých odporů a dalších parametrů. Výrazné zlepšení se dotklo ekologických parametrů, zejména spotřeby paliva. Zvláštní pozornost pak konstruktéři věnovali dalšímu zatraktivnění zážitků za volantem, tedy aspektu, který by měl hrát významnou roli u každého vozu. Nová IMPREZA kromě toho nabízí prostornou a pohodlnou kabinu evokující pocity vysoké kvality, aniž by bylo nutné zbytečně zvětšovat vnější rozměry karoserie.


Karosářská provedení: 5dv. / 4dv.
Délka x šířka x výška (5dv): 4 415 x 1 740 x 1 465 mm
Motorizace: Plochý motor 1,6 / 2,0 l s protiběžnými písty třetí generace
Typ převodovky: Lineartronic (bezestupňová převodovka)

 SUBARU BRZ - ! Světová premiéra !

1. Základní koncepce
BRZ staví na produktové koncepci „čistá radost z jízdního chování“ s využitím plochého motoru s protiběžnými písty, proslulého nízkou hmotností, kompaktními rozměry a nízko položeným těžištěm. V kombinaci s platformou Subaru s pohonem zadních kol pak SUBARU BRZ definuje nová měřítka v posouvání těžiště směrem dolů: pyšní se totiž jednou z nejlepších hodnot na světě. Jedná se o sportovní vůz, který charakterizují výtečné jízdní schopnosti a čistá radost z jízdního chování pro každého za volantem.

2. Mechanické součásti
  SUBARU BRZ používá nový čtyřválcový agregát 2,0 l s protiběžnými písty, postavený na motoru boxer třetí generace, navržený speciálně tak, aby nabídl parametry očekávané od sportovního vozu. Jde například o čtvercovou konfiguraci vrtání a zdvihu (86 x 86 mm) v kombinaci s technologií přímého vstřikování paliva D-4S od Toyoty, která umožňuje dosahovat vyššího výkonu při nižších dopadech na životní prostředí – což je ideální kombinace pro sportovní vůz nové éry.


Délka x šířka x výška: 4 240 x 1 775 x 1 300 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Typ motoru: Plochý motor 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
Typ převodovky: 6MT/E-6AT
Systém pohonu: Pohon zadních kol
Systém zavěšení kol: vpředu: vzpěry
vzadu: dvojité lichoběžníky

 

Seznam exponátů
SUBARU ADVANCED TOURER CONCEPT (světová premiéra; vývojová studie)
SUBARU IMPREZA SPORT / IMPREZA G4 (japonská premiéra; výstavní model)
SUBARU BRZ (světová premiéra; výstavní model)
SUBARU LEGACY B4 2.5 GT EyeSight S Package – prémiové kožené čalounění (výstavní model)
SUBARU EXIGA 2.5i spec. B EyeSight (výstavní model)
SUBARU FORESTER 2.0 XS typeS (výstavní model)
SUBARU LEGACY OUTBACK 2.5i EyeSight EX Edition (produkční model)
Výrobní řada motorů Boxer nové generace (ukázka technologií)

Vytisknout

Diskuze: Výstavní novinky Subaru na 42. tokijském autosalonu 2011

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

308

Nástupca Peugeotu 308 príde s označením 301

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud