Automobilka Honda na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu představí svůj nový model Civic. Tento model, který byl vyvinut speciálně pro evropský trh, bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback a bude konkurovat ostatním vozům v C-segmentu. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012.
Před samotným představením společnost Honda vydává sérii krátkých filmů dokumentujících vývoj nového automobilu. Třetí z nich se zaměřuje na odhlučnění a cestovní komfort automobilu.
Jednou z oblastí, na kterou se zaměřili vývojáři nového modelu Civic, bylo zlepšení vlastností interiéru. Technici společnosti Honda pečlivě ladili každý detail na vzhledu, konstrukci a aerodynamice vozidla. Výsledkem je vůz, který se pohodlně řídí na všech typech silnic a s různou kvalitou povrchu.
Naši konstruktéři strávili spoustu času testováním vozidla v Evropě, aby upravili vůz na silnice s rozmanitou kvalitou povrchu. Aby bylo možné optimálně rozmístit izolaci kabiny, vývojový tým použil bezdozvukovou komoru výzkumného a vývojového střediska v anglickém Swindonu. Jedním z výsledků tohoto výzkumu byla úprava čalounění a konstrukce stropu v kabině a způsob jak tyto komponenty fungují ve spojení s karoserií vozidla.
Aerodynamika nového Civicu také hraje jednu z klíčových rolí pro dosažení nejvyšší úrovně cestovního komfortu. Někteří z členů týmu konstruktérů v minulosti pracovali ve formuli 1 a využili své zkušenosti pro vytvoření vozidla, které bude kombinovat nízký koeficient odporu vzduchu a skvělou stabilitu ve vysokých rychlostech. Hodiny pečlivé práce strávené testováním v aerodynamickém tunelu přinesly vyšší výkon, nižší spotřebu a výjimečně tichý interiér.
“Při snižování hlučnosti a zlepšování akustického komfortu nového modelu Civic jsme se nespokojili pouze s jednou technikou,“ říká Kazuo Sunaoshi, Vedoucí vývoje – karoserie. “ Dosažený výsledek je kombinací velkého počtu drobných detailů. Mým velkým cílem bylo vyrovnat se úrovní hluku a vibrací našim evropským konkurentům. A mohu s hrdostí říci, že se nám podařilo stanovených cílů dosáhnout.”
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?