Funkcia Spotlight, ktorá samočinne štyrikrát varovne zabliká na chodca v dosahu svetiel a upozorní vodiča i jeho na nebezpečenstvo kolízie, bude súčasťou aktívneho asistenta nočného videnia PLUS.
Od leta 2011 ho začnú počiatočne inštalovať do niektorého z luxusných modelov Mercedesov. Aktívny asistent nočného videnia PLUS je už od roku 2009 spôsobilý rozpoznávať chodcov na vozovke v tme, vyznačiť ich na obrazovke združeného palubného prístroja a vystríhať pred nimi vodiča.
Pri novej funkcii asistenta nočného videnia PLUS sa uplatňujú v súčinnosti s viacerými riadiacimi jednotkami a komplexným softvérom infračervené svetlomety, kamera s nočným videním, viacúčelová kamera, reflektor s bodovým osvetlením, displej prístrojovej dosky a prepínače svetlometov. Funkcia bodového svetla Spotlight pritom funguje tak, aby neoslňovala vpredu a oproti idúce vozidlá nachádzajúce sa v pásme chodca.
„Mercedes-Benz vybavený funkciou Spotlight chráni nielen vlastných pasažierov, ale takisto významne prispieva k zvýšeniu bezpečnosti ostatných partnerov v cestnej premávke,“ vysvetľuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Thomas Weber. Nová funkcia Spotlight aktívneho asistenta nočného videnia PLUS bola podľa neho nastavená so zohľadnením skutočného priebehu nehôd. Cieľom vývoja bolo zabrániť nočným stretom s chodcami, ktoré majú mimoriadne závažné následky.
Podľa štúdie nemeckého Spolkového ústavu pre výstavbu a obnovu ciest (BASt) prichádza v noci na cestách prvej triedy o život päťkrát viac chodcov než počas dňa. Na noc pritom pripadá iba 20 percent celkového objemu dopravy ale až 40 percent smrteľných nehôd.
Spotlight už pri testovacej rýchlosti 70 km/h skrátil vzdialenosť a čas potrebné na indikáciu chodca priemerne o 25 metrov, respektíve o 1,3 sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.