Značka Audi na konci léta rozšíří segment malých vozů o zcela novou dimenzi, která vyniká dynamikou, vysokou kvalitou, emocemi a individualitou. Veškeré přednosti značky jsou koncentrovány na délce necelých čtyř metrů – charakteristický design, nekompromisní kvalita a inovativní technika snižující spotřebu paliva.
Audi A1 osloví mladé řidiče, kteří žijí ve městech a hledají proto vozidlo koncipované do městského prostředí. Nejmenší Audi je v městských ulicích velmi obratné díky svým kompaktním rozměrům a nabízí přitom vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.
Interiér modelu A1 je velmi kvalitní a sportovní. Zákazníci si mohou mnoho detailů přizpůsobit svým individuálním představám a osobnímu vkusu. Nejmladší přírůstek do rodiny Audi dostal do vínku širokou škálu vysoce moderních technologií a jeho informační a zábavní systémy stanovují nová měřítka v tomto segmentu.
A1 je díky svému vynikajícímu podvozku a výkonným motorům velmi dynamickým vozem, a to dává najevo už svým vzhledem. Jeho design je originální a moderní. Svým profilem s markantním obloukem střechy, střešním sloupkem C ve stylu kupé a velkými podběhy kol se A1 zařazuje jednoznačně do rodiny Audi, stejně jako příď s typickou maskou chladiče Singleframe. Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Vzdušný a dynamický interiér Interiér Audi A1 působí prostorným a vzdušným dojmem. Přístrojová deska náznakem připomíná křídlo letadla a čtyři kruhové výdechy vzduchu se podobají turbínám proudového motoru. K typickým prvkům značky Audi patří jak srozumitelná ergonomie, tak nekompromisní kvalita zpracování. Prémiový charakter nového Audi A1 dokumentují četné pečlivě propracované detaily v interiéru.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Důležité jsou možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu, vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami.
Nabízená výbava skýtá zákazníkům bezpočet příležitostí pro přizpůsobení modelu A1 vlastnímu stylu. Dokonce i pro střešní oblouky jsou k dispozici různé barevné odstíny. Zákazníci si budou moci mnohé z těchto prvků objednávat také dodatečně v závislosti na aktuálních trendech, či podle nálady.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z obdobných zařízení nabízených v modelech Audi vyšších segmentů, což je patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního systému Audi se zobrazováním map. Nabídku dále doplňují různé moduly, z nichž jmenujme alespoň audiosoustavu Bose Surround Sound System o výkonu 465 W.
Koncentrované potěšení z řízení Vynikající sportovní podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení, optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Nové Audi A1 stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska efektivity. Nová modelová řada Audi přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od 63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny varianty Audi A1 jsou přesvědčivé nízkými hodnotami kombinované spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 litru na 100 kilometrů (předběžné hodnoty). Model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) vybavený manuální převodovkou vypouští na kilometr jízdy jen 99 gramů CO2 (předběžná hodnota). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru 1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.
Vyspělá technika a skvělá účinnost: sedmistupňová převodovka S tronicV zájmu dosažení maximální hospodárnosti provozu se Audi ve všech oblastech automobilové konstrukce soustřeďuje na pokroková technická řešení. To platí i u převodovek, kde si mohou zájemci o A1 zvolit sedmistupňovou převodovku S tronic. Tato dvouspojková převodovka řadí extrémně rychle, komfortně a bez citelného přerušení toku hnací síly. Řidič se může rozhodnout pro režim samočinného řazení nebo může převodovku ovládat manuálně, na přání dokonce prostřednictvím pádel na volantu. V praxi to znamená velké potěšení z jízdy a zároveň další snížení spotřeby – je to zkrátka typické Audi.
Audi A1 je sportovní, výkonné a atraktivní. Tato novinka v segmentu malých vozů osloví lifestylově orientované mladé lidi žijící ve městech. S uvedením na český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.