Modely GreenLine druhej generácie sú rekordérmi v úspore paliva. Potvrdili to aj novinári na testovacích jazdách s kompletnou modelovou paletou GreenLine, ktoré sa konali od 18. do 22. októbra v Českej republike. Novinárom sa podarilo dosiahnuť lepšie výsledky ako sú oficiálne hodnoty uvádzané výrobcom.
Predpísanú skúšobnú trať tak absolvovali s mimoriadne nízkou priemernou spotrebou. Už niekoľko týždňov je technológia GreenLine ponúkaná pre všetky modelové rady značky Škoda – od modelu Fabia až po Superb. K dispozícii je celkom sedem rôznych modelov GreenLine s minimálne jedným vozidlom z každého modelového radu.
Pri všetkých testovaných vozidlách sa ukázalo, že modely GreenLine so zníženou spotrebou môžu pri úspornom štýle jazdy dosiahnuť nové rekordné hodnoty spotreby a emisií CO2. Spotreba modelu Fabia GreenLine tvorila dokonca menej ako 3 l/100 km, najlepší vodič jazdil so spotrebou len 2,7 l/100 km, emisie CO2 pritom dosiahli hodnotu 71 g/km. Európske normované hodnoty pre model Fabia GreenLine tvoria 3,4 l/100, resp. 89 g/km.
Taktiež všetky ostatné modely vo verzii GreenLine sa prejavili ako mimoriadne šetrné. S modelom Octavia dosiahol najlepší z účastníkov testovacích jázd spotrebu 3,2 l/100 km a emisie 84 g CO2/km. Vlajková loď spoločnosti, model Superb, dosiahla spotrebu pod 4 l/100 km. Najlepšia hodnota potom tvorila 3,3 l/100 km, čo predstavuje emisie CO2 vo výške 87 g/km.
Modely Roomster a Yeti mali na testovacej trase spotrebu 3,9 l/100 km (103 g CO2/km), resp. 3,7 l/100 km (98 g CO2/km).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.