Škoda Auto začala v júni sériovú výrobu dvoch nových variantov obľúbenej Škody Fabia. K prvým zákazníkom na Slovensku sa tak v druhej polovici roku 2010 dostanú športová Fabia RS, Fabia Combi RS a ekologická Fabia Combi GreenLine druhej generácie.
Dravé modely Fabia RS a Fabia Combi RS predstavila Škoda Auto na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Obe sériové verzie RS sú prvýkrát poháňané štvorvalcovým benzínovým motorom s dvojitým preplňovaním s objemom 1,4 l (132 kW/180 k). So spotrebou 6,2 l/100 km ponúka Fabia RS vysoký výkon a mimoriadnu hospodárnosť prevádzky. Novinkou je model Fabia v športovom prevedení aj ako praktické Combi.
Dva roky od uvedenia vozidla Fabia GreenLine prichádza najväčšia česká automobilka s druhou generáciou svojich ekologických vozidiel. Model Škoda Fabia Combi GreenLine II prináša predovšetkým technické zmeny. Medzi najvýznamnejšie novinky patrí nový motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania common rail 1,2 TDI CR DPF/55 kW, systém Start-Stop, rekuperácia brzdovej energie alebo odporučenie zaradenia rýchlostného stupňa na displeji Maxi DOT. Agregát ponúka spotrebu 3,4 l/100 km a emisie CO2 len 89 g/km pre model Fabia Combi GreenLine II.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.