Škoda Auto začala v júni sériovú výrobu dvoch nových variantov obľúbenej Škody Fabia. K prvým zákazníkom na Slovensku sa tak v druhej polovici roku 2010 dostanú športová Fabia RS, Fabia Combi RS a ekologická Fabia Combi GreenLine druhej generácie.
Dravé modely Fabia RS a Fabia Combi RS predstavila Škoda Auto na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Obe sériové verzie RS sú prvýkrát poháňané štvorvalcovým benzínovým motorom s dvojitým preplňovaním s objemom 1,4 l (132 kW/180 k). So spotrebou 6,2 l/100 km ponúka Fabia RS vysoký výkon a mimoriadnu hospodárnosť prevádzky. Novinkou je model Fabia v športovom prevedení aj ako praktické Combi.
Dva roky od uvedenia vozidla Fabia GreenLine prichádza najväčšia česká automobilka s druhou generáciou svojich ekologických vozidiel. Model Škoda Fabia Combi GreenLine II prináša predovšetkým technické zmeny. Medzi najvýznamnejšie novinky patrí nový motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania common rail 1,2 TDI CR DPF/55 kW, systém Start-Stop, rekuperácia brzdovej energie alebo odporučenie zaradenia rýchlostného stupňa na displeji Maxi DOT. Agregát ponúka spotrebu 3,4 l/100 km a emisie CO2 len 89 g/km pre model Fabia Combi GreenLine II.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.