Motoráreň Škoda v Mladej Boleslavi vyrobila štvormilióntu prevodovku MQ 200. Tento agregát je určený pre motory s krútiacim momentom do 200 Nm a montuje sa do vozidiel značky Škoda, Audi, Seat a VW.
V súčasnosti Škoda Auto vyrába denne približne 2 600 prevodoviek typu MQ 200. V českom závode sa navyše bude vyrábať i nová prevodovka MQ 100 pre koncernový model New Small Family.
Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre oblasť výroby a logistiky, zdôraznil výkonnosť výroby prevodoviek v českom závode: „Štyri milióny prevodoviek MQ 200 je skvelý výsledok. Ďakujem všetkým, ktorí sa na dosiahnutí tohto jubilea podieľali.“
Podľa Oeljeklausa, výročie zároveň potvrdzuje, že rozhodnutie o ďalších investíciách do výroby agregátov v mladoboleslavskom závode spoločnosti Škoda bolo správne. V roku 2009 získal závod koncernovú zákazku na výrobu nových prevodoviek s označením MQ 100. Táto prevodovka sa bude montovať do nového koncernového modelu New Small Family. V súčasnej dobe sa vyrábajú prvé kusy pre predsériové modely. Celkovo bolo do nových zariadení pre výrobu prevodovky MQ 100 investovaných viac ako 1,5 miliardy českých korún. Zároveň sa vytvorí 270 nových pracovných miest. Škoda bude denne vyrábať približne 1 000 prevodoviek typu MQ 100.
Výroba agregátov v Mladej Boleslavi prebieha v celom komplexe výroby, čo zahŕňa celý výrobný proces od zlievarne, kováčne až po finálnu montáž. V roku 2010 dosiahol závod na výrobu agregátov v hlavnom sídle spoločnosti Škoda Auto nový výrobný rekord. S 518 221 motormi a 534 033 prevodovkami bola po prvýkrát prekročená hranica jedného miliónu vyrobených kusov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.