Společnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a PSA Peugeot Citroën dnes oznámily, že dospěly k dohodě o nové spolupráci na projektu nového kompaktního SUV.
Tato dohoda zajistí vývoj a adaptaci kompaktního SUV, založeného na existující platformě Mitsubishi, pro obě značky, pro Peugeot i Citroën.
Na evropské trhy budou nové kompaktní SUV uvedeny se specifickým designem značek Peugeot a Citroën v roce 2012. Mnohé komponenty budou sdílet s modelem Mitsubishi, a to s RVR na japonském trhu a ASX na evropském trhu.
Vozy budou k dispozici jak ve výbavě 2WD, tak i 4WD. Plánovaný objem kompaktních SUV Peugeot a Citroën by měl dosáhnout 50 000 kusů za rok pro obě značky.
Na základě dohody bude PSA Peugeot Citroën používat pro své vlastní modely svůj dieselový motor 1,6 HDi. Emise CO2 tohoto motoru budou speciálně pro tento typ vozů nastaveny nízko; cílem je 123 g/km nebo spotřeba nižší než 4,7 litru na 100 km.
Pro PSA Peugeot Citroën budou nové vozy představovat expanzi v jejich modelovém portfoliu a umožní jim, aby zacílili na nové zákazníky v segmentu, u kterého se očekává celosvětový růst téměř o 60% v roce 2015.
Mitsubishi Motors přinese tato spolupráce dodatečný objem výroby, který umožní ještě více zefektivnit ekonomické ukazatele výroby této platformy.
Tato dohoda je již 4. společným projektem mezi oběma společnostmi. Po spolupráci na SUV Mitsubishi Outlander, Peugeot 4700 a Citroën C-Crosser v roce 2005, vybudování společné továrny v Rusku, která byla právě slavnostně otevřena a po evropském zahájení prodeje elektrických vozů Peugeot iOn a Citroën C-zero, které vycházejí z japonského modelu i-MiEV*, již v létě letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.