Společnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a PSA Peugeot Citroën dnes oznámily, že dospěly k dohodě o nové spolupráci na projektu nového kompaktního SUV.
Tato dohoda zajistí vývoj a adaptaci kompaktního SUV, založeného na existující platformě Mitsubishi, pro obě značky, pro Peugeot i Citroën.
Na evropské trhy budou nové kompaktní SUV uvedeny se specifickým designem značek Peugeot a Citroën v roce 2012. Mnohé komponenty budou sdílet s modelem Mitsubishi, a to s RVR na japonském trhu a ASX na evropském trhu.
Vozy budou k dispozici jak ve výbavě 2WD, tak i 4WD. Plánovaný objem kompaktních SUV Peugeot a Citroën by měl dosáhnout 50 000 kusů za rok pro obě značky.
Na základě dohody bude PSA Peugeot Citroën používat pro své vlastní modely svůj dieselový motor 1,6 HDi. Emise CO2 tohoto motoru budou speciálně pro tento typ vozů nastaveny nízko; cílem je 123 g/km nebo spotřeba nižší než 4,7 litru na 100 km.
Pro PSA Peugeot Citroën budou nové vozy představovat expanzi v jejich modelovém portfoliu a umožní jim, aby zacílili na nové zákazníky v segmentu, u kterého se očekává celosvětový růst téměř o 60% v roce 2015.
Mitsubishi Motors přinese tato spolupráce dodatečný objem výroby, který umožní ještě více zefektivnit ekonomické ukazatele výroby této platformy.
Tato dohoda je již 4. společným projektem mezi oběma společnostmi. Po spolupráci na SUV Mitsubishi Outlander, Peugeot 4700 a Citroën C-Crosser v roce 2005, vybudování společné továrny v Rusku, která byla právě slavnostně otevřena a po evropském zahájení prodeje elektrických vozů Peugeot iOn a Citroën C-zero, které vycházejí z japonského modelu i-MiEV*, již v létě letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?