Modely GreenLine druhej generácie sú rekordérmi v úspore paliva. Potvrdili to aj novinári na testovacích jazdách s kompletnou modelovou paletou GreenLine, ktoré sa konali od 18. do 22. októbra v Českej republike. Novinárom sa podarilo dosiahnuť lepšie výsledky ako sú oficiálne hodnoty uvádzané výrobcom.
Predpísanú skúšobnú trať tak absolvovali s mimoriadne nízkou priemernou spotrebou. Už niekoľko týždňov je technológia GreenLine ponúkaná pre všetky modelové rady značky Škoda – od modelu Fabia až po Superb. K dispozícii je celkom sedem rôznych modelov GreenLine s minimálne jedným vozidlom z každého modelového radu.
Pri všetkých testovaných vozidlách sa ukázalo, že modely GreenLine so zníženou spotrebou môžu pri úspornom štýle jazdy dosiahnuť nové rekordné hodnoty spotreby a emisií CO2. Spotreba modelu Fabia GreenLine tvorila dokonca menej ako 3 l/100 km, najlepší vodič jazdil so spotrebou len 2,7 l/100 km, emisie CO2 pritom dosiahli hodnotu 71 g/km. Európske normované hodnoty pre model Fabia GreenLine tvoria 3,4 l/100, resp. 89 g/km.
Taktiež všetky ostatné modely vo verzii GreenLine sa prejavili ako mimoriadne šetrné. S modelom Octavia dosiahol najlepší z účastníkov testovacích jázd spotrebu 3,2 l/100 km a emisie 84 g CO2/km. Vlajková loď spoločnosti, model Superb, dosiahla spotrebu pod 4 l/100 km. Najlepšia hodnota potom tvorila 3,3 l/100 km, čo predstavuje emisie CO2 vo výške 87 g/km.
Modely Roomster a Yeti mali na testovacej trase spotrebu 3,9 l/100 km (103 g CO2/km), resp. 3,7 l/100 km (98 g CO2/km).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.