7. septembra 2010 sa v areáli testovacieho polygónu Škoda Auto v Úhelnici konal ojedinelý nárazový test. Prvýkrát pred zrakmi odbornej verejnosti bol v ČR prezentovaný čelný náraz dvoch vozidiel značky Škoda. Idúce vozidlo Škoda Yeti v rýchlosti 90 km/h čelne narazilo do stojacieho vozidla Škoda Superb Combi.
Posádku oboch vozidiel tvorili štyri testovacie figuríny, riadne pripútané a zaistené bezpečnostnými prvkami. Po spracovaní všetkých dát a po rekonštrukcii z miesta nárazu, dospeli experti z tímu Výskumu dopravnej bezpečnosti Škoda Auto k jasnému záveru: posádka oboch vozidiel, by v prípade reálneho stretu v rýchlosti 90 km/h, pri správnom použití všetkých bezpečnostných prvkov, vyviazla bez akýchkoľvek zranení. Pracovníci tímu Výskumu dopravnej bezpečnosti tak úspešne demonštrovali vysoký bezpečnostný štandard vozidiel Škoda.
Nárazový test bol inšpirovaný skutočnou dopravnou nehodou, ktorú analyzoval tím Výskumu dopravnej bezpečnosti Škoda Auto. Z fotografií je zrejmé, že celá energia nárazu pri rýchlosti 90 km/h bola absorbovaná prednou časťou vozidla. Priestor pre posádku vozidla zostal bez akýchkoľvek deformácií. Pri preskúmaní záberov z vysokorýchlostných kamier je viditeľná rýchla reakcia elektronických systémov vozidla, starajúcich sa o aktiváciu bezpečnostných prvkov. Ešte skôr, ako sa dali do pohybu figuríny vo vozidle, došlo k aktivácii bezpečnostných pásov, kolenného aj čelných airbagov. Už v 45 tisícine sekundy po prvom dotyku nárazníkov, boli všetky airbagy pripravené pohltiť energiu ľudského tela. Na všetkých záberoch je dobre viditeľná postupne riadená deformácia oboch predných častí vozidla.
Napriek tomu, že išlo o iný typ nárazu a vyššiu rýchlosť, bola pri porovnaní zaťaženia posádky vozidla pri náraze použitá metodika hodnotenia nezávislého združenia Euro-NCAP. Na jednotlivých snímkach je vidieť, koľko bodov by bolo pripísaných na účet hodnotenia vozidiel. Za dospelých pasažierov sediacich v modeli Superb Combi by bolo dosiahnutých 98,25 % z maxima možných bodov. Pre detských pasažierov vo vozidle je to dokonca plný počet – 100 %. Hodnoty z vozidla Škoda Yeti, dosahujú v prípade dospelých pasažierov výsledok 99,94 % a 93,19 % u detí.
Výborné výsledky preukázala aj podrobnejšia analýza vybraných meraní, ako je napr.: zaťaženie hlavy alebo stlačenie hrudníka cestujúcich vo vozidle. Európsky predpis ECE R94, podľa ktorého sú homologované všetky vozidlá určené pre prevádzku na európskych cestách, predpisuje ako maximálnu hodnotu zaťaženia hlavy cestujúceho vo vozidle hodnotu 80 G. Toto zrýchlenie, je pri krátkodobom pôsobení ľudský mozog schopný ustáť bez vážnych poškodení. Hodnota nameraná na hlave figuríny vodiča vo vozidle Škoda Yeti dosahuje iba 44 % z predpisom povolenej hodnoty, teda ani nie polovičnú v porovnaní s úrovňou, ktorú určuje zákonný predpis.
V prípade stlačenia hrudníka dospelého cestujúceho platia podobné závery a nameraná hodnota sa pohybuje iba na 35,7 % povolenej hodnoty. Hodnoty povolené pre zaťaženie stehenných kostí boli len na úrovni 20 % dovoleného maxima.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!