Zimní obutí bude od 1. listopadu povinné na všech silnicích, kde lze očekávat pokrytí sněhem, ledem či námrazou. Nutnost přezutí motorového miláčka se tak rovná samozřejmosti. I když se prodejci pneumatik na letošní nápor snažili předzásobit, sami očekávají, že sklady budou rychle prázdné a ceny dostupného obutí skokově porostou.
Slunečné počasí zatím k výběru zimního obutí příliš nevybízí, řešit jeho nákup na poslední chvíli se ale letos rozhodně nevyplatí. Prodejci varují řidiče před nedostatkem zimních pneumatik a doporučují jejich nákup neodkládat. „Prvním faktorem je rozhodně novela zákona, která vstoupí v platnost 1. listopadu,“ potvrzuje Václav Částka, majitel společnosti Dobrepneu.cz. „Druhým podstatným důvodem, proč nákup pneumatik neodkládat, je také jejich pravděpodobné zdražení, ke kterému dojde kvůli dlouhodobému nárůstu cen energie a surovin,“ dodává Václav Částka.
Díky současným podmínkám se tak ceny pneumatik během následujících dvou měsíců mohou vyšplhat až na 1,5násobek. Jednoduché ale nebude ani objednání do servisu. Lidé často nechávají přezutí doslova na poslední chvíli. Díky tomu se v servisech objeví dlouhé pořadníky. A ani výběr zimních pneumatik nebude tak jednoduchý. „Řidiči na poslední chvíli koupí pod tlakem jakékoli zimní obutí bez ohledu na jeho kvalitu. Obrovský rozdíl v chování kvalitní a horší pneumatiky však docení až v případě rizikové situace,“ varuje Václav Částka. Proto společnost Dobré pneu nabízí unikátní službu dodání pneumatik přímo do servisu. Stačí se objednat do svého servisu, přes internet vybrat vhodné obutí a ve správný termín budou zimní pneumatiky čekat přímo na zvoleném místě.
„Silniční“ novela: Provoz vozidel v zimě: V období od 1. listopadu do 31. března, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo k jízdě pouze za podmínky zimních pneumatik. Zákon 133/2011 Sbírky
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?