Automobilka Honda na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu představí svůj nový model Civic. Tento model, který byl vyvinut speciálně pro evropský trh, bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback a bude konkurovat ostatním vozům v C-segmentu. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012.
Před samotným představením společnost Honda vydává sérii krátkých filmů dokumentujících vývoj nového automobilu. Třetí z nich se zaměřuje na odhlučnění a cestovní komfort automobilu.
Jednou z oblastí, na kterou se zaměřili vývojáři nového modelu Civic, bylo zlepšení vlastností interiéru. Technici společnosti Honda pečlivě ladili každý detail na vzhledu, konstrukci a aerodynamice vozidla. Výsledkem je vůz, který se pohodlně řídí na všech typech silnic a s různou kvalitou povrchu.
Naši konstruktéři strávili spoustu času testováním vozidla v Evropě, aby upravili vůz na silnice s rozmanitou kvalitou povrchu. Aby bylo možné optimálně rozmístit izolaci kabiny, vývojový tým použil bezdozvukovou komoru výzkumného a vývojového střediska v anglickém Swindonu. Jedním z výsledků tohoto výzkumu byla úprava čalounění a konstrukce stropu v kabině a způsob jak tyto komponenty fungují ve spojení s karoserií vozidla.
Aerodynamika nového Civicu také hraje jednu z klíčových rolí pro dosažení nejvyšší úrovně cestovního komfortu. Někteří z členů týmu konstruktérů v minulosti pracovali ve formuli 1 a využili své zkušenosti pro vytvoření vozidla, které bude kombinovat nízký koeficient odporu vzduchu a skvělou stabilitu ve vysokých rychlostech. Hodiny pečlivé práce strávené testováním v aerodynamickém tunelu přinesly vyšší výkon, nižší spotřebu a výjimečně tichý interiér.
“Při snižování hlučnosti a zlepšování akustického komfortu nového modelu Civic jsme se nespokojili pouze s jednou technikou,“ říká Kazuo Sunaoshi, Vedoucí vývoje – karoserie. “ Dosažený výsledek je kombinací velkého počtu drobných detailů. Mým velkým cílem bylo vyrovnat se úrovní hluku a vibrací našim evropským konkurentům. A mohu s hrdostí říci, že se nám podařilo stanovených cílů dosáhnout.”
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.