Automobilka Honda na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu představí svůj nový model Civic. Tento model, který byl vyvinut speciálně pro evropský trh, bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback a bude konkurovat ostatním vozům v C-segmentu. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012.
Před samotným představením společnost Honda vydává sérii krátkých filmů dokumentujících vývoj nového automobilu. Třetí z nich se zaměřuje na odhlučnění a cestovní komfort automobilu.
Jednou z oblastí, na kterou se zaměřili vývojáři nového modelu Civic, bylo zlepšení vlastností interiéru. Technici společnosti Honda pečlivě ladili každý detail na vzhledu, konstrukci a aerodynamice vozidla. Výsledkem je vůz, který se pohodlně řídí na všech typech silnic a s různou kvalitou povrchu.
Naši konstruktéři strávili spoustu času testováním vozidla v Evropě, aby upravili vůz na silnice s rozmanitou kvalitou povrchu. Aby bylo možné optimálně rozmístit izolaci kabiny, vývojový tým použil bezdozvukovou komoru výzkumného a vývojového střediska v anglickém Swindonu. Jedním z výsledků tohoto výzkumu byla úprava čalounění a konstrukce stropu v kabině a způsob jak tyto komponenty fungují ve spojení s karoserií vozidla.
Aerodynamika nového Civicu také hraje jednu z klíčových rolí pro dosažení nejvyšší úrovně cestovního komfortu. Někteří z členů týmu konstruktérů v minulosti pracovali ve formuli 1 a využili své zkušenosti pro vytvoření vozidla, které bude kombinovat nízký koeficient odporu vzduchu a skvělou stabilitu ve vysokých rychlostech. Hodiny pečlivé práce strávené testováním v aerodynamickém tunelu přinesly vyšší výkon, nižší spotřebu a výjimečně tichý interiér.
“Při snižování hlučnosti a zlepšování akustického komfortu nového modelu Civic jsme se nespokojili pouze s jednou technikou,“ říká Kazuo Sunaoshi, Vedoucí vývoje – karoserie. “ Dosažený výsledek je kombinací velkého počtu drobných detailů. Mým velkým cílem bylo vyrovnat se úrovní hluku a vibrací našim evropským konkurentům. A mohu s hrdostí říci, že se nám podařilo stanovených cílů dosáhnout.”
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?