Automobilka Honda na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu představí svůj nový model Civic. Tento model, který byl vyvinut speciálně pro evropský trh, bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback a bude konkurovat ostatním vozům v C-segmentu. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012.
Před samotným představením společnost Honda vydává sérii krátkých filmů dokumentujících vývoj nového automobilu. Třetí z nich se zaměřuje na odhlučnění a cestovní komfort automobilu.
Jednou z oblastí, na kterou se zaměřili vývojáři nového modelu Civic, bylo zlepšení vlastností interiéru. Technici společnosti Honda pečlivě ladili každý detail na vzhledu, konstrukci a aerodynamice vozidla. Výsledkem je vůz, který se pohodlně řídí na všech typech silnic a s různou kvalitou povrchu.
Naši konstruktéři strávili spoustu času testováním vozidla v Evropě, aby upravili vůz na silnice s rozmanitou kvalitou povrchu. Aby bylo možné optimálně rozmístit izolaci kabiny, vývojový tým použil bezdozvukovou komoru výzkumného a vývojového střediska v anglickém Swindonu. Jedním z výsledků tohoto výzkumu byla úprava čalounění a konstrukce stropu v kabině a způsob jak tyto komponenty fungují ve spojení s karoserií vozidla.
Aerodynamika nového Civicu také hraje jednu z klíčových rolí pro dosažení nejvyšší úrovně cestovního komfortu. Někteří z členů týmu konstruktérů v minulosti pracovali ve formuli 1 a využili své zkušenosti pro vytvoření vozidla, které bude kombinovat nízký koeficient odporu vzduchu a skvělou stabilitu ve vysokých rychlostech. Hodiny pečlivé práce strávené testováním v aerodynamickém tunelu přinesly vyšší výkon, nižší spotřebu a výjimečně tichý interiér.
“Při snižování hlučnosti a zlepšování akustického komfortu nového modelu Civic jsme se nespokojili pouze s jednou technikou,“ říká Kazuo Sunaoshi, Vedoucí vývoje – karoserie. “ Dosažený výsledek je kombinací velkého počtu drobných detailů. Mým velkým cílem bylo vyrovnat se úrovní hluku a vibrací našim evropským konkurentům. A mohu s hrdostí říci, že se nám podařilo stanovených cílů dosáhnout.”
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?