Škoda dnes vyrobila desaťmiliónte vozidlo v hlavnom závode v Mladej Boleslavi. Jubilejným vozidlom je biela Fabia Monte Carlo. Pod článkom nájdete prehľad vyrábaných modelov v Mladej Boleslavi od roku 1905.
Automobil zišiel z pásu v hlavnom závode českej automobilky v Mladej Boleslavi a stane sa ťahákom v novozrekonštruovanom múzeu ŠKODA Auto. Súčasne automobilka potvrdila svoje rastové plány pre budúce roky.
„Desať miliónov vyrobených vozidiel značky Škoda len v Mladej Boleslavi je dôkazom sily českého automobilového priemyslu a inžinierskeho umu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Sme hrdí na viac než storočnú tradíciu výroby automobilov v srdci Európy. Je dôkazom sily našej značky. Od roku 1905, kedy priekopníci automobilizmu Václav Laurin a Václav Klement začali s výrobou áut, majú autá „made in Czech Republic“ a „by ŠKODA“ u zákazníkov na celom svete skvelé meno. Prekročenie hranice 10 miliónov vyrobených vozidiel je pre nás podnet k tomu, aby sme svoj rastový kurz v najbližších rokoch posilnili. Zvýšime výrobu a odbyt a do roku 2018 svoj predaj minimálne zdvojnásobíme na 1,5 milióna vozidiel ročne,“ povedal Vahland.
Výrobné jubileum znamená ďalší míľnik v úspešnom vývoji automobilky. Len v uplynulých 20 rokoch ŠKODA zvýšila svoj celosvetový predaj na štvornásobok. Modelová paleta sa od roku 1991 rozrástla z jedného modelu na súčasných sedem modelových radov. Automobilka, ktorá sa pred rokmi ešte sústredila na slovenský a európsky trh, je dnes úspešná na viac ako 100 trhoch po celom svete.
V rámci Rastovej stratégie značka v najbližších rokoch urobí najväčšiu modelovú ofenzívu vo svojej histórii. V najbližších dvoch až troch rokoch predstavíme každých šesť mesiacov nové auto. Na medzinárodnom autosalóne (IAA) vo Frankfurte predstavila česká automobilka v podobe vozidla „Mission L“ konkrétnu prognózu kompaktnej limuzíny. Krátko potom predstavila ŠKODA zástupcom médií v Mladej Boleslavi nový malý automobil Citigo. „Nová kompaktná limuzína a ďalšie nové modely sú garantom toho, že v našom kurze budeme aj v nasledujúcich rokoch úspešne pokračovať,“ doplnil predseda predstavenstva.
„Na celom svete ideme na plný plyn. Najväčší potenciál vidíme v rastových krajinách, teda v Číne, Indii a v Rusku. Ale aj na našich etablovaných európskych trhoch budeme ďalej budovať našu pozíciu,“ hovorí predseda predstavenstva ŠKODA. Za týmto účelom automobilka na celom svete intenzívne buduje výrobné kapacity. Na domácom českom trhu sa rozširujú kapacity v závodoch v Mladej Boleslavi aj v Kvasinách. V Kosmonosoch koncom roka 2011 otvorí zamestnancom značky svoje brány nové školiace centrum. Okrem Českej republiky vznikajú nové výrobné kapacity aj v Číne a v Rusku. V Číne bude ŠKODA v spolupráci so spoločnosťou Volkswagen v Šanghaji od konca roku 2012 vyrábať novú kompaktnú limuzínu a od roku 2013 kompaktné SUV Yeti. V Indii už výrobu kompaktnej limuzíny pod názvom ŠKODA Rapid automobilka začala. V Rusku bude od konca roka 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižnom Novgorode schádzať model Yeti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.