Značka Audi na konci léta rozšíří segment malých vozů o zcela novou dimenzi, která vyniká dynamikou, vysokou kvalitou, emocemi a individualitou. Veškeré přednosti značky jsou koncentrovány na délce necelých čtyř metrů – charakteristický design, nekompromisní kvalita a inovativní technika snižující spotřebu paliva.
Audi A1 osloví mladé řidiče, kteří žijí ve městech a hledají proto vozidlo koncipované do městského prostředí. Nejmenší Audi je v městských ulicích velmi obratné díky svým kompaktním rozměrům a nabízí přitom vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.
Interiér modelu A1 je velmi kvalitní a sportovní. Zákazníci si mohou mnoho detailů přizpůsobit svým individuálním představám a osobnímu vkusu. Nejmladší přírůstek do rodiny Audi dostal do vínku širokou škálu vysoce moderních technologií a jeho informační a zábavní systémy stanovují nová měřítka v tomto segmentu.
A1 je díky svému vynikajícímu podvozku a výkonným motorům velmi dynamickým vozem, a to dává najevo už svým vzhledem. Jeho design je originální a moderní. Svým profilem s markantním obloukem střechy, střešním sloupkem C ve stylu kupé a velkými podběhy kol se A1 zařazuje jednoznačně do rodiny Audi, stejně jako příď s typickou maskou chladiče Singleframe. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Vzdušný a dynamický interiér Interiér Audi A1 působí prostorným a vzdušným dojmem. Přístrojová deska náznakem připomíná křídlo letadla a čtyři kruhové výdechy vzduchu se podobají turbínám proudového motoru. K typickým prvkům značky Audi patří jak srozumitelná ergonomie, tak nekompromisní kvalita zpracování. Prémiový charakter nového Audi A1 dokumentují četné pečlivě propracované detaily v interiéru.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Důležité jsou možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami.
Nabízená výbava skýtá zákazníkům bezpočet příležitostí pro přizpůsobení modelu A1 vlastnímu stylu. Dokonce i pro střešní oblouky jsou k dispozici různé barevné odstíny. Zákazníci si budou moci mnohé z těchto prvků objednávat také dodatečně v závislosti na aktuálních trendech, či podle nálady.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z obdobných zařízení nabízených v modelech Audi vyšších segmentů, což je patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního systému Audi se zobrazováním map. Nabídku dále doplňují různé moduly, z nichž jmenujme alespoň audiosoustavu Bose Surround Sound System o výkonu 465 W.
Koncentrované potěšení z řízení Vynikající sportovní podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Nové Audi A1 stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska efektivity. Nová modelová řada Audi přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny varianty Audi A1 jsou přesvědčivé nízkými hodnotami kombinované spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 litru na 100 kilometrů (předběžné hodnoty). Model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) vybavený manuální převodovkou vypouští na kilometr jízdy jen 99 gramů CO2 (předběžná hodnota). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru 1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.
Vyspělá technika a skvělá účinnost: sedmistupňová převodovka S tronicV zájmu dosažení maximální hospodárnosti provozu se Audi ve všech oblastech automobilové konstrukce soustřeďuje na pokroková technická řešení. To platí i u převodovek, kde si mohou zájemci o A1 zvolit sedmistupňovou převodovku S tronic. Tato dvouspojková převodovka řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení toku hnací síly. Řidič se může rozhodnout pro režim samočinného řazení nebo může převodovku ovládat manuálně, na přání dokonce prostřednictvím pádel na volantu. V praxi to znamená velké potěšení z jízdy a zároveň další snížení spotřeby – je to zkrátka typické Audi.
Audi A1 je sportovní, výkonné a atraktivní. Tato novinka v segmentu malých vozů osloví lifestylově orientované mladé lidi žijící ve městech. S uvedením na český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.