Škoda Auto vyrobila už 100.000 motorů 1.2 TSI

ar7, 21. června 2010, 14:59 Google+

Jen několik měsíců po začátku produkce v závodě na výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi sjel z linky stotisící motor 1.2 TSI. Na základě vysoké poptávky po tomto agregátu, který je nabízen v modelech Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a dalších modelech koncernových značek, vzrostla jeho produkce na 1.250 kusů denně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fabia

Fabia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Výroba tohoto motoru poběží i v době nadcházející celozávodní dovolené. V hlavním závodě značky Škoda přitom neprobíhá pouze montáž, ale i odlévání bloku motoru a obrábění důležitých komponentů.

Již v uplynulém roce zaznamenala společnost Škoda Auto rekordní prodej zážehových motorů o zdvihovém objemu 1.2 litru vyráběných v Mladé Boleslavi (TSI a tříválec HTP). Vyrobeno bylo 367.880 motorů, 59,5 % z nich dodala Škoda Auto jiným koncernovým značkám. Z celkového počtu 571.054 převodovek typu MQ 200, které se vyrábí ve stejném závodě, bylo do koncernu dodáno 55,5 procent.

Zcela nově vyvinutý zážehový motor o objemu 1.2 litru z rodiny TSI, je k dispozici ve dvou výkonových variantách (63 kW a 77 kW), má nízké emise škodlivin a je vyroben s použitím materiálů šetrných vůči přírodním zdrojům. Fabia s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a optimalizovanou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG dosahuje kombinované spotřeby pouhých 5,3 litrů benzínu na 100 kilometrů. Emise CO2 činí pouhých 124 g/km.

„Výrobní jubileum je dalším milníkem ve 110leté výrobě motorů v Mladé Boleslavi. Velký zájem zákazníků o agregát 1.2 TSI ukazuje, že jsme se s motory, které mají optimalizovanou spotřebu, vydali správnou cestou," říká Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto vyrobila už 100.000 motorů 1.2 TSI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Logan

Dacia Logan v Německu končí, je to předzvěst náhrady?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud