Značka Audi na konci léta rozšíří segment malých vozů o zcela novou dimenzi, která vyniká dynamikou, vysokou kvalitou, emocemi a individualitou. Veškeré přednosti značky jsou koncentrovány na délce necelých čtyř metrů – charakteristický design, nekompromisní kvalita a inovativní technika snižující spotřebu paliva.
Audi A1 osloví mladé řidiče, kteří žijí ve městech a hledají proto vozidlo koncipované do městského prostředí. Nejmenší Audi je v městských ulicích velmi obratné díky svým kompaktním rozměrům a nabízí přitom vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.
Interiér modelu A1 je velmi kvalitní a sportovní. Zákazníci si mohou mnoho detailů přizpůsobit svým individuálním představám a osobnímu vkusu. Nejmladší přírůstek do rodiny Audi dostal do vínku širokou škálu vysoce moderních technologií a jeho informační a zábavní systémy stanovují nová měřítka v tomto segmentu.
A1 je díky svému vynikajícímu podvozku a výkonným motorům velmi dynamickým vozem, a to dává najevo už svým vzhledem. Jeho design je originální a moderní. Svým profilem s markantním obloukem střechy, střešním sloupkem C ve stylu kupé a velkými podběhy kol se A1 zařazuje jednoznačně do rodiny Audi, stejně jako příď s typickou maskou chladiče Singleframe. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Vzdušný a dynamický interiér Interiér Audi A1 působí prostorným a vzdušným dojmem. Přístrojová deska náznakem připomíná křídlo letadla a čtyři kruhové výdechy vzduchu se podobají turbínám proudového motoru. K typickým prvkům značky Audi patří jak srozumitelná ergonomie, tak nekompromisní kvalita zpracování. Prémiový charakter nového Audi A1 dokumentují četné pečlivě propracované detaily v interiéru.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Důležité jsou možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami.
Nabízená výbava skýtá zákazníkům bezpočet příležitostí pro přizpůsobení modelu A1 vlastnímu stylu. Dokonce i pro střešní oblouky jsou k dispozici různé barevné odstíny. Zákazníci si budou moci mnohé z těchto prvků objednávat také dodatečně v závislosti na aktuálních trendech, či podle nálady.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z obdobných zařízení nabízených v modelech Audi vyšších segmentů, což je patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního systému Audi se zobrazováním map. Nabídku dále doplňují různé moduly, z nichž jmenujme alespoň audiosoustavu Bose Surround Sound System o výkonu 465 W.
Koncentrované potěšení z řízení Vynikající sportovní podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Nové Audi A1 stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska efektivity. Nová modelová řada Audi přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny varianty Audi A1 jsou přesvědčivé nízkými hodnotami kombinované spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 litru na 100 kilometrů (předběžné hodnoty). Model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) vybavený manuální převodovkou vypouští na kilometr jízdy jen 99 gramů CO2 (předběžná hodnota). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru 1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.
Vyspělá technika a skvělá účinnost: sedmistupňová převodovka S tronicV zájmu dosažení maximální hospodárnosti provozu se Audi ve všech oblastech automobilové konstrukce soustřeďuje na pokroková technická řešení. To platí i u převodovek, kde si mohou zájemci o A1 zvolit sedmistupňovou převodovku S tronic. Tato dvouspojková převodovka řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení toku hnací síly. Řidič se může rozhodnout pro režim samočinného řazení nebo může převodovku ovládat manuálně, na přání dokonce prostřednictvím pádel na volantu. V praxi to znamená velké potěšení z jízdy a zároveň další snížení spotřeby – je to zkrátka typické Audi.
Audi A1 je sportovní, výkonné a atraktivní. Tato novinka v segmentu malých vozů osloví lifestylově orientované mladé lidi žijící ve městech. S uvedením na český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.