Jen několik měsíců po začátku produkce v závodě na výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi sjel z linky stotisící motor 1.2 TSI. Na základě vysoké poptávky po tomto agregátu, který je nabízen v modelech Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a dalších modelech koncernových značek, vzrostla jeho produkce na 1.250 kusů denně.
Výroba tohoto motoru poběží i v době nadcházející celozávodní dovolené. V hlavním závodě značky Škoda přitom neprobíhá pouze montáž, ale i odlévání bloku motoru a obrábění důležitých komponentů. Již v uplynulém roce zaznamenala společnost Škoda Auto rekordní prodej zážehových motorů o zdvihovém objemu 1.2 litru vyráběných v Mladé Boleslavi (TSI a tříválec HTP). Vyrobeno bylo 367.880 motorů, 59,5 % z nich dodala Škoda Auto jiným koncernovým značkám. Z celkového počtu 571.054 převodovek typu MQ 200, které se vyrábí ve stejném závodě, bylo do koncernu dodáno 55,5 procent.Zcela nově vyvinutý zážehový motor o objemu 1.2 litru z rodiny TSI, je k dispozici ve dvou výkonových variantách (63 kW a 77 kW), má nízké emise škodlivin a je vyroben s použitím materiálů šetrných vůči přírodním zdrojům. Fabia s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a optimalizovanou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG dosahuje kombinované spotřeby pouhých 5,3 litrů benzínu na 100 kilometrů. Emise CO2 činí pouhých 124 g/km.„Výrobní jubileum je dalším milníkem ve 110leté výrobě motorů v Mladé Boleslavi. Velký zájem zákazníků o agregát 1.2 TSI ukazuje, že jsme se s motory, které mají optimalizovanou spotřebu, vydali správnou cestou," říká Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.