Značka Audi na konci léta rozšíří segment malých vozů o zcela novou dimenzi, která vyniká dynamikou, vysokou kvalitou, emocemi a individualitou. Veškeré přednosti značky jsou koncentrovány na délce necelých čtyř metrů – charakteristický design, nekompromisní kvalita a inovativní technika snižující spotřebu paliva.
Audi A1 osloví mladé řidiče, kteří žijí ve městech a hledají proto vozidlo koncipované do městského prostředí. Nejmenší Audi je v městských ulicích velmi obratné díky svým kompaktním rozměrům a nabízí přitom vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.
Interiér modelu A1 je velmi kvalitní a sportovní. Zákazníci si mohou mnoho detailů přizpůsobit svým individuálním představám a osobnímu vkusu. Nejmladší přírůstek do rodiny Audi dostal do vínku širokou škálu vysoce moderních technologií a jeho informační a zábavní systémy stanovují nová měřítka v tomto segmentu.
A1 je díky svému vynikajícímu podvozku a výkonným motorům velmi dynamickým vozem, a to dává najevo už svým vzhledem. Jeho design je originální a moderní. Svým profilem s markantním obloukem střechy, střešním sloupkem C ve stylu kupé a velkými podběhy kol se A1 zařazuje jednoznačně do rodiny Audi, stejně jako příď s typickou maskou chladiče Singleframe. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Vzdušný a dynamický interiér Interiér Audi A1 působí prostorným a vzdušným dojmem. Přístrojová deska náznakem připomíná křídlo letadla a čtyři kruhové výdechy vzduchu se podobají turbínám proudového motoru. K typickým prvkům značky Audi patří jak srozumitelná ergonomie, tak nekompromisní kvalita zpracování. Prémiový charakter nového Audi A1 dokumentují četné pečlivě propracované detaily v interiéru.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Důležité jsou možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami.
Nabízená výbava skýtá zákazníkům bezpočet příležitostí pro přizpůsobení modelu A1 vlastnímu stylu. Dokonce i pro střešní oblouky jsou k dispozici různé barevné odstíny. Zákazníci si budou moci mnohé z těchto prvků objednávat také dodatečně v závislosti na aktuálních trendech, či podle nálady.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z obdobných zařízení nabízených v modelech Audi vyšších segmentů, což je patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního systému Audi se zobrazováním map. Nabídku dále doplňují různé moduly, z nichž jmenujme alespoň audiosoustavu Bose Surround Sound System o výkonu 465 W.
Koncentrované potěšení z řízení Vynikající sportovní podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Nové Audi A1 stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska efektivity. Nová modelová řada Audi přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny varianty Audi A1 jsou přesvědčivé nízkými hodnotami kombinované spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 litru na 100 kilometrů (předběžné hodnoty). Model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) vybavený manuální převodovkou vypouští na kilometr jízdy jen 99 gramů CO2 (předběžná hodnota). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru 1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.
Vyspělá technika a skvělá účinnost: sedmistupňová převodovka S tronicV zájmu dosažení maximální hospodárnosti provozu se Audi ve všech oblastech automobilové konstrukce soustřeďuje na pokroková technická řešení. To platí i u převodovek, kde si mohou zájemci o A1 zvolit sedmistupňovou převodovku S tronic. Tato dvouspojková převodovka řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení toku hnací síly. Řidič se může rozhodnout pro režim samočinného řazení nebo může převodovku ovládat manuálně, na přání dokonce prostřednictvím pádel na volantu. V praxi to znamená velké potěšení z jízdy a zároveň další snížení spotřeby – je to zkrátka typické Audi.
Audi A1 je sportovní, výkonné a atraktivní. Tato novinka v segmentu malých vozů osloví lifestylově orientované mladé lidi žijící ve městech. S uvedením na český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?