Jen několik měsíců po začátku produkce v závodě na výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi sjel z linky stotisící motor 1.2 TSI. Na základě vysoké poptávky po tomto agregátu, který je nabízen v modelech Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a dalších modelech koncernových značek, vzrostla jeho produkce na 1.250 kusů denně.
Výroba tohoto motoru poběží i v době nadcházející celozávodní dovolené. V hlavním závodě značky Škoda přitom neprobíhá pouze montáž, ale i odlévání bloku motoru a obrábění důležitých komponentů. Již v uplynulém roce zaznamenala společnost Škoda Auto rekordní prodej zážehových motorů o zdvihovém objemu 1.2 litru vyráběných v Mladé Boleslavi (TSI a tříválec HTP). Vyrobeno bylo 367.880 motorů, 59,5 % z nich dodala Škoda Auto jiným koncernovým značkám. Z celkového počtu 571.054 převodovek typu MQ 200, které se vyrábí ve stejném závodě, bylo do koncernu dodáno 55,5 procent.Zcela nově vyvinutý zážehový motor o objemu 1.2 litru z rodiny TSI, je k dispozici ve dvou výkonových variantách (63 kW a 77 kW), má nízké emise škodlivin a je vyroben s použitím materiálů šetrných vůči přírodním zdrojům. Fabia s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a optimalizovanou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG dosahuje kombinované spotřeby pouhých 5,3 litrů benzínu na 100 kilometrů. Emise CO2 činí pouhých 124 g/km.„Výrobní jubileum je dalším milníkem ve 110leté výrobě motorů v Mladé Boleslavi. Velký zájem zákazníků o agregát 1.2 TSI ukazuje, že jsme se s motory, které mají optimalizovanou spotřebu, vydali správnou cestou," říká Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?