Motoráreň Škoda v Mladej Boleslavi vyrobila štvormilióntu prevodovku MQ 200. Tento agregát je určený pre motory s krútiacim momentom do 200 Nm a montuje sa do vozidiel značky Škoda, Audi, Seat a VW.
V súčasnosti Škoda Auto vyrába denne približne 2 600 prevodoviek typu MQ 200. V českom závode sa navyše bude vyrábať i nová prevodovka MQ 100 pre koncernový model New Small Family.
Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre oblasť výroby a logistiky, zdôraznil výkonnosť výroby prevodoviek v českom závode: „Štyri milióny prevodoviek MQ 200 je skvelý výsledok. Ďakujem všetkým, ktorí sa na dosiahnutí tohto jubilea podieľali.“
Podľa Oeljeklausa, výročie zároveň potvrdzuje, že rozhodnutie o ďalších investíciách do výroby agregátov v mladoboleslavskom závode spoločnosti Škoda bolo správne. V roku 2009 získal závod koncernovú zákazku na výrobu nových prevodoviek s označením MQ 100. Táto prevodovka sa bude montovať do nového koncernového modelu New Small Family. V súčasnej dobe sa vyrábajú prvé kusy pre predsériové modely. Celkovo bolo do nových zariadení pre výrobu prevodovky MQ 100 investovaných viac ako 1,5 miliardy českých korún. Zároveň sa vytvorí 270 nových pracovných miest. Škoda bude denne vyrábať približne 1 000 prevodoviek typu MQ 100.
Výroba agregátov v Mladej Boleslavi prebieha v celom komplexe výroby, čo zahŕňa celý výrobný proces od zlievarne, kováčne až po finálnu montáž. V roku 2010 dosiahol závod na výrobu agregátov v hlavnom sídle spoločnosti Škoda Auto nový výrobný rekord. S 518 221 motormi a 534 033 prevodovkami bola po prvýkrát prekročená hranica jedného miliónu vyrobených kusov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.