Škoda Auto začala v júni sériovú výrobu dvoch nových variantov obľúbenej Škody Fabia. K prvým zákazníkom na Slovensku sa tak v druhej polovici roku 2010 dostanú športová Fabia RS, Fabia Combi RS a ekologická Fabia Combi GreenLine druhej generácie.
Dravé modely Fabia RS a Fabia Combi RS predstavila Škoda Auto na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Obe sériové verzie RS sú prvýkrát poháňané štvorvalcovým benzínovým motorom s dvojitým preplňovaním s objemom 1,4 l (132 kW/180 k). So spotrebou 6,2 l/100 km ponúka Fabia RS vysoký výkon a mimoriadnu hospodárnosť prevádzky. Novinkou je model Fabia v športovom prevedení aj ako praktické Combi.
Dva roky od uvedenia vozidla Fabia GreenLine prichádza najväčšia česká automobilka s druhou generáciou svojich ekologických vozidiel. Model Škoda Fabia Combi GreenLine II prináša predovšetkým technické zmeny. Medzi najvýznamnejšie novinky patrí nový motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania common rail 1,2 TDI CR DPF/55 kW, systém Start-Stop, rekuperácia brzdovej energie alebo odporučenie zaradenia rýchlostného stupňa na displeji Maxi DOT. Agregát ponúka spotrebu 3,4 l/100 km a emisie CO2 len 89 g/km pre model Fabia Combi GreenLine II.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?